2021-10-16, 12:57
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Antigen gör han en fuling då han möjligen kan ha en chans att bli utsläppt OM han får komma tillbaka till Somalia (whatever det nu kan bero på, men fine) I övriga fall har jag svårt att tro att det är så mycket mysigare i Somalia än att sitta i Danmark.

Eller så är han skitnojjig över att hamna i kriminalvårdens cirkus där risken är påtaglig att någon slår antingen sönder honom eller än värre, kanske vet man hur jävla illa det fungerar på våra anstalter att man då hellre väljer somalia - vilket borde ses som ett toppbetyg (nåja) för vårdens verksamhet.

Det eller så trollar han bara för att få uppmärksamhet eller har insett att få sitta i Danmark suger och inte alls känns så spännande de kommande åren...

Han får inte sitta i Danmark. Han blir utvisad till Sverige. Så att vara kvar i Danmark är ej ett alternativ.

Ifall han inte menar utvisad efter avtjänat straff i Danmark. I så fall har jag missförstått
Senast redigerad av Niggward 2021-10-16 kl. 13:35.
Citera
2021-10-16, 13:00
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montalva88
du tror inte han skulle fått livstid i Sverige för ett dubbelmord?? snälla.

Nej det tror jag inte. Har du några exempel på gängskjutningar som lätt till mord och livstid?

I Sverige hade han inte åkt fast från första början troligtvis
Citera
2021-10-16, 13:11
Medlem
I somalia blir han snabbt utsläppt från finkan. Sedan antar han en ny identitet, ringer sossarna och UD för att få hjälp till Sverige!
Citera
2021-10-16, 13:11
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Antigen gör han en fuling då han möjligen kan ha en chans att bli utsläppt OM han får komma tillbaka till Somalia (whatever det nu kan bero på, men fine) I övriga fall har jag svårt att tro att det är så mycket mysigare i Somalia än att sitta i Danmark.

Eller så är han skitnojjig över att hamna i kriminalvårdens cirkus där risken är påtaglig att någon slår antingen sönder honom eller än värre, kanske vet man hur jävla illa det fungerar på våra anstalter att man då hellre väljer somalia - vilket borde ses som ett toppbetyg (nåja) för vårdens verksamhet.

Det eller så trollar han bara för att få uppmärksamhet eller har insett att få sitta i Danmark suger och inte alls känns så spännande de kommande åren...
Somalia är väl sannolikt korrupt och deras respekt för vad svenskt rättsväsende utdömt är väl obefintlig. Han litar väl på att han kan muta sig ut om han kommer dig.

Sverige ser säkert också hellre att han utvisas till Somalia än Sverige.
Citera
2021-10-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Så vem beslutat om vart han ska sitta någonstans? Om jag minns rätt så är Danmarks livstidsstraff betydligt kortare än Sveriges.

Ja. Normalt i Norden brukar man flytta fångar - Tror faktiskt att det sker på myndighetsnivå. Det är inget konstigt. Det kan vara med eller mot den intagnes vilja. Så om Danmark vill bli av med honom så kommer inte Sverige säga nej. Då han är svensk medborgare. Det sagt jag vet inte hur man gör med uppsagda medborgarskap. Han lär inte få flytta till Somalia på ett tag. Jag hoppas norden kan bli av med honom när han har avtjänat sitt straff eller han råkar ut för en olycka tidigare på en anstalt. Det är väl bara hans mamma som blir ledsen då.
Citera
2021-10-16, 13:41
Medlem
Citat:
Men sen då? Han kommer aldrig kunna bli svensk medborgare igen.

Jag vet faktiskt inte. Han kan inte bli statslös. Det är lite nytt för mig. Gissar att det inte hör till vanligheterna.
Citera
2021-10-16, 14:02
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Hoppas Mohamed Ali är en trendsetter.

Big up till Mohamed Ali om det stämmer att han sagt upp sitt svenska medborgarskap.
Hela Oooooorten borde följa hans exempel och återvandra. Win-win.
Precis som alla missnöjda sväjevännej.
Citera
2021-10-16, 14:07
Medlem
Citat:
Livstid i Sverige tror jag är längre än livstid i Danmark.

Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Du har rätt efter lite sökning. Så det är väl positivt. Men ifall han är dömd i Danmark lär man gå efter deras skulle jag tro, eller går det över till ”svensk” livstid då?

I Sverige hade han nog aldrig fått livstid från första början ifall dådet var gjord på svensk mark.

Livstid borde vara regel för varje skjutning som kräver ett dödsoffer

De som dömdes i detta fall dömdes enligt Danmarks gänglagstiftning vilket resulterade i dubbla straffsatser.
Citera
2021-10-16, 14:36
Medlem
Citat:

Han kan skaffa sig ny identitet och nytt pass och ansöka om amnesti i Sverige
Citera
2021-10-16, 14:46
Medlem
Stones avatar
Varför var han i Sverige om han inte har skyddsbehov?
Citera
2021-10-16, 14:47
Medlem
Stones avatar
Citat:

Vi kommer nog skicka ner regeringsplanet och rulla ut den röda mattan.
Citera
2021-10-16, 14:53
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Precis som alla missnöjda sväjevännej.
Jag utgår från:
1. Att sverigevännerna återvandrar inom Sverige, vart annars ska en Svensk återvandra?
2. Att du faktiskt håller med om att orten ska återvandra , dit de har sina rätter.
3. I så fall, fine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in