Citat:
Ursprungligen postat av
Prussiluskan85
Är det någon mer med någon mer här med ”koppling” till familjen eller Linns x ?
Tänker om någon vet lite inside om hur galna de tycker hon är som gör såhär ??….
Jag är en kompis till Marcus och han har berättat en hel del för mig genom åren. Finns många hemligheter i det förhållandet som ingen vet om. Innan de fick Tindra hade Linn gått 6 månader utan p-piller utan att sagt nåt till Marcus. När de blev kontaktade av TV 3 och fick förfrågan att ställa upp i unga mammor så ville Marcus egentligen inte medverka alls (Tycker också det syns väldigt väl i programmet) men han gjorde det för Linns skull. Relationen mellan dem blev dålig ganska fort efter at de flyttat ihop och fått Tindra. Marcus har berättat att Linn är väldigt bestämd och kontrollerande. Hon är väldigt bra på att ge folk skuldkänslor över saker de egentligen inte borde ha skuldkänslor för och hon har tydligen extremt svårt för att erkänna när hon gör fel. Som när Marcus t.ex. hade långa dagar i skolan tyckte inte Linn han fick träna efteråt för att han skulle spendera all ledig tid tillsammans med henne. Det slutade med att han fick träna på morgonen innan skolan för att ens få träna alls.
Jag har givetvis frågat Marcus hur han kunde gå med på allt hon styrde och ställde med och han hade inget bra svar på det. Han har väl insett i efterhand att förhållandet bröt ner honom nåt oerhört och att han tappade bort sig själv i relationen. Han har sagt i efterhand att han är oerhört tacksam för att hon gjorde slut med honom för han hade nog aldrig lyckats ta sig ur det annars.
Sättet de gjorde slut på är en riktigt vidrig historia. De började med att Linn fick kontakt med Pelle (en annan pappa från unga mammor programmet) under en pressfotografering där Marcus inte kunde följa med. När Linn kom hem berättade hon för Marcus om Pelle och Marcus blev ganska fort misstänksam över vad Pelle hade för avsikter med Linn. Marcus Bad Linn upprepade gånger under ett halvårs tid att sluta prata så mycket med Pelle och fokusera mer på deras relation. De fanns kvällar då de satt och kollade på Film och Linn satt bara med telefonen och skrev med Pelle istället. Marcus fattade ju ganska tidigt vad som var på väg att hända men han kunde inget göra för att stoppa det, hur mycket han än försökte. Linn sa till en början att Marcus inte skulle oroa sig, Pelle var inte alls snygg utan bara rolig att prata med, en tid senare blev han en fin snäll kille och en dag var han helt plötsligt snygg enligt Linn. Ju starkare relationen blev mellan Linn och Pelle desto mer gled Marcus och Linn ifrån varandra. Istället för att prata med problemen de hade i sin relation så skrev Linn med Pelle som stöd.
En kväll från ingenstans sa Linn till Marcus att hon skulle åka till Pelle dagen efter. Enligt Marcus hade de sitt största bråk nånsin efter att hon sagt det. Det hela slutade iallafall med att Marcus sa nåt i stuk med: "Du får välja nu Linn, antingen väljer du mig eller så väljer du Pelle. För jag orkar inte med att ha det så här längre" . Linn svarade då: "Då väljer jag Pelle"... Dagen efter åkte hon dit, med Tindra dessutom (och mitt i inskolningsveckan) trots Marcus böner om att Tindra i alla fall kunde få stanna hemma och gå klart sin inskolning. Innan hon åkte sa Linn att de skulle komma tillbaka till kvällen men när väl kvällen kom så ringde hon till Marcus och sa att de skulle sova över där. Då fick Marcus nog och la ut en story på instagram där han berättade vad Linn höll på med. Givetvis fick hon panik och gjorde slut dagen efter. Hon gick ut med allt på instagram och bloggen med texter som "ingen har varit otrogen och det som har hänt mellan oss är extremt privat. Antagligen för att hon visste vilka fel hon gjort men inte ville ta konsekvenserna för det.
Kort efter de gjort slut tvingade Linn ut Marcus från lägenheten (Ja han var dum nog att inte stå på kontraktet med henne) och helgen efter han flyttat ut tog hon dit Pelle. Hon har aldrig erkänt för Marcus att hon gjorde nåt med Pelle den natten hon var där första gången, men den kvällen låg dem 3 gånger på soffan och hade de bästa sexet som hon haft på 5 år. Linn sa allt detta till Marcus på telefon när de hade en diskussion..
