Citat:
Ursprungligen postat av
DampJuden
Mycket bra sammanfattning. Och då är jag ändå ganska kritisk till hur Tor släpper in opålitliga icke-nationella skumraskfigurer i värmen. Det är dock skumraskfigurer som är populära hos boomers så jag förstår taktiken.
Jag är nog mest nyfiken på varför Tor ständigt verkar ge sig in i den nationella sfären. Är det så att han känner sig mest bekväm i den, eller finns det andra orsaker? Hans typ av verksamhet är ju inte
direkt nationellt orienterad och den här typen av Rotary-föreningar har ju bättre möjligheter utan nationalistiska inslag. En förklaring kan ju förvisso bero på den nya efterfrågan som finns när fler högdjur börjar bli invandringskritiska. Personer som Carl Hedin och Leif Östling kommer väl snarare efterfråga en sluten herrklubb där man kan röka cigarr och vara öppen med sin invandringskritik, framför att börja med esoteriska svärdsriter.
Något säger mig att Tor har en annan finess när det gäller att dirigera sina Rotary-möten. Dan är mer pang på och vill ha full kontroll på allt och står alltid i centrum. Tor verkar vara mer anspråkslös och även om han styr hela showen, så gör han det i bakgrunden. Som jag har förstått det, så är det hans son som ansvarar för en hel del. Folk har fått mystiska samtal där de frågas ut om vilka de är, man har gjort slagningar i Lexbase. Det hela framstår mycket mer professionellt och säkerhetsmässigt.
Vi får se varthän det leder i slutändan. Att vara rättfram, genuin och moralisk är inte vägen framåt i samhället, hur gärna man än vill att det ska vara så. DfS kommer aldrig få en folkrörelse på tvåmiljoner man som växer underifrån, så kanske Tor gör rätt som börjar manipulera avfällingar från samhällets topp istället. Förhoppningsvis handlar det inte bara om egen makt och pengar, utan om att kratta manégen för något större.
Den som lever får se.