2021-11-02, 23:12
Medlem
carminaburanas avatar
western med Stephen Dorff som börjar bra, men blir dummar och dummare ju längre den går. Man satt och blev riktigt irriterad på hur idiotiskt vissa karaktärer betedde sig när de borde vetat bättre, bara för att föra handlingen nånstans. Skön känsla dock.

6.5/10

Citera
2021-11-03, 00:00
Medlem
Verkar bra, på väg ner.

Alltid gillat Dorff även om han varit med i några riktiga kalkoner.

https://www.imdb.com/title/tt12731980/
Citera
2021-11-03, 04:40
Medlem
Riktigt bra western. Helt klart minst 7 av 10 i betyg.
Den hade kunnat vara ännu längre och fyllts på med mer långsammare scener.
Citera
2021-11-03, 12:23
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndSpion
Riktigt bra western. Helt klart minst 7 av 10 i betyg.
Den hade kunnat vara ännu längre och fyllts på med mer långsammare scener.

Ja, jag önskade lite mer faktiskt, lite mer uppbyggnad
Citera
2021-11-03, 14:00
Medlem
Svampspors avatar
Den dög väl att se, men inte i klass med Clintans Unforgiven som den av någon anledning har jämförts med. Jag gillar Tim Blake Nelson, men han gör sig bättre i biroller.
Citera
2021-11-03, 17:38
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Den dög väl att se, men inte i klass med Clintans Unforgiven som den av någon anledning har jämförts med. Jag gillar Tim Blake Nelson, men han gör sig bättre i biroller.

Ja, Unforgiven är ju riktmärket av stenhård revenge western! Svårtoppad.
Citera
2021-11-04, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja, jag önskade lite mer faktiskt, lite mer uppbyggnad

Samma här!
Citera
2021-11-05, 21:06
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
western med Stephen Dorff som börjar bra, men blir dummar och dummare ju längre den går. Man satt och blev riktigt irriterad på hur idiotiskt vissa karaktärer betedde sig när de borde vetat bättre, bara för att föra handlingen nånstans. Skön känsla dock.

6.5/10

Jag tycker filmen var bra.

Men det är inte klokt hur dåligt skriven och spelad karaktären med sonen är. Det ä'r som det är ihopklottrat av en utvecklingsstörd.

ALltså, det här är allt som är fel med Hollywood idag. Film är det dyraste av alla medier och det är sådan djävla brist på respekt och inte orka skriva ett riktigt manus.
Men har man sett Kevin Smiths intervju där han berättar om de manuserbjudande han fått och hur det går till bakom scenen förvånas ingen.

Synd att vinsterna har varit så enorma att man bara kunnat köpa upp konkurrenterna (även skivbranchen har funkat så). Det har gjort att ingen behövt anstränga sig. Man har dessutom varit framgångsrika på att suga upp begåvningar: Hallström, Ang-lee, banderas.
Detta har gjort att man kunnat fortsätta göra film trotts att man är helt inkompetent eller beter sig som harvey.

Bra film som kunde blivit riktigt bra. Alla på flashback hade kunnat skriva en bättre roll för sonen.
Citera
2021-11-05, 21:21
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag tycker filmen var bra.

Men det är inte klokt hur dåligt skriven och spelad karaktären med sonen är. Det ä'r som det är ihopklottrat av en utvecklingsstörd.

ALltså, det här är allt som är fel med Hollywood idag. Film är det dyraste av alla medier och det är sådan djävla brist på respekt och inte orka skriva ett riktigt manus.
Men har man sett Kevin Smiths intervju där han berättar om de manuserbjudande han fått och hur det går till bakom scenen förvånas ingen.

Synd att vinsterna har varit så enorma att man bara kunnat köpa upp konkurrenterna (även skivbranchen har funkat så). Det har gjort att ingen behövt anstränga sig. Man har dessutom varit framgångsrika på att suga upp begåvningar: Hallström, Ang-lee, banderas.
Detta har gjort att man kunnat fortsätta göra film trotts att man är helt inkompetent eller beter sig som harvey.

Bra film som kunde blivit riktigt bra. Alla på flashback hade kunnat skriva en bättre roll för sonen.

Ja sonen beteede sej som någon löjlig fjolltransa från Södermalm och gav absolut inget trovärdigt intryck att vara son till en åldrande hårdförd revolverman i 1800talets vilda västern..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in