Intressant trend med polisens nya förtegenhet om skadeläge och nu kön. När det väl sen läcker ut så har personerna i flera fall sedan sommaren varit skjutna i huvudet. Allvarligt skadeläge.
Men sen, hör man inget mer.
Hur gick det?
Hur mår dom?
Lever dom?
Är frågor man ställer sig, allt detta känns som en ny strategi. Den konspiratoriskt lagda kan lätt få för sig om att det är för att de stora massorna inte ska förstå hur illa det är nu inför stundande val.
Brukar gå med hunden där. Jävla skumt område att försöka sälja droger om ni frågar mig, men jag har väl egentligen ingen koll på de finare detaljerna kring försäljning av privattillverkad anti-depp och sånt.
Det man är orolig för är att gången med våldskapital börjar flytta ut i Sveriges mindre stora städer.. Ryssarna har varit stora i Gävle länge och den Litauiska cannabisfarmen som just stängde i Rättvik ligger väll i farans riktning om det skulle vara organiserat. Men om det är som det brukar i Gävle så är det pundare..
Väldigt nära stora fina villa området. Om jag inte har fel är det gatan från Södermalmstorg mot en före detta Sibylla kiosk , mycket fönster . Inte långt ifrån tingsrätten i Gävle heller. Tror mer på att nån följt efter BO och valt att skjuta så snabbt det går oavsett plats och risk för vittne