Igår, 13:29
Medlem
Kom in med nöd och näppe på fs och fick iväg en order, nu kommer jag inte in öht längre.. Det är nte bara jag som har problem elr?
Citera
Igår, 14:23
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaphomethTHEGOAT
Ursäkta en dum fråga men hur säkert är det att köpa Bitcoin direkt från Trocador.app och skicka till sin catharsis plånbok?
Mvh

Skicka aldrig bitcoin direkt ifrån en plånbok/konto som kan knytas direkt till dig genom KYC eller bara betalmetoden.

Bitcoin är enligt design ett helt transparent system där vem som helst kan se alla transaktioner på.kedjan.
Tidsstämpel, storlek, avgift, ursprungsadress, slutadress m.m..
Ifall du inte själv minat dina coins direkt till en "non-custodial" wallet över TOR, köpt dina coins anonymt via p2p eller med annan tidigare anonym.betalmetod av någon obskyr tjänst som fortfarande erbjuder handel utan KYC, så kan de spåras till dig.

Det bästa och sättet är att köpa din krypto kontant och anonymt av någon person du litar på.
Men annars, använd en exchange eller p2p säljare som inte har kontor i Sverige och är skyldiga att rapportera sina affärer till skatteverket direkt.
Köp valfri kryptovaluta, BTC, LTC eller liknande, och skicka dem till en egen "non-custodial wallet" som du konfigurerat att endast ta trafik genom en TOR proxy.
Därefter, använd en växlings-tjänst för att växla valutan till Monero(XMR), skickade till en wallet som även den är konfigurerad att endast ta trafik över TOR, t.ex FeatherWallet eller Cakewallet är wallets du kan använda. Därifrån skickar du vidare det till din föredragna darknet marknad och betala med dem.

Detta kan vara lite överkurs för personer som bara gör mindre köp/transaktioner, men ett väldigt enkelt sätt är att använda dig av Cakewallet och att se till att du väljer deras "built-in TOR" när du skapar plånboken, eller använd dig av orbot för att tvinga trafiken från cakewallet genom TOR.

Köp Bitcoin/Litecoin ifrån en bra exchange/handlare som accepterar köp utan KYC (finns oftast tillgängliga direkt via CakeWallet appen), sen växla dem till XMR via en swap sida som har en hög "privacy rating" (också tillgängligt direkt via Cakewallet appen), till din XMR plånbok, sen skicka dem därifrån till dit du vill använda dem.
Det är inte svårt, tar inte många minuter att göra och både skyddar dig ifrån annan spårning än direkt via blockkedjan.
Moneros (XMR) blockkedja är inte transparent och det går inte att se varifrån transaktionen kommer ifrån, hur stor den är eller var den ska.

Och genom att använda dig av någon mer lättviktig första valuta än bitcoin (t.ex Litecoin) så är Transaktionskostnaderna nästan obefintliga (<2kr/st) och även oftast mycket snabbare.

Ifall du av någon anledning måste använda dig av Bitcoin för att handla med, så skicka dem genom en mixertjänst innan du skickar dem till någon darknet marknad. Men det är ofta dyrt, omständligt och opålitligt beroende på vilken mixer man använder.

XMR via TOR är svaret, allt annat är onödig risk.
Och använd såklart alltid en VPN eller en TOR proxy (t.ex via Orbot) på enheten du köper valutan och gör alla transaktioner genom.

Det bästa valet av VPN att använda sig av är Mullvad VPN, de är de mest pålitliga, och har aldrig lämnat ut kunduppifter, till skillnad mot många andra tjänster som säger att de har en "no logs policy" men som viker sig så fort staten är där och kräver samarbete.
Skapa kontot genom TOR, betala med XMR så kan inte kontot knytas till dig.

Nu blev det kanske lite mycket information, men börja använda XMR istället för BTC, så har du redan där reducerat din risk för att bli spårad med 90%.
Citera
Igår, 14:52
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedster66
Tankar om Moomin Market? Börjar nästan vara regel att man inte får vad man beställer.

Ifall du beställer av en pålitlig vendor och alltid krypterar din adress själv så finns det ingen anledning till att det skulle vara högre chans för beslag eller scam där än på någon annan marknad väl?

Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Kan kanske bara vara min egna känsla, men har tyckt att den sidan är.. lite shady ..ända sen den först dök upp.
Den verkar inte heller riktigt fått någon större användarbas, kanske mest beror på att det för närvarande finns andra mer stabila alternativ för oss här i Sverige. Men har mestadels hört ganska dåligt om moomin, folk som har problem eller liknande. Så personligen håller jag mig till andra marknader som för tillfället iaf fungerar mer smärtfritt.
Varför är den shady och vad gör negativa saker är det du syftar på?
Jag har faktiskt mest hört positivt om den marknaden, men att det inte är en så stor användarbas där ännu.
De flesta är kvar på FS eller har bytt till Catharsis verkar det som.

Vet inte själv men jag har inte sett några direkt konkreta negativa saker folk sagt om marknaden ännu, så berätta gärna så man kan undvika den ifall det faktiskt finns riktiga säkerhets-risker med den eller andra negativa saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Vill tacka er medlemmar som gick i god för FS och varnade för Arche. Ni hade rätt hela tiden om Arche... Jävla svin det finns alltså. FS tågar på utan en enda skandal på 4-5 års tid nu, det är inte dåligt.

