2023-03-06, 21:43
Medlem
starxs avatar
Spegelbilden hon lagt ut ser redigerad ut? Zoomar man in vid handen så försvinner linjen på badrumsväggen?? Ser allmänt skumt ut.. Vad tror ni?
Citera
2023-03-06, 22:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
När hon svarar på alla frågor hon "får" varför lägger hon dem i stories, med olika färger och allt känns huller om buller är fan omöjligt att hinna läsa innan de försvinner och svårt att fokusera då allt är huller om buller som sagt och olika färger. Eller är det jag som är seg.

Boktips få, hon vill ha sanna berättelser och får i princip enbart tips på böcker som är påhittade.

Känns verkligen som det hänt något nu, hon vill börja läsa mer, läsa beteendevetenskap, bilderna på sig själv och inget gilla och liknande från Simon. Fast som Kvalster var inne på är det en ordentlig förlust för Simon om han skulle gjort slut. Vart ska han bo, hur ska han försörja sig och vem ska ta hand om honom?
Citera
2023-03-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
När hon svarar på alla frågor hon "får" varför lägger hon dem i stories, med olika färger och allt känns huller om buller är fan omöjligt att hinna läsa innan de försvinner och svårt att fokusera då allt är huller om buller som sagt och olika färger. Eller är det jag som är seg.

Boktips få, hon vill ha sanna berättelser och får i princip enbart tips på böcker som är påhittade.

Känns verkligen som det hänt något nu, hon vill börja läsa mer, läsa beteendevetenskap, bilderna på sig själv och inget gilla och liknande från Simon. Fast som Kvalster var inne på är det en ordentlig förlust för Simon om han skulle gjort slut. Vart ska han bo, hur ska han försörja sig och vem ska ta hand om honom?

Håll på skärmen med ett finger så ”pausas” storyn
Citera
2023-03-06, 23:06
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backuphallihallo
Håll på skärmen med ett finger så ”pausas” storyn

Aha det hade jag ingen aning om, tack så mycket.
Citera
2023-03-06, 23:06
Medlem
Hennes svar på frågan från den som försöker bli gravid. ”Förstår din frustration och är egentligen fel person att säga något då jag blivit gravid väldigt snabbt”… så korkad och elak.
Citera
2023-03-06, 23:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Hennes svar på frågan från den som försöker bli gravid. ”Förstår din frustration och är egentligen fel person att säga något då jag blivit gravid väldigt snabbt”… så korkad och elak.

Verkligen och att det finns ju hjälp att få. Ja Linn men det krävs lite mer än att man försökt i åtta månader att skaffa barn
Citera
2023-03-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Verkligen och att det finns ju hjälp att få. Ja Linn men det krävs lite mer än att man försökt i åtta månader att skaffa barn

Hon skriver ju att upp till ett år är normalt och därefter finns hjälp att få.
Citera
2023-03-07, 00:06
Avslutad
Citat:

Ush sådär skriver man inte!! Så onödigt att lägga till de sista!!! Hur svårt ska det vara att bete sig?? Sunt förnuft vad är det LINN??

Som nyårslöfte för år 2023 skrev hon att hon vill lära sig så mycket som möjligt så kan vara derför hon ber om ”bildande poddar” 😂
Citera
2023-03-07, 00:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiuj

Du har rätt, miss av mig. Får skylla på Linns olika rutor och bristfälliga språk.
Citera
2023-03-07, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kiuj

Man kan inte få hjälp med IvF om man redan har ett barn sen innan. Då måste man betala själv och det har nog dom flesta inte råd med.
Citera
2023-03-07, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Man kan inte få hjälp med IvF om man redan har ett barn sen innan. Då måste man betala själv och det har nog dom flesta inte råd med.

Fast det där stämmer ju inte alls. Jo man betalar en patient avgift beroende på var i landet o är de privat betalar man allt själv o de kan kosta en hel del.... Och jo man kan få hjälp trots ett barn sen innan
Citera
2023-03-07, 07:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma12
Fast det där stämmer ju inte alls. Jo man betalar en patient avgift beroende på var i landet o är de privat betalar man allt själv o de kan kosta en hel del.... Och jo man kan få hjälp trots ett barn sen innan

Vad är det du inte förstår? Har man lyckats få sitt första barn naturligt så kan man inte få betald ivf av landstinget för syskonet trots svårigheter till befruktning.
Har man fått sitt första barn via ivf kan man inte få betalt ivf för syskonet då måste man betala hela summan privat. Landstinget står endast för kostnaden av 3 försök till de första barnet.
https://nordicivf.se/fakta-rad/ivf-syskonforsok-kostnad/

Hur tydligt ska man behöva skriva för att inte bli missuppfattad? Jag menade att man inte kan få gratis hjälp (patientavgift) utan man får stå för kostnaden helt själv privat i de läget som linns följare var i.
Senast redigerad av Kvalster69 2023-03-07 kl. 07:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in