2024-07-07, 11:20
Medlem
drinksareonmes avatar
Simon frågar Linn (Dm) om Marabou gräddnougat finns i Örebro som om det skulle vara nåt exklusivt. Finns ju i varenda jäkla affär .
Citera
2024-07-07, 12:18
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Simon frågar Linn (Dm) om Marabou gräddnougat finns i Örebro som om det skulle vara nåt exklusivt. Finns ju i varenda jäkla affär .

Är han blind? Har han inte sett de i Örebro under de år han bott där nu. Som du skriver det är ingen unik choklad direkt, varför skulle just den smaken från marabou inte finnas
Citera
2024-07-07, 12:29
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Är han blind? Har han inte sett de i Örebro under de år han bott där nu. Som du skriver det är ingen unik choklad direkt, varför skulle just den smaken från marabou inte finnas

Exakt och hon svarar "Ica Maxi, om fler skulle undra", . De är verkligen helt rätt för varandra, en blind leder en blind.
Citera
2024-07-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Ja du minns rätt. Däremot är det som sagt absolut inte orimligt att simon skulle ta halva ansvaret? Som han uppenbart inte gjorde tidigare

Håller med! Hon började med Sthlm baea för att s skulle ta ansvar för sitt barn. Vet fler kvinnor som gjort så. Män brukar vakna till då och fatta att de är pappor
Citera
2024-07-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qasa
Undrar hur många dejter Linn gick på innan hon insåg att killarna inte var intresserade av att leka mamma, pappa, barn med henne.

Och att hennes enda chans var att bli tsm med Simon igen (content farming)

Hoppas bara att Simon är smart och ställer krav innan han går med på fler barn. T.ex. ett äktenskap utan äktenskapsförord. Han ska se till att binda sig till radhuset..så att det blir svårt för Linn att få sina plötsliga "kärleksinfall" om nu någon kille på Ica skulle flörta med henne.

Simon måste nog vara beredd på att Linn varje vår/sommar kommer få "vårkänslor" men att han då vet att hans ställning är säkrad. Han verkar vara nöjd med att ta hand om barnen, hushållet och trädgården.

Han och barnen kan nog få ett väldigt lugnt och bra liv i Mosås. Och Linn kommer antagligen fortsätta cirkulera runt, som den oroliga själ hon är.

Men huvudsaken är att barnen iallafall har en trygg punkt i livet, sina pappor och i J fall även bonusmamma.

Tror hon lekt av sig rätt mycket detta året faktiskt, hon älskar att få uppmärksamhet av killar och det har hon säkert fått massor nu när hon varit singel
Citera
2024-07-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Han är kansue inte den skarpaste..
Citera
2024-07-07, 13:14
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Exakt och hon svarar "Ica Maxi, om fler skulle undra", . De är verkligen helt rätt för varandra, en blind leder en blind.

Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Han är kansue inte den skarpaste..

Ja förmodligen undrar jättemånga vart man kan hitta denna unika chokladkaka.

Verkligen, helt blåsta båda två
Citera
2024-07-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Jag tror samma, hon kommer mer och mer nämna honom/visa honom på sin instragram och sen kommer det va som att dem aldrig gjorde slut utan bara hade tagit en paus ( en 1 års lång paus) för tror Stockholm inte blev som hon hade hoppats och även där kommer hon åka/besöka mindre vilket hon redan har gjort sen några veckor. Men lagom till hösten då kommer inlägget om att Stockholm va inte hennes grej utan hon kan bara inte vara ifrån sina barn och sen gå ut med att hon och Simon väntar tillskott.
Instämmer. Det har varit tydligt ett tag nu att både S och L bor i radhuset, även om det först nu det verkar vara officiellt. Att L har börjat rucka på rutinen med veckorna i Stockholm tror jag definitivt är direkt kopplat till att hon åter har familjelivet på hemmaplan. Min hypotes är att Stockholm handlat om flykt från verkligheten snarare en nödvändighet för arbetet. Ett djupt inlägg om återförening och själsfränder tror jag dock kommer dyka upp inom sinom tid. För barnens skull tror jag bara att det är positivt. S verkar vara en fin fadersfigur, och L verkar vara mer stabil med honom vid sin sida.

Citat:
"Sedan bestämde jag mig för att åka hem till Örebro. Det bara kändes rätt. Har saknat barnen extra mycket på senaste och känt mig ledsen utan dem. Alla tre. De är verkligen meningen med mitt liv.
(...)
Väl hemma träffade jag direkt Simon och Belle och gosade massor med Belle. Hon var så himla gullig och kastades sig i min famn.

Återigen, barnen är meningen med livet."
Från bloggen.
Citera
2024-07-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Håller med. jag tror inte att Simon kan bli lycklig ihop med Linn. De är alldeles för olika varandra. Det jag tror är , att om han mot förmodan skulle bli tsm med linn igen, så har han låtit sig styras av sina känslor för sin dotter. Att han tänker att det är det bästa för Belle o kanske även för J. Känns som han är lite rotlös i örebor o har en längtan att flytta "hem" till Luleå igen. Han kan ju bo vv i Luleå o vv hos Linn i Örebro( när hon har Sthlms vecka). Om förhållandena ändras för någon av dom så får man ta det när det kommer. Jag tänker att s kan bo hemma hos sin pappa när han bor i Luleå till han o delvis Linn har bestämt var o hur Belle ska bo. Varför är det så självklart att allt ska anpassas efter Linn? Hon kan lika gärna anpassa sig efter Simons behov!!! Dock har väl hon trumf på handen genom att hon har ett radhus som s kan bo i när han har pappavecka.

I en rättslig tvist så skulle utfallet aldrig bli att B ska flytta med S nåhon längre bit från Örebro. Om inte L skulle anses brista brutalt i sin föräldraförmåga vilket hon absolut inte gör (oavsett om folk här tycker att hon brister på många sätt) på en sådan nivå att det skulle vara aktuellt.
Så ja. S får anpassa sig efter Linn eftersom han valde att skaffa barn med henne boendes i Örebro
Citera
2024-07-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Instämmer. Det har varit tydligt ett tag nu att både S och L bor i radhuset, även om det först nu det verkar vara officiellt. Att L har börjat rucka på rutinen med veckorna i Stockholm tror jag definitivt är direkt kopplat till att hon åter har familjelivet på hemmaplan. Min hypotes är att Stockholm handlat om flykt från verkligheten snarare en nödvändighet för arbetet. Ett djupt inlägg om återförening och själsfränder tror jag dock kommer dyka upp inom sinom tid. För barnens skull tror jag bara att det är positivt. S verkar vara en fin fadersfigur, och L verkar vara mer stabil med honom vid sin sida.

Från bloggen.

Tänkte på det. Om de inte var ihop varför nämna att hon träffade honom direkt?

Är väl roligt att folk kan bli ihop igen. Speciellt när de har barn.
Citera
2024-07-07, 18:45
Avstängd
Min kompis som jobbar på ICA berättade att en viss person hade köpt graviditetstest. Detta ska ha skett denna vecka.
Citera
2024-07-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrc00li0
Min kompis som jobbar på ICA berättade att en viss person hade köpt graviditetstest. Detta ska ha skett denna vecka.

Skulle aldrig kunna tänka mig att hon köper det i en fysisk butik. Men oavsett vad så fick hon sin mens idag. Så ingen idé att börja sprida rykten.
Senast redigerad av Bullkaka 2024-07-07 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in