2022-11-24, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotheunknown
Alla barn är olika. Håller inte med dig heller. Saker som står på 1177 och som BVC säger är efter statistik. En del börjar gå tidigt, andra inte. En del säger flera ord eller meningar och andra inte vid åldern som sägs. Mitt barn är närmare två år och h’n säger inget ord direkt, mest massa bubbel. Men h’n gick strax efter sin ett årsdag, och då har BVCs läkare någon vecka innan börjat hetsa om att något inte stämmer för barnet inte släppt taget än och gått fritt. Men h’n är väldigt snabb med andra saker istället för att börjat prata. Finns dem som börjat pratat tidigt men väldigt ”sena” med att gå. Så otroligt trött på all hets kring vad barn ska kunna vid en viss ålder. Det kommer när det kommer. Kan gå med på om B inte går vid 3års ålder av någon anledning, då är det något som gått fel. Men vafan, hon är 7 månader?!

Jag håller faktiskt med dig. Min dotter började inte gå självständigt förrän vid 1,5 år (!!), men hon sa å andra sidan sina första ord vid 10 mån och hon pratade i flera ords meningar vid 1,5 års ålder. Mitt andra barn lärde sig inte att sitta ordentligt utan stöd förrän vid 8 månader och kröp inte förrän nästan 10 månader. Dock visar ju inte Linn och Simon särskilt mycket av vad dom gör med Belle, så det är lätt att få uppfattningen att hon bara får sitta i babysittern eller i deras famnar hela dagarna. Det hade varit kul att få se Belles utveckling lite mer, bland annat för att jag har ett barn i samma ålder och det är spännande att följa någon annan, både vad gäller sömn, utveckling osv.
Citera
2022-11-24, 07:09
Medlem
starxs avatar
Med tanke på till vilken grad hennes instagram är uppbyggd på hennes barn så är det ju otroligt konstigt hur lite vi har sett om deras utveckling….
Citera
2022-11-24, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starx
Med tanke på till vilken grad hennes instagram är uppbyggd på hennes barn så är det ju otroligt konstigt hur lite vi har sett om deras utveckling….

Fast om hon lägger upp om utvecklingen så får hon ju istället skit för att hon hetsar?
Med de andra barnen så skrev hon väldigt mycket om allt (framförallt på bloggen) och helt ärligt så tror jag bara hon övergått till så liten insats som möjligt för att dra in pengar.
Mao hon behöver inte lägga tiden på att skriva. Lägger hon ut söta bilder på barnen så är det minimalt med insats och hon får tillräckligt med aktivitet på instagram ändå för att kunna dra in sina pengar på reklam
Citera
2022-11-24, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Fast om hon lägger upp om utvecklingen så får hon ju istället skit för att hon hetsar?
Med de andra barnen så skrev hon väldigt mycket om allt (framförallt på bloggen) och helt ärligt så tror jag bara hon övergått till så liten insats som möjligt för att dra in pengar.
Mao hon behöver inte lägga tiden på att skriva. Lägger hon ut söta bilder på barnen så är det minimalt med insats och hon får tillräckligt med aktivitet på instagram ändå för att kunna dra in sina pengar på reklam

Exakt. Tycker inte heller det är relevant att diskutera Belles utveckling på Flashback. Sen att hon kollar på tv i babysitter ofta med Simon är konstigt, och det undrar jag över. Nu när jag tänker på det så är typ alla bilder på Belle och Simon tagna i soffan eller så att hon är i babysittern framför tv:n 😬
Citera
2022-11-24, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Hur kul verkar det där eventet vara egentligen? på alla filmer man ser är alla upptagna med sina mobiler, pågår det någon form av mänsklig interaktion där?

Såg helt hjärndött ut. Nu var det visserligen bara ett gäng flunsor som var på julbord, så det är givet att det dokumenteras lite mer än i ett sällskap där alla har vanliga jobb.
Men ibland måste man släppa mobilen och njuta av nuet, sällskapet och underhållningen.
Det är inte svårt att knäppa några bilder här och där, lägga ner telefonen och göra ett samlat inlägg senare.

Löjligaste jag sett för övrigt var skålen i början på eventet när samtliga filmade, noll connection sins emellan 😅
Citera
2022-11-24, 09:24
Medlem
Tillägg om eventet, jag kan inte vara den enda som i 99% av fallen tittar på storys utan ljud. Så dåliga filmer i dunkelt ljus är svintråkigt att titta på 😅
Citera
2022-11-24, 09:28
Medlem
starxs avatar
Citat:

Säger ju inte att hon ska hetsa. Tycker bara att det fokuset hon har nu inte alls är normalt.
Citera
2022-11-24, 09:57
Medlem
Tycker verkligen det är b av Linn att inte ens stryka/steama sin klänning hon hade på eventet igår. Alla andra är snyggt uppklädda och hon står där i skrynklig puffklänning.
Hon gör lixom allt halvdant och det är en röd tråd i hennes liv.. Sammarbeten, relationer..
Citera
2022-11-24, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia2627
Tycker verkligen det är b av Linn att inte ens stryka/steama sin klänning hon hade på eventet igår. Alla andra är snyggt uppklädda och hon står där i skrynklig puffklänning.
Hon gör lixom allt halvdant och det är en röd tråd i hennes liv.. Sammarbeten, relationer..
Hennes liv är misär men fattig är hon inte!
Citera
2022-11-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starx
Säger ju inte att hon ska hetsa. Tycker bara att det fokuset hon har nu inte alls är normalt.

Det behövs inte mycket för att det av folk skall räknas som hets. Så hon behöver inte ens ”hetsa” för att det skall ses som hets
Citera
2022-11-24, 11:05
Avslutad
Citat:
Det behövs inte mycket för att det av folk skall räknas som hets. Så hon behöver inte ens ”hetsa” för att det skall ses som hets
Oavsett hur man gör så duger det aldrig i folks ögon sat-kärringar överallt och flitiga som fan på att skriva massa skit.
så inget av vad nån säger här är rätt taktik att leva efter .
Citera
2022-11-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Oavsett hur man gör så duger det aldrig i folks ögon sat-kärringar överallt och flitiga som fan på att skriva massa skit.
så inget av vad nån säger här är rätt taktik att leva efter .

Fast gällande utveckling så lär hon få skit direkt på sina sociala kanaler och inte bara på Flashback. Så jag har full förståelse för om det skulle vara så att hon låter bli att skriva om det pga det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in