2021-11-03, 18:26
Medlem
Folketstempels avatar
Ett aktuellt exempel:

2021-06-08, 12:06
Halva internet ligger nere
(FB) Halva internet ligger nere

Den tråden toppar som en av den mest lästa sedan ett par dagar.

Rubriken lockar, det ger nya läsare, men tråden är totalt ointressant och ämnet inaktuellt.

Min tanke är att (utan att kritisera) en av Flashbacks moderatorer, supermod eller vad ni har för rangordning, kan gallra bort ett ämne som bumpats och av olyckshändelse och blivit ett av Forumets mest lästa tråd.

Jag inser problemet att det inskränker statistiken och kan kanske kallas för censur, men som medlem upplever jag det som störande och ett moment 22.
Om alla läser en gammal bumpad tråd eftersom det ligger som en nyhet som toppar läslistan, så kan man kanske moderera bort denna utan att det kränker statistiken, som vi givetvis inte ska kränka.

Men en tråd som är från Juni ska väl egentligen ligga under "Äldre än en vecka".

Tacksam för input.
Mvh
Folketstempel
Citera
2021-11-03, 18:39
Medlem
Europes avatar
Just den tråden borde väl gå att låsa?
Citera
2021-11-03, 19:41
Medlem
Arnold.Svartnegers avatar
Mycket konstigt att den har 70 läsare men ingen som svarar.
Citera
2021-11-04, 17:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Ett aktuellt exempel:

2021-06-08, 12:06
Halva internet ligger nere
(FB) Halva internet ligger nere

Den tråden toppar som en av den mest lästa sedan ett par dagar.

Rubriken lockar, det ger nya läsare, men tråden är totalt ointressant och ämnet inaktuellt.

Min tanke är att (utan att kritisera) en av Flashbacks moderatorer, supermod eller vad ni har för rangordning, kan gallra bort ett ämne som bumpats och av olyckshändelse och blivit ett av Forumets mest lästa tråd.

Jag inser problemet att det inskränker statistiken och kan kanske kallas för censur, men som medlem upplever jag det som störande och ett moment 22.
Om alla läser en gammal bumpad tråd eftersom det ligger som en nyhet som toppar läslistan, så kan man kanske moderera bort denna utan att det kränker statistiken, som vi givetvis inte ska kränka.

Men en tråd som är från Juni ska väl egentligen ligga under "Äldre än en vecka".

Tacksam för input.
Mvh
Folketstempel

Aktuella forum modereras för att endast nyheter skall ligga som nyheter. Här tar jag på mig skulden för att ha gjort fel. Bra att du uppmärksammade vad du anser om tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in