2021-11-22, 19:20
Medlem
Jools84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Om vi inte får det vi vill ha röstar vi rött säger dadgostar.

Skall inte ett vänster/kommunistparti rösta rött - annars kan de ju lika gärna
gå ihop med L eller Mp som behöver alla röster de kan få
:drumroll:
Citera
2021-11-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är mer pengar till invandrarna det handlar om men detta berör inte mig då jag gör exit från landet snart. Notan lämna jag till dig om du arbetar.
Lycka till! Menar det.
Citera
2021-11-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Lycka till! Menar det.
Ärligt talat tror jag inte att du kommer att göra ett skit.
Du är för det första bidragsberoende, för det andra beroende att din morsa bär ner mat till dej i din källare tre gånger om dagen och du leker tangentsbordsriddare.
Citera
2021-11-22, 19:34
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ärligt talat tror jag inte att du kommer att göra ett skit.
Du är för det första bidragsberoende, för det andra beroende att din morsa bär ner mat till dej i din källare tre gånger om dagen och du leker tangentsbordsriddare.

Du skriver alltså detta till dig själv...
Själv sålde jag nyss min bostad så för min del är det rätt konkret att göra exit från landet.
Citera
2021-11-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Detta slutade att handla om reformer för länge sen.
Målet är valrörelsen och visa stake.
Staken viktigast för V ja, plus hämnas på (S) för ”förnedringen”. Att Kristersson et al tar över blir nog även det en skön hämnd för alla V-partister. De kommer definitivt sen två sina händer och säga S har sig själva att skylla. Barnsligt men mänskligt.
Citera
2021-11-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du skriver alltså detta till dig själv...
Själv sålde jag nyss min bostad så för min del är det rätt konkret att göra exit från landet.
Båda mina föräldrar är döda. Jag har en familj, mina syskon så går ingen nöd på mej.
Hur gör du exit från Sverige? Rent konkret? Är genuint intresserad. Till vilket land, tror du det blir bättre? Om så, varför?
Seriös fråga.
Citera
2021-11-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Problemet med pensionssystemet är att alla invandare som kommit till Sverige med flyktingstatus, per automatik kvalificerar in sig till garantipensionen, de får nämligen tillgodoräkna sig boendetiden i hemlandet. Detta urholkar naturligtvis den allmänna pensionen för oss svenskar och övriga som gjort rätt för sig.

Vi pratar om ca 1 miljon "flyktingar" bara det senaste 10 åren som skall vara med och dela, oavsett om dom bidrar/bidragit till systemet eller ej.

Är det inte äldreförsörjningsstöd dessa parasiter får utan några som helst motkrav?

Som ni kan se har det på bara tio år ökat med 120 %. Från en halv miljard 2010 till nästan 1,2 miljarder per år idag.

Det blir någon krona per år.

https://uvell.se/2021/09/13/pension-for-utlandsfodda/
Citera
2021-11-22, 20:31
Medlem
Jag som är någon form av politiskt språkrör vill dela med mig av min tanke.

V-C-S och andra har en stor röra just nu.

Egentliget tror jag att dom har samma typ av politik i grunden.
Hälften av det som sägs tror jag handlar om att prata skit om "brunskjortorna"

Det är långt kvar till valet, många vågar inte säga för mycket.
Min teori är att röstfisket kommer att bestå av smutskastning av SD,KD.M.

Sluttampen har med coronna att göra, men det dröjer tills strax innan valet.
Citera
2021-11-22, 20:34
Medlem
whogivesafucks avatar
Börjar det inte svikta lite hos kommisarna?

Nu kan man plötsligt stödja sossarna utan att ha klart sin uppgörelse. Som lillkomunisten var så benhård på tidigare.
Och är det samtidigt ursäkten för centertomtarna att haka på? Ådahl verkar inte riktigt vara med på rösta ja-linjen.
Eller är det spel för galleriet?
Citera
2021-11-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja, hon lirar i samma division som Ebba Busch

Knappast. Ebbas Kd lirar i en betydligt lägre division och ligger därför 3:dje sämst till bland riksdagspartierna enligt samtliga opinionsundersökningar, Detta syns tydligt när hon försöker att kopiera Sd’s politik. Någon egen politik har hon inte och några egna idéer har hon inte heller.

Ebba är en levande kopiator och inget annat.

Vänsterpartiets partiledare vågar så här långt åtminstone sticka ut. Vi får väl se hur länge det varar ?
Citera
2021-11-22, 20:35
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Båda mina föräldrar är döda. Jag har en familj, mina syskon så går ingen nöd på mej.
Hur gör du exit från Sverige? Rent konkret? Är genuint intresserad. Till vilket land, tror du det blir bättre? Om så, varför?
Seriös fråga.

Det finns en väldig massa länder som är bättre än Sverige och denna sjuka politik. Välj bara ett som passar dina preferenser och flytta sedan, rätt lätt. Men om du gillar denna massinvandringspolitik som du får betala för ska du förstås stanna.

Ett misstag som många gör när de funderar på andra länder är också att tänka på hur folk i allmänhet har det där. För mig är det primära var jag får det bäst och det är inte alltid samma sak.
Citera
2021-11-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Börjar det inte svikta lite hos kommisarna?
Nu kan man plötsligt stödja sossarna utan att ha klart sin uppgörelse.

Var har du sett att V skulle svikta? De har ju lovat nu rösta rött på onsdag om de inte får som de vill. Nåt annat har de väl inte sagt eller har jag missat nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in