2024-07-02, 07:43
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
För att en memecoin ska gå bra krävs att den får fler och fler exchange listings, så att fler lätt kan hoppa på ponzibedregäriet efter dig Därför är det bra om en coin först når de små plattformarna, typ MEXC Gate.io och sedan de mellanstora typ Kucoin, Bitget, sedan de största: Kraken, Binance, Coinbase. Ju lägre marcetcap och inga exchangelistings = hög risk. Högre marcetcap och alla exchangelistings, typ Bitcoin = minst risk, minst potentiell uppsida. De coins som går bäst i varje cykel är därför nya coins med nya narrativ. T.ex som Pepe som lanserades redan i bearmarceten, en känd meme sedan tidigare, han samla på sig några exchangelistings men ännu inte nått en full bullrun cykel.
Yes! Låter rimligt, vet inte hur mycket marketcap som krävs för tex Binance. Men ska se vad kraven är för dom mindre! Gängen bakom sägs ha haft ett meme coin som hade marketcap på över 400 m, så dom bör veta lite om hur det fungerar (om dom nu finns).

RECO nådde 1 m inatt, ökade 0.3 m under dagen, ifrån att ha funnits sedan sista april så har det verkligen hänt saker sista veckan. Ökade mer än 40 % under natten.

Jag utgår ifrån att det är är ett ponzibedrägeri, men som jag ser det är jag inne relativt tidigt 😇
Citera
2024-07-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyskFalthare
Yes! Låter rimligt, vet inte hur mycket marketcap som krävs för tex Binance. Men ska se vad kraven är för dom mindre! Gängen bakom sägs ha haft ett meme coin som hade marketcap på över 400 m, så dom bör veta lite om hur det fungerar (om dom nu finns).

RECO nådde 1 m inatt, ökade 0.3 m under dagen, ifrån att ha funnits sedan sista april så har det verkligen hänt saker sista veckan. Ökade mer än 40 % under natten.

Jag utgår ifrån att det är är ett ponzibedrägeri, men som jag ser det är jag inne relativt tidigt 😇
Alla exchange-listings kostar pengar. Så om en valuta tidigt finns på flera sidor så innebär det att teamet bakom har betalt för det och har ambitioner. Ju fler listings desto fler kan köpa och öka priset/mc.
Citera
2024-07-02, 23:23
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Alla exchange-listings kostar pengar. Så om en valuta tidigt finns på flera sidor så innebär det att teamet bakom har betalt för det och har ambitioner. Ju fler listings desto fler kan köpa och öka priset/mc.
Rimligt, tack!

Ökat nästan 0.5 m marketcap idag på RECO och jag är uppe i 230 %. Synd att man inte köpte mer ifrån början 😅 men dubbla det och jag har en årslön extra, så är väl ingen idé att gråta över det 🤷‍♂️ Behöver bara drygt x35 till sen kan jag tacka för mig. Men var glad att jag litade på min beksnts

Inte börjat med någon reklam ännu, men fick en shout out på en youtube-kanal och några lite större konton på twitter har nämnt RECO idag.

https://m.youtube.com/watch?v=V_v6lX_dTQ0

Svårt att inte sätta på skygglappars och bara se 🚀
Citera
2024-07-03, 06:33
Medlem
Citat:
Rimligt, tack!

Ökat nästan 0.5 m marketcap idag på RECO och jag är uppe i 230 %. Synd att man inte köpte mer ifrån början 😅 men dubbla det och jag har en årslön extra, så är väl ingen idé att gråta över det 🤷‍♂️ Behöver bara drygt x35 till sen kan jag tacka för mig. Men var glad att jag litade på min beksnts

Inte börjat med någon reklam ännu, men fick en shout out på en youtube-kanal och några lite större konton på twitter har nämnt RECO idag.

https://m.youtube.com/watch?v=V_v6lX_dTQ0

Svårt att inte sätta på skygglappars och bara se 🚀
Tänk på att de kan dyka lika snabbt sen. Och inga pengar är gjorde innan man tagit hem vinsten.
I min förra cykel gjorde jag en hel del pengar, men sålde inte av eftersom alla skrev om Bitcoin till 100 tusen och drogs med i hypen. Jag tycker du ska lägga i pengar i några andra coins också, framförallt läs på om Kaspa som är nästa stora utveckling inom krypto. Kaspa kommer sannolikt finnas kvar och klättra upp bland topp 5 coinsen i nästa cykel, medan 99 procent av alla memecoins inte kommer att finnas kvar. Kryptovalutor är framtiden men i en så pass tidig, spekulativ fas att bara 1 procent av alla har något faktiskt värde.
Citera
2024-07-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Håller helt med. Nu är meme coin perioden slut för den här gången. Kvar kommer endast vara dom fundamentalt starka coinsen. Resten kommer att sakta tyna bort och aldrig mer se ATH igen.
Detta såg vi 2018 och samma sak kommer hända igen nu.