Sen rulla allt på rätt smärtfritt för Marcus. Han flytta till sin egna lägenhet med Tindra varannan vecka och började försöka hitta tillbaka till killen han var innan relationen med Linn. Efter en tid kom dock Gabbe in i bilden och ställde till med massa nytt skit. Bara nån vecka efter att Gabbe och hon träffats följde han med till porten utanför Marcus lägenhet när Marcus skulle lämna över Tindra till Linn för mammavecka. Linn och Marcus hade när det tagit slut kommit överens om att vänta med att introducera ny partner för barnen tills man visste att det var seriöst. Så Marcus frågade Gabriel vem han var och vad han gjorde utanför hans port. Vidare försökte han förklara för gabbe att han tyckte det var olämpligt att han skulle träffa Tindra så tätt inpå han och Linn träffats. Så Marcus bad honom att respektera Tindras pappa och åka därifrån och träffa Linn igen när hon inte hade Tindra. Då ska Gabbe ha svarat: Jag respekterar Linn och Tindra men inte dig Marcus. Marcus blev såklart chockad och efter det sa han att Gabbe aldrig mer fick vara med vid lämning/hämtning. Tyvärr respekterade varken Gabbe eller Linn detta utan det hela fortsatte.
Tills den dagen då Marcus fick nog och sa till Gabriel på skarpen efter att han stått och hånskrattat åt allt Marcus sa i en diskussion mellan Marcus och Linn. Marcus sa nåt i stuk med: "Asså Gabbe va gör du ens här? det är inte din dotter och ingenting blir bättre av att du är med vid hämtning och lämning" Gabbe bröstade då upp sig och ställde sig nån halvmeter framför Marcus, blängde rakt in i ögonen på honom och sa: "Fy fan vilken jävla idiot du är". Marcus blev paff skrattade nervöst och började vända sig om för att sätta sig på cykeln igen och cykla därifrån. men innan det hann och ske så hade Gabriel smällt till honom i ansiktet. Marcus Fick en adrenalinkick och gav honom en knuff i bröstet. Därefter sågs de aldrig mer av förståeliga skäl.
Men det skulle inte ta slut där. Linn och Gabriel fick också för sig att anmäla Marcus till Socialtjänsten med sjuka anklagelser. Under den tiden som utredningen pågick lät Linn knappt Marcus träffa sin dotter nån gång. Enda gången var några timmar på hans egen födelsedag. Efter 6 månaders utredning där socialen inte hittat nån grund i anklagelserna och Marcus var redo att Stämma Linn i domstol så gav Linn med sig tillslut och lät Marcus ha Tindra varannan vecka igen. Hon har senare bett om ursäkt till Marcus för vad hon gjorde (och det är också enda gången Marcus fått en uppriktig ursäkt av henne enligt han själv) men självklart kommer han aldrig förlåta henne för vad hon gjorde. 6 månader av sin dotters uppväxt som han inte får tillbaka. Jag hoppas innerligt att hon har sjukt mycket skuldkänslor för det hon gjorde för så dåligt som Marcus mådde då, så dålig har jag aldrig sett honom.
Idag funkar det under omständigheterna bra mellan dem och mycket tack vare Marcus styrka att blunda för allt som tidigare hänt för sin dotters bästa. Marcus har givetvis sagt ifrån varje gång en ny kille kommit in i bilden och inte minst ifrågasatte han beslutet att skaffa barn så snabbt inpå när det hände med Gabbe. Men att ta råd från sitt ex är nog det sista Linn skulle göra. Han har även pratat med Linns Mamma om det hela och bett henne tala med Linn om att hon måste börja tänka på hur hennes handlingar kan påverka barnen negativt. Men Som vi alla sett har det inte direkt gett resultat. För Marcus och även för mig som hans vän var det väntat att Linn skulle hitta ny kille snabbt efter Gabbe och att barn nummer 3 skulle komma kort därefter. Marcus orkar inte längre säga till för det ger ändå inget och jag förstår hur han känner. Han försöker istället göra allt han kan för att föra över sina värderingar och sitt mer förnuftiga sätt att tänka till sin dotter. Vet inte hur väl ni känner till Marcus men han och Linn är raka motsatser mot varandra. Under de 3 år Linn och han varit isär har han inte introducerat en enda tjej som han dejtat för Tindra. Han är fortfarande singel och har inget behov av att binda sig med någon alls. Till sommaren är han färdigutbildad civilingenjör och så vitt jag vet fattar han alltid beslut efter vad som gynnar Tindra bäst. Vore det inte för att Tindra hade Marcus som Pappa så hade jag varit mer orolig för henne. Jag hoppas verkligen att Tindra kommer bli mer lik sin pappa än sin mamma när hon blir äldre.