Citat:
Alla barn är olika. Håller inte med dig heller. Saker som står på 1177 och som BVC säger är efter statistik. En del börjar gå tidigt, andra inte. En del säger flera ord eller meningar och andra inte vid åldern som sägs. Mitt barn är närmare två år och h’n säger inget ord direkt, mest massa bubbel. Men h’n gick strax efter sin ett årsdag, och då har BVCs läkare någon vecka innan börjat hetsa om att något inte stämmer för barnet inte släppt taget än och gått fritt. Men h’n är väldigt snabb med andra saker istället för att börjat prata. Finns dem som börjat pratat tidigt men väldigt ”sena” med att gå. Så otroligt trött på all hets kring vad barn ska kunna vid en viss ålder. Det kommer när det kommer. Kan gå med på om B inte går vid 3års ålder av någon anledning, då är det något som gått fel. Men vafan, hon är 7 månader?!
Jag håller faktiskt med dig. Min dotter började inte gå självständigt förrän vid 1,5 år (!!), men hon sa å andra sidan sina första ord vid 10 mån och hon pratade i flera ords meningar vid 1,5 års ålder. Mitt andra barn lärde sig inte att sitta ordentligt utan stöd förrän vid 8 månader och kröp inte förrän nästan 10 månader. Dock visar ju inte Linn och Simon särskilt mycket av vad dom gör med Belle, så det är lätt att få uppfattningen att hon bara får sitta i babysittern eller i deras famnar hela dagarna. Det hade varit kul att få se Belles utveckling lite mer, bland annat för att jag har ett barn i samma ålder och det är spännande att följa någon annan, både vad gäller sömn, utveckling osv.
sat-kärringar överallt och flitiga som fan på att skriva massa skit.