Citat:
Ursprungligen postat av
ViktoriaVittoria
Jag förstår faktiskt inte varför hon tar upp detta ämne hela tiden? Tycker HON att hon har missat något eller? Om svaret är nej så är det ju bara att hon går vidare med sitt liv..
JAG är iallafall glad att jag och pappan till mina barn fick några år ensamma tillsammans innan vi skaffade barn. Man kan inte leva livet med småbarn som man kan innan, jag kan iallafall inte det..Jag antaŕ att det ändras ju äldre barnen blir.
Ja den enda som hakat upp sig på det är just Linn. Det är inte alls ovanligt att ha barn som yngre. Och nej det går inte leva samma liv med barn som utan. Så där har hon fel. Det skiljer mycket, enormt ansvar, ingen tid till dig själv, mer pengar som går åt, vänner som försvinner, mindre sömn, mindre tid att göra något, måste vara hemma på kvällen för barnen lägger sig 18-19 massa sjukdomar hela tiden. Förkylningar? Virus.. vabbning. Ja enormt mycket. Och helt ärligt? Alla tycker inte det är kul. Och jag har full förståelse för folk som inte avlar på sig själv som en kossa som Linn gör. Sen att hon tjatar om att hon är en ung mamma med 3 barn och 3 pappor är inte en bragd. Inte min dröm i alla fall. Jag är tacksam att jag skaffade mig utbildning, stabilt förhållande, hade mycket vänner och familj runt mig som stöd, och att jag hade haft klar min ungdom innan jag valde att skaffa barn. Mognad och erfarenhet behövs, samt kunskap. Det har inte Linn något av.
Så hon borde verkligen sluta skryta om det där. Som att hon varit med om massa saker. Det enda hon varit med om är att sära extra på benen och bli gravid. Andra i hennes ålder super inte skallen i tusen bitar. Dom pluggar, reser, jobbar, umgås med sina vänner, vandrar, etc… hon verkar tro att det enda som finns till livet utöver barn är supa skallen i bitar. Smart tjeja!