Citat:
Ursprungligen postat av
SalthavsStjaert
Om du menar gräsrotsvänster så gissar jag på just hjärntvätt och feghet. Men också nån slags naiv, missriktad dröm om medmänsklighet hos dem. De försöker vara goda helt enkelt. Hjälpa tredje världens människor till ett bättre liv. Även en del kristna som ligger mer åt höger är nog ungefär på samma sätt.
Det är detta jag hört ifrån många på vår sida säga om dem.
"De är goda, för goda nästan, men oralistiska, missriktad välvilja. Men de är främst hjärntvättade".
Det är intressant att många på vår sida uppfattar dessa människor som "goda" men att godheten är missriktad och lite orealistisk.
Samtidigt har de flesta av oss på vår sida erfarenhet av att vår motståndare generellt är är hänsynslös, rå, oförlåtande, dömande och våldsam, och vill gärna förstöra våra liv. De stänger av våra bankkonton, slänger in brandbomber i våra hem och försöker få oss sparkade ifrån våra jobb.
När man ändå tror att de är goda människor, så bör man fråga sig, är inte detta en projicering av sin egna tollerans och godhet som man applicerar på dem?
Jag tror det.
Sen detta med "hjärntvätt". Jag skulle hellre säga ignorans och dumhet, de två huvudkategorierna som jag radade upp ovan. De propagerar för en politisk linje som förstör den demografiska sammansättningen i västvärlden. Till råga på det trivialiserar de både alla de kortsiktiga och långsiktiga effekter vi står inför som sätter folk i misär.
Likt den fiktiva “riddaren” Don Quijote (Huvudkaraktären ifrån en klassisk spansk roman som skrevs från år 1605 till 1615) som i sin villfarelse slogs mot väderkvarnar som han trodde var jättar, lever de vita antivita i en villfarelse där de inbillar sig att de är “anti-rasister” som slåss mot “rasister” och “rasism”.
Det de gör i praktiken är att förstöra ditt och mitt liv, och de tar ingen hänsyn till det. Och de vill utrota vårt folk, eftersom de hela tiden argumenterar för den riktningen.