• 2
  • 3
2021-10-26, 11:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Vänta nu, menar du att detta är ytterliggare ett nytt förslag innan det tre år gammla förslaget ens har införts, eller är du bara riktigt riktigt sen?
Fråga Privataaffärer - deras nyhet.

Det var nytt för mig.

Har du något annat i navelluddet du önskar ta upp?
Citera
2021-10-26, 12:17
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fråga Privataaffärer - deras nyhet.

Det var nytt för mig.

Har du något annat i navelluddet du önskar ta upp?

Hmm, läser om flera articklar som skrivits om ämnet senaste dagarna... det är något skummt på gång.

Det nya reseavdraget började utredas 2017. 2019 presenterades det och på sommaren 2019 började det komma protester att det blev sämre. Jag själv såg fram emot det eftersom jag åker kollektivt.
www.bjornlunden.se/juridik/nya-regler-f%C3%B6r-reseavdrag__232
www.di.se/ledare/stoppa-nya-reseavdraget/

Då fick man 6 kr avdrag för sträckan mellan tre mil och åtta mil.

Det som är otroligt ohederligt och falskt här är att januariöverenskommelsen LOVADE att införa avdraget, inte att utreda det. Jag förutsatte att det skulle gälla från och med 2020 men blev förvånad när jag såg att de istället redan 2019 bestämt att det skulle införas januari 2021. På något sätt utnyttjade de sedan corona och sa att de tyvärr inte hann införa det i tid.

Nu väljer man alltså att gå ut, igen, och låtsas som om detta är något nytt och att detta nya förslag ska införas 2023, när det egentligen redan borde gälla. Dessutom har det sänkts från 6 kronor till 5 kronor per mil.

Antar att detta egentligen betyder att de vet att folk inte kommer gilla ändringen och de väljer att införa den efter deras mandat period är slut som ett desperat försök att inte bli hatade av de få väljare de har kvar.
Citera
2021-10-26, 13:15
Medlem
Ni som har långt till jobbet o måste åka bil till jobbet o ingen nämnvärd ekonomi - bli socialfall som invandrarna.

Konstigt att rörfirmor o andra inte också skall få 6 kr milen o max 8 mil per dag
Citera
2021-10-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Vänta nu, menar du att detta är ytterliggare ett nytt förslag innan det tre år gammla förslaget ens har införts, eller är du bara riktigt riktigt sen?

Efter att förslaget var ute på remiss har det omarbetats lite grann och nu gått ut på remiss igen.
Citera
2021-10-26, 23:45
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sista.tiden
börjar folkets ilska på alla bränsleskatter göra sprickor i slottsväggarna hos de styrande

en snabb fix typ , för att lugna ner upproret som odlas
Uppror i Sverige, osannolikt. Finns enbart fega människor i Sverige som inte vågar sticka ut eller säga nej
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in