Rent dårskap att jaga nästa 1000x shit coin eller att fortsätta pumpa pengar i dom som redan haft sitt run nu.

Speltorskar gonna Speltorska...

Detta är bara ett annat spelmissbruk kontra lotto eller stryktipset, folk lever i förhoppningen att pricka jackpotten men 99,9% kommer bränna sig och torska allt.

Idiotens moder är alltid gravid...
Citera
2024-07-03, 12:21
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Tänk på att de kan dyka lika snabbt sen. Och inga pengar är gjorde innan man tagit hem vinsten.
I min förra cykel gjorde jag en hel del pengar, men sålde inte av eftersom alla skrev om Bitcoin till 100 tusen och drogs med i hypen. Jag tycker du ska lägga i pengar i några andra coins också, framförallt läs på om Kaspa som är nästa stora utveckling inom krypto. Kaspa kommer sannolikt finnas kvar och klättra upp bland topp 5 coinsen i nästa cykel, medan 99 procent av alla memecoins inte kommer att finnas kvar. Kryptovalutor är framtiden men i en så pass tidig, spekulativ fas att bara 1 procent av alla har något faktiskt värde.
Dyker nog ännu snabbare är det går upp 😂.

Håller med! Därför jag frågade om fler alternativ här i tråden Sen hur mycket man sprider risken genom att köpa olika meme coins låter jag vara osagt 😂

Är ifrån 10 till 33 nu. Ökat ordentligt i någon dag så bör väl komma en korrektion snart?
Citera
2024-07-10, 16:49
Medlem
TyskFalthares avatar
Ingen som har lite roliga projekt? Har försökt läsa på om crypto så mycket som jag kan.

Insett att meme coins är ett gäng personer som har en lustig idé, och att det viktiga är att ha en aktiv community som spammar memes i telegram/discord och på twitter. Kommer man in i ett tidigt skede och den inte dör ut så kan man göra några 100 %. Inget fundamentalt utöver lustiga memes och många som spammar.

Helt jäkla orimligt att min investering var uppe i nästan en halv miljon kronor 😂 men stod emot nedgången som var ganska bra och börjat öka igen. Har hittat en botten på 1.3 m market cap och vore guld ifall vi kan pusha upp sen hamna på 5 m nu inom några veckor.
Senast redigerad av TyskFalthare 2024-07-10 kl. 16:53.
Citera
2024-07-30, 08:16
Medlem
TyskFalthares avatar
Hittat ett nytt projekt som jag gick in för att jag gillade iden bakom. Är ett utility coins, men lägger det här under meme coin tråden då marketcap är 0.1 m. Har funnits i drygt två veckor så kan verkligen gå vartsomhelst snabbt.

https://www.quantumdao.io/
Citera
2024-08-11, 01:44
Medlem
Nordamerikas avatar
Ska vi göra en flashback-coin o rigga det gött för oss alla på andras bekostnad?
Man får spela fult i denna värld, tycker vi kör!
Citera
2024-08-11, 17:58
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordamerika
Ska vi göra en flashback-coin o rigga det gött för oss alla på andras bekostnad?
Man får spela fult i denna värld, tycker vi kör!
Någon som fått mattan bortdragen under fötterna?

Edit, kan tillägga att jag är +50 % på min första investering i RECO. Var rött hela juli i princip, men återhämtat sig någorlunda
Senast redigerad av TyskFalthare 2024-08-11 kl. 18:19.
Citera
2024-08-11, 21:09
Medlem
Nordamerikas avatar
Citat:
Någon som fått mattan bortdragen under fötterna?

Edit, kan tillägga att jag är +50 % på min första investering i RECO. Var rött hela juli i princip, men återhämtat sig någorlunda
Ja mer än en gång men det var ett tag sen, det är så man lär sig.
Villl du dela med dig av hela eller delar av din portfolio?

Du skriver på ett intressant vis och gör mig nyfiken
Citera
2024-08-11, 21:45
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordamerika
Ja mer än en gång men det var ett tag sen, det är så man lär sig.
Villl du dela med dig av hela eller delar av din portfolio?

Du skriver på ett intressant vis och gör mig nyfiken
90 % RECO och 10 % QTDAO.

Första är en meme coin på TON och den andra är ett utility coin(?) som ligger på ETH. Gillar QTDAO som har ett sorts syfte (en tanke iallafall ).

Ingen nämnvärd portfölj att tala om direkt, kan inte påstå att jag lägger tid på den. Men är kul med tanken om x1000
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in