2021-10-19, 20:45
Medlem
vinlands avatar
Frågan blir följande:

Medicinska trådar, i en subgrupp finns det 3 trådar som avhandlar medicin X, en undersökande grupp som sablat ner på medicinpreparat X, länkas av andra användare på fb i dessa 3 trådar. En annan researcher avslöjar senare denna grupp med att själva ha fifflat med resultaten, då "någon" hackat databasen vilket blir en stor nyhet. Ämnet är alltså inte o.t i någon av trådarna.

Nyhetsartikeln om detta har samma länk, men presenteras med olika texter med anledning av regel 0.04 i 3 trådar som att 1:a gruppen misstänks ha fifflat med sin undersökning.
Rätt eller fel.
Om fel > hur får man då ut nyheten med att grupp-1 fifflat med sitt resultat som används som underlag i alla 3 trådarna där andra användare själva korspostar denna 1:a undersökning ?
Citera
2021-10-19, 20:58
Medlem
najass avatar
RP.a eller länka inläggen så det går att förstå vad du menar.
Citera
2021-10-19, 21:06
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
RP.a eller länka inläggen så det går att förstå vad du menar.

Problemet blir då att det kan tas som kritik mot en mod =.0.06.
Det är jag som lagt ut en nyhetslänk i 3 olika trådar med olika text med samma nyhetslänk i medicin.
Jag kan pm:a om du vill ?
Citera
2021-10-19, 21:10
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Problemet blir då att det kan tas som kritik mot en mod =.0.06.
Det är jag som lagt ut en nyhetslänk i 3 olika trådar med olika text med samma nyhetslänk i medicin.
Jag kan pm:a om du vill ?

Nej, du tar det givetvis med moderatorn/moderatorerna i det aktuella delforumet. I övrigt följer du också (FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·
Citera
2021-10-19, 21:18
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, du tar det givetvis med moderatorn/moderatorerna i det aktuella delforumet. I övrigt följer du också (FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Denne är redan vidtalad och vi är oense, men istället för att klaga ville jag lyfta det ev problemet med en nyhetsartikel som berörde 3 olika trådar i medicin.

Vi kan väl exempelvis jämföra med t.ex en politiker som gör bort sig, denna har en skvallertråd och sen blir det minst en tråd till om det ärendet politikern hamnat i, där då samma nyhetsartiklar länkas i båda trådarna av samma användare. Då har vi olika texter men samma nyhetslänk, -kan man klassa detta som 0.04 ?
Citera
2021-10-19, 22:06
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Denne är redan vidtalad och vi är oense, men istället för att klaga ville jag lyfta det ev problemet med en nyhetsartikel som berörde 3 olika trådar i medicin.

Vi kan väl exempelvis jämföra med t.ex en politiker som gör bort sig, denna har en skvallertråd och sen blir det minst en tråd till om det ärendet politikern hamnat i, där då samma nyhetsartiklar länkas i båda trådarna av samma användare. Då har vi olika texter men samma nyhetslänk, -kan man klassa detta som 0.04 ?

Nej, att ha med samma länk som referens/fördjupning i två helt olika inlägg är inte 0.04 skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in