2006-06-13, 20:25
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av root
det bör fungera...säker på att du inte kryssat i att du vill se offensive avatars?
Kan det vara så att det bara fungerar för vissa grupper, t.ex. admins och mods? För jag testar som sagt med att ha "My avatar is offensive" förbockat och "Show offensive avatars" avbockad.

Det jag ser i stället för min ocj din avatar är denna: http://www.flashback.org/images2006/misc/blocked_avatar.gif
2006-06-13, 20:56
Bannlyst
Den är lite jobbig den där avataren
2006-06-14, 11:39
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Jag har alltid förfäktat tanken att "stötande avatarer" och taskiga sigs är något man måste tillåta. Förklaringen är tämligen enkel.....det som är stötande för person A kanske inte är det för person B....vem skall vara åsiktspolis? En helt klar pseudodiskussion, naturligvis skall allt vara tillåtet!
Helt rätt - andra forum som t.ex. Liberal Debatt verkar tillåta nästan vad som helst och ärligt talat, om man stör sig på en liten 100x100 bild så kanske man ska bege sig till Lunarstorm istället?

De som sitter på ställen där det skulle kunna innebära problem så får de helt enkelt stänga av avatarvisning för tillfället, varför ska vi andra användare göra avkall på våra val av avatarer för att någon byfåne inte gör sitt jobb utan surfar på FB istället?
2006-06-14, 11:42
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Helt rätt - andra forum som t.ex. Liberal Debatt verkar tillåta nästan vad som helst och ärligt talat, om man stör sig på en liten 100x100 bild så kanske man ska bege sig till Lunarstorm istället?

De som sitter på ställen där det skulle kunna innebära problem så får de helt enkelt stänga av avatarvisning för tillfället, varför ska vi andra användare göra avkall på våra val av avatarer för att någon byfåne inte gör sitt jobb utan surfar på FB istället?
Väl rutet!
2006-06-15, 18:36
Bannlyst
Citat:

Ganska bra sagt . Men märken som typ CCCP och Svastikor kan verka kränkande.. Iofs, kan dem ligga under "Offensive avatars" isf... Yttrandefrihet!!!!!!
2006-06-15, 19:17
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giFF
Ganska bra sagt . Men märken som typ CCCP och Svastikor kan verka kränkande.. Iofs, kan dem ligga under "Offensive avatars" isf... Yttrandefrihet!!!!!!
Som någon sa tidigare - olika saker är störande för olika människor, ingen kan ta på sig att vara en objektiv smaktyckare i de fallen så därför bör allt vara tillåtet och de som är kinkiga får ta och anpassa sig istället.

Tips till er som är lite petiga med folks avatarer så kan jag rekommendera Firefox med addon:et Adblock som man kan använda för att blocka enstaka bilder på en hemsida, ladda ner addon:et här: https://addons.mozilla.org/firefox/10/
2006-06-15, 19:19
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Som någon sa tidigare - olika saker är störande för olika människor, ingen kan ta på sig att vara en objektiv smaktyckare i de fallen så därför bör allt vara tillåtet och de som är kinkiga får ta och anpassa sig istället.

Tips till er som är lite petiga med folks avatarer så kan jag rekommendera Firefox med addon:et Adblock som man kan använda för att blocka enstaka bilder på en hemsida, ladda ner addon:et här: https://addons.mozilla.org/firefox/10/
Om man är petig om vad folk har för avatarer kan man undra vad man gör på Flashback överhuvudtaget?
Ingen avatar är så okänslig som diskussionerna här kan vara.
2006-06-15, 19:20
Moderator
vfs avatar
Citat:

Å andra sidan bör väl även kinkiga personer ha rätten att
tycka illa om vissa avatarer. Allt bör ju vara tillåtet.

Olösligt problem månne..
2006-06-15, 19:31
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Å andra sidan bör väl även kinkiga personer ha rätten att
tycka illa om vissa avatarer. Allt bör ju vara tillåtet.

Olösligt problem månne..
Ingen vill förhindra någon att ha åsikter men vissa vill förhindra användare till fritt val av avatar - det är värre.
Fler förbud ger bara en sämre upplevelse av forumet, det står fritt för användarna som anser att vissa avatarer är störande att blocka dessa eller stänga av avatarer helt och hållet.

Lösningen är simpel men vi har för många trångsynta användare som anser sig ha rätt att bestämma över andras valfrihet endast på grund av att de vill sitta här på t.ex. sin arbetsplats vilket har skapat ett dilemma för ägarna.
2006-06-15, 19:59
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ingen vill förhindra någon att ha åsikter men vissa vill förhindra användare till fritt val av avatar - det är värre.
Fler förbud ger bara en sämre upplevelse av forumet, det står fritt för användarna som anser att vissa avatarer är störande att blocka dessa eller stänga av avatarer helt och hållet.

Lösningen är simpel men vi har för många trångsynta användare som anser sig ha rätt att bestämma över andras valfrihet endast på grund av att de vill sitta här på t.ex. sin arbetsplats vilket har skapat ett dilemma för ägarna.
Problemet är väl det att ju fler "mainstream-människor" som kommer hit, desto mer inskränkningar kommer det bli, OM man låter dessa sätta agendan!

Personligen tycker jag alla ska vara välkomna, och alla ska få ha sina åsikter, dock är det beklagligt om "känsliga" eller "mainstreammänniskor" börjar ställa krav på att forumet ska anpassa sig efter deras "standards", då blir det ju inte yttrandefrihet längre, då närmar vi oss den "ordinarie politiskt korrekta debatten", och det hoppas jag väl inte att FB ska anpassa sig till, utan istället hålla fanan högt och låta alla uttrycka sig som dom vill på gott och på ont, smakfullt eller smaklöst. Det är ju just den dimensionen som gör FlashBack unikt!
2006-06-15, 20:24
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Problemet är väl det att ju fler "mainstream-människor" som kommer hit, desto mer inskränkningar kommer det bli, OM man låter dessa sätta agendan!

Personligen tycker jag alla ska vara välkomna, och alla ska få ha sina åsikter, dock är det beklagligt om "känsliga" eller "mainstreammänniskor" börjar ställa krav på att forumet ska anpassa sig efter deras "standards", då blir det ju inte yttrandefrihet längre, då närmar vi oss den "ordinarie politiskt korrekta debatten", och det hoppas jag väl inte att FB ska anpassa sig till, utan istället hålla fanan högt och låta alla uttrycka sig som dom vill på gott och på ont, smakfullt eller smaklöst. Det är ju just den dimensionen som gör FlashBack unikt!
Alla bör vara välkomna (förutom de under 18 såklart, och glöm ej idioterna ) och alla får ha åsikter, men det handlar inte om åsikter, det handlar om friheter - friheten att välja vilken avatar man vill.

FB bör förstärka sin unika image som ett av de friaste forumen på nätet, jag talar inte om underground utan att det är öppet för alla, vilket man inte kan säga om de flesta andra forum.
2006-06-15, 20:35
Medlem
Polluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ingen avatar är så okänslig som diskussionerna här kan vara.
Nu tillhör jag iofs inte den känsliga typen men för 1-2 år sedan var det en användare som hade ett uppfläkt rövhål som avatar.
Den jävla avataren var kräkframkallande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in