2023-11-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Varför ska hon skämmas? Man köper väl inget som man själv tycker är för dyrt. Ja inte jag iaf.
Hon kommer ju inte tvinga någon "dum jävel" att köpa grejerna😉

För att hon antagligen fått det mesta genom samarbeten och redan fått betalt dessutom. Att sen sälja det dyrt känns lite fult.
Citera
2023-11-29, 11:40
Medlem
Allt hon får i bud och samarbeten skulle hon kunna skänka till t ex kvinnohuset. Det skulle vara en fin gest.
Citera
2023-11-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
För att hon antagligen fått det mesta genom samarbeten och redan fått betalt dessutom. Att sen sälja det dyrt känns lite fult.

Känns som desperat behov av pengar nu och med alla adlink reklam å sen detta med sälja saker hon fått betalt för å visa!! Sjukt beteende
Citera
2023-11-29, 12:31
Medlem
Lingonpinglans avatar
Humor i kommentarsfältet om den lilla fula städvagnen när alla börjar fråga ; ”men ååh vart är vagnen ifrån?”
Och ngn skriver, ”Linn kan säkert klämma ur sig en adlink” och så samma person kommenterar en sekund senare typ
”Sedär, finns en i story redan, klicka på!”
😂😂
En block är snart ett faktum.
Citera
2023-11-29, 13:23
Medlem
Men hur ser Simon ut på sin senaste bild? Sliten efter pappaveckan?
Citera
2023-11-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Allt hon får i bud och samarbeten skulle hon kunna skänka till t ex kvinnohuset. Det skulle vara en fin gest.

Nu är inte jag så haj på det där med "gratis" grejer och samarbeten men nog måste de betala skatt på det?!? Inte får man väl behålla något gratis i Sverige. Är ju skatt på allt annat🤪
Känns konstigt om någon tycker att hon ska skänka det hon får genom bud och samarbeten om hon får skatta för det! Är ju isf en del av hennes inkomst.
Citera
2023-11-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84

Samarbeten är väl hennes inkomstkälla?
Hon har väl förhoppningsvis betalat skatt och moms och faderullan för det precis som vi andra betalar skatt på vår inkomst!
Inte vet jag vad de betalar men ger min sjutton på att något lär de behöva betala när de får betalt för samarbete. Skatt och moms på ALLT i Sverige så garanterat även på gåvor och samarbeten
Citera
2023-11-29, 14:34
Medlem
Incendios avatar
Stör mig så på att Linn fortfarande inte vet vad romantiserar betyder.
Citera
2023-11-29, 14:41
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solros89
Simons frågestund om hur man får honom på fall:
Förut när han var singel behövde det bara vara att "se bra ut" enligt Simon.
Nu är han mer kräsen.
Men ett fint leende och en ärlig människa så skulle det vara en bra bit på vägen.
Dvs nästan exakt som Linn svarat upprepade gånger de senaste månaderna. Hade inte Simon grammatik varit än sämre än Linns , så hade jag trött att Linn fortfarande skötte hans instagram. De är lika på många vis,varför blir de inte bara tillsammans igen?
Citera
2023-11-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Dvs nästan exakt som Linn svarat upprepade gånger de senaste månaderna. Hade inte Simon grammatik varit än sämre än Linns , så hade jag trött att Linn fortfarande skötte hans instagram. De är lika på många vis,varför blir de inte bara tillsammans igen?

Ja jag tyckte att dom verkade passa ganska bra ihop. Än dock så var Simon nog en ganska lat pappa och partner när det begav sig! Det är i alla fall den uppfattningen jag får när jag läser mellan raderna i Linns texter. Och vem kan glömma körkortsgate?
Varför gjorde dom slut så plötsligt förrestem? Minns att de var rykten om otrohet men minns inte att det blev något som kom ut om det.
Citera
2023-11-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Nu är inte jag så haj på det där med "gratis" grejer och samarbeten men nog måste de betala skatt på det?!? Inte får man väl behålla något gratis i Sverige. Är ju skatt på allt annat🤪
Känns konstigt om någon tycker att hon ska skänka det hon får genom bud och samarbeten om hon får skatta för det! Är ju isf en del av hennes inkomst.

Sådant hon använde i samarbeten får hon antingen köpa själv, skicka tillbaka eller skatta på ja.
Bland små influensers har jag sett fall där personen själv inhandlar produkten (vet docj inte hur vanligt förekommande det är).

När det gäller bud (pressutskick) så ska dessa också skattas på om man behåller produkten.
Varor som delas ut till allmänheten behöver en influenser inte skatta på.

Så nej. Inget av det Linn ”får” är gratis.
Citera
2023-11-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Sådant hon använde i samarbeten får hon antingen köpa själv, skicka tillbaka eller skatta på ja.
Bland små influensers har jag sett fall där personen själv inhandlar produkten (vet docj inte hur vanligt förekommande det är).

När det gäller bud (pressutskick) så ska dessa också skattas på om man behåller produkten.
Varor som delas ut till allmänheten behöver en influenser inte skatta på.

Så nej. Inget av det Linn ”får” är gratis.

Precis vad jag misstänkte att hon inte får något gratis👍. Därför förstår jag inte varför hon ska skänka bort det hon "får"!
Inte många som skänker bort sin lön liksom🤪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in