Varnade för Arch? Det var ju endast i slutet av Arch som det blev knas där och LE tog servrarna som jag förstått det?
Eller har det kommit ut ny information?
Och finns det någon anledning till varför du skriver detta just nu? Det var ett tag sen archetyp försvann nu liksom.

FS har presterat över förväntan, att de varit online såhär länge är riktigt bra jobbat, men det har inte varit utan sina svårigheter, i perioder mycket downtime, strul med transaktioner, långsam/dålig support och näst intill 0 uppdateringar/kommunikation om situationer till deras användarem

I början direkt efter FS3 exitscam verkade de väldigt skumma och opålitliga, sidan var dålig (även nu är den inte speciellt användarvänlig), men de har ju bevisat genom åren att de är seriösa och har hållit igång riktigt länge nu.

Citat:
Dålig propaganda, men bra försök arche-mods.

Är du säker på att du syftar på Archetyp och inte Catharsis?
Archetyp var ju världens största marknad och var online i strax över 5 år innan de blev busted så jag ser inte riktigt varför dom ens skulle lägga tid på att försöka sabotera för en svensk liten marknad. Och iäinte så konstigt att de blev så hårt reagerade av myndigheterna när de var så stora och tillät försäljning av fentanyl, vilket typ alla andra marknader inte gör.
Citera
Igår, 15:55
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Ifall du beställer av en pålitlig vendor och alltid krypterar din adress själv så finns det ingen anledning till att det skulle vara högre chans för beslag eller scam där än på någon annan marknad väl?

Varför är den shady och vad gör negativa saker är det du syftar på?
Jag har faktiskt mest hört positivt om den marknaden, men att det inte är en så stor användarbas där ännu.
De flesta är kvar på FS eller har bytt till Catharsis verkar det som.

Vet inte själv men jag har inte sett några direkt konkreta negativa saker folk sagt om marknaden ännu, så berätta gärna så man kan undvika den ifall det faktiskt finns riktiga säkerhets-risker med den eller andra negativa saker.

Varnade för Arch? Det var ju endast i slutet av Arch som det blev knas där och LE tog servrarna som jag förstått det?
Eller har det kommit ut ny information?
Och finns det någon anledning till varför du skriver detta just nu? Det var ett tag sen archetyp försvann nu liksom.

FS har presterat över förväntan, att de varit online såhär länge är riktigt bra jobbat, men det har inte varit utan sina svårigheter, i perioder mycket downtime, strul med transaktioner, långsam/dålig support och näst intill 0 uppdateringar/kommunikation om situationer till deras användarem

I början direkt efter FS3 exitscam verkade de väldigt skumma och opålitliga, sidan var dålig (även nu är den inte speciellt användarvänlig), men de har ju bevisat genom åren att de är seriösa och har hållit igång riktigt länge nu.

Är du säker på att du syftar på Archetyp och inte Catharsis?
Archetyp var ju världens största marknad och var online i strax över 5 år innan de blev busted så jag ser inte riktigt varför dom ens skulle lägga tid på att försöka sabotera för en svensk liten marknad. Och iäinte så konstigt att de blev så hårt reagerade av myndigheterna när de var så stora och tillät försäljning av fentanyl, vilket typ alla andra marknader inte gör.
En av arche's medgrundare heter D****** (nickname) och är på fri fot, och han var med och driftade Sveriges största scamkonto L*C***. Efter bannlysning från FS så startades/annonserades arche. Det var en tickande bomb.

FS3 exitscammade inte, dom meddelade i god tid i förväg och lät alla ta ut sina pengar, precis som man ska göra.
Citera
Igår, 19:26
Medlem
Eerik10s avatar
Kan inte logga in på cath får upp "sorry, we had an issue with logging you in. please try again later" efter jag skriver in användarnamn osv

Kan nollställa lösenordet felfrittt dock dyker samma felmedelande upp nästa gång man försöker logga in, med korrekt login samt cath address
Senast redigerad av Eerik10 Igår kl. 19:32.
Citera
Igår, 23:38
Medlem
tar catharsis någon avgift när man sätter in pengar? ngn som vet?
Citera
Idag, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonyyyyym11
Ja jag har inte så bra koll på det. Den catharsis.top har jag alltid varit inne på innan men den fungerar ju inte nu. Vilka att de officiella länkarna då?

du ska alltid använda officiella länkar. darkweb.wtf är där du ska vara.
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Citat:
Vill tacka er medlemmar som gick i god för FS och varnade för Arche. Ni hade rätt hela tiden om Arche... Jävla svin det finns alltså. FS tågar på utan en enda skandal på 4-5 års tid nu, det är inte dåligt.

Vad fan pratar du om? Archetyp försvann för längesen och marknader kommer och går i vanlig ordning, vad var det med Archetyp som var annorlunda?

Fattar noll av ditt inlägg.
Citera
Idag, 08:27
Medlem
Bad gateaway, har ni strul med Catharis idag?
Citera
Idag, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Bad gateaway, har ni strul med Catharis idag?
Ja ända sen ca 23 i natt har det. Varit så
Bad getaway 502 , hittar häller inge updates eller News någonstans :s någon som vet något ?
Citera
Idag, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
tar catharsis någon avgift när man sätter in pengar? ngn som vet?
Inte om du sätter in ltc vet jag ,dem andra valutorna vet ja inte riktigt
Citera
Idag, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idhzza
Inte om du sätter in ltc vet jag ,dem andra valutorna vet ja inte riktigt

menade du btc? går väl inte att sätta in Litecoin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in