2021-10-11, 21:12
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periculum
Jag är en tjej på 31 år som behöver lite relationsråd. Denna kille på 38 år som bor 3h resa från mig och jag har hittills träffat honom tre gånger i samband med besök hos mina föräldrar som bor i den staden.

Vi träffades via gemensamma bekanta och visade oss ha mycket gemensamt, lätt att prata med. Har setts tre gånger hittills, med ca 2 veckors mellanrum. Jag har verkligen fattat tycke för honom.

Har varit hemma hos honom och kollat på film, gått promenader, fikat etc. Han verkar lite tafatt av sig, kommer med små flörtiga och retsamma kommentarer här och där, tar mig kort i handen för att "ta bort skräp" och sådana små gester, lite subtila skämtsamma anspelningar på sex men inte mycket mer. Sovit över hos honom två gånger men han sov på soffan medan jag fick sova i hans säng. Han var gullig, kokade kaffe åt oss, dukade fram frukost och verkade inte vilja att jag skulle åka hem.

Sist vi sågs var nyss och då försökte jag komma honom närmre, typ luta mig mot hans ben när han visade saker på sin telefon, hålla min arm tryckt mot hans i soffan. Han lät mig göra det men initierade inget utöver det. Jag ville ge honom en kyss men det kom ingen riktig "moment".

Är lite förvirrad av hans passivitet vad gäller det fysiska. Ska man ge det lite tid eller kan man tänka sig att han bara är mig som en kul kompis?

Mellan träffarna skriver vi en del och han är lite mer flörtig i text. Föreslår bio konserter och events han vill gå på med mig. Både han och jag intitierar kontakt ungefär lika.Känner ändå att jag ger ganska tydliga signaler att jag gillar honom. Några tips hur man approachar det här?

herregud, ni håller ju på som två tonårigar.... att han sov på sofan är faktiskt lite sjukt. jag vet inte om det är sjukare än mig när jag va 17m då sov jag i tjejens säng, men vågade inte ta av brallorna för att kanske förnärma henne om det verka va det enda jag ville.

men han är ju nästan 40.... jösses, du får nog se till att det händer nåt överhuvudtaget
Citera
2021-10-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Det är du som ger otydliga signaler.

Var tydligare.

Gillar du att han är respektfull så får du visa det genom att vara tydligare, uppmuntra honom att gå vidare.

Vill du istället träffa killar som vill knulla dig första chansen de får, så är detta inte en kille för dig. Uppenbarligen är det bara sådana du har erfarenhet av.

Sex behöver inte alls ske så fort manen lite hångel hoppades jag på.
Citera
2021-10-11, 21:18
Medlem
Citat:
Hur vet man om det inte bara är som kompis ha gillar mig?

Utifrån det du skrev tycker jag personligen att det låter som han är väldigt intresserad av dig enbart att han har svårt att ta första steget.

Du kan testa med att säga till honom "Men kyss mig då"

Fråga dig själv vill du att det förblir vänskap?
Citera
2021-10-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Utifrån det du skrev tycker jag personligen att det låter som han är väldigt intresserad av dig enbart att han har svårt att ta första steget.

Du kan testa med att säga till honom "Men kyss mig då"

Fråga dig själv vill du att det förblir vänskap?

Jag är sjukt kåt på honom och nog lite kär redan.
Citera
2021-10-11, 21:27
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Jag är sjukt kåt på honom och nog lite kär redan.

Känner han dina föräldrar?

Och ni har många bekanta?

Då är det livsfarligt för oss män att ta första steget, särskilt om du sover över honom pga det praktiska med tanke på familj och bekanta.

Jag tycker att ni båda verkar gilla varandra, i detta läge får du ta första steget pga situationen med bekanta och familj. Det är typ inkodat hos män att inte göra snedsteg när det är för nära familj/vänner/bekanta pga risken att man gör en så stor tabbe att vi blir utfrysta av resten.

Låter som en bra kille och du låter som en bra tjej. Se till att ta dig dit ännu en gång och go for the kiss.
Citera
2021-10-11, 21:31
Medlem
Citat:
Hur vet man om det inte bara är som kompis ha gillar mig?

Baserat på vad du berättar.

Varför han inte vågar ta steget kan ingen här säga, men det kan vara mellan himmel och jord.

Kanske han tycker du är det finaste han någonsin träffat och tänker på att du är den perfekta kvinnan och vill inget hellre än att bilda familj med dig. Men är skiträdd för att skrämma bort dig och därför är så försiktig.

Är du blyg? Eller ger ett lugnt intryck som kan uppfattas som blyg? Då kanske han är rädd för att gå på "för hårt