2021-11-11, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafelfel
Jo men om det är så varför uppstår det då så mycket orättvisor där? Dom vurmar ju för jämställdhet, rättvisa osv
Det gör dom på papperet ja..dom löneförhandlar själva vilket innebär att den som är slängd i käften får mer betalt...sjukt.
Citera
2021-11-11, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det gör dom på papperet ja..dom löneförhandlar själva vilket innebär att den som är slängd i käften får mer betalt...sjukt.

Kan ju också vara den som gör ett bra jobb som får största höjningen.
Citera
2021-11-11, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Vi har en kille på jobbet som har jobbat hos oss i ca 2 år nu. Han är nyast in men något som gnager på mig och några fler är att han verkar tjäna bäst av oss alla. Vi har alla samma arbetsuppgifter men han verkar ha pengar över varje månad som han kan köpa dyra datorkomponenter och fin whisky osv. En gång så pratade vi lön på lunchen och han sa rakt ut att han inte diskuterar sin lön med någon.

Det skulle han inte ha sagt för nu vägrar ju vi berätta våra löner också så han inte får veta. Men jag undrar vad fan felet är på såna här människor? Vrf kan han inte bara säga sin lön? Rädd att bli avslöjad för att ha sugit av chefen? Och jag undrar hur man enklast gör för att ta reda på någons lön. Kan man fråga chefen/HR eller kolla deklarationen och dela med 12?

Jag har jobbat här i 5 år och har 28k i lön.

I oktober var du student, arbetslös och missbrukade kokain. Hur ska du ha det?
Citera
2021-11-11, 06:24
Medlem
Questioneers avatar
Vissa är bra på att spara, om man inte har barn eller fru så är det lätt att spara ihop pengar på en skitlön. Kan ju också vara att han håller på aktier och gör bra vinster.
Citera
2021-11-11, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafelfel
Jo men om det är så varför uppstår det då så mycket orättvisor där? Dom vurmar ju för jämställdhet, rättvisa osv
Det är just den falskhet som bor i onda och elaka människor.

Jag litar mycket mer på en människa som berättar att han står sig själv och de sina närmast än en människa som vill förbättra världen på alla möjliga och omöjliga sätt.
Citera
2021-11-11, 06:46
Medlem
guderis avatar
Citat:
Vi har en kille på jobbet som har jobbat hos oss i ca 2 år nu. Han är nyast in men något som gnager på mig och några fler är att han verkar tjäna bäst av oss alla. Vi har alla samma arbetsuppgifter men han verkar ha pengar över varje månad som han kan köpa dyra datorkomponenter och fin whisky osv. En gång så pratade vi lön på lunchen och han sa rakt ut att han inte diskuterar sin lön med någon.

Det skulle han inte ha sagt för nu vägrar ju vi berätta våra löner också så han inte får veta. Men jag undrar vad fan felet är på såna här människor? Vrf kan han inte bara säga sin lön? Rädd att bli avslöjad för att ha sugit av chefen? Och jag undrar hur man enklast gör för att ta reda på någons lön. Kan man fråga chefen/HR eller kolla deklarationen och dela med 12?

Sluts ljug, du har inget jobb. Det ända du gör är ju att sitta hela nätterna och trolla på Flashback. Din historik avslöjar dig...
Citera
2021-11-11, 06:52
Medlem
Citat:

Trolltråd..
Citera
2021-11-11, 07:05
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Sverige är ett av få länder där man diskuterar detta öppet. Ämnet är tabu!
Citera
2021-11-11, 07:14
Medlem
Citat:

Vissa företag har offentliga löner och vissa väljer att inte ha det, så om du e så nyfiken om din
kollega har högre eller lägre lön än dig, så kan du slå en pling till skatteverket så berättar
de vad personen har deklarerat för inkomst, sen kan du ta en fika med din kollega och berätta
vad du har kommit fram till, och gå tillsammans ev. på After Work för att dricka gravöl
Senast redigerad av salladsmix 2021-11-11 kl. 07:18.
Citera
2021-11-11, 07:15
Bannlyst
Han kanske kör åttor runt er amdra när det kommer till löneförhandling. Chefen kan ha bett honom hålla klaffen också, om det var så att han fick mycket mer än er andra.

Din löneutveckling låter låg efter fem år. Kanske kolls om Richie Rich kan bjuda på en finlunch till dig, det har han säkert råd med
Citera
2021-11-11, 07:29
Medlem
Vad din kollega har i lön har du inget med att göra. Det är oförskämt att ens fråga.
Citera
2021-11-11, 07:30
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Sluts ljug, du har inget jobb. Det ända du gör är ju att sitta hela nätterna och trolla på Flashback. Din historik avslöjar dig...

Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Trolltråd..
Exakt vartenda ord jag skrivit i denna tråd är sant, iallafall dom flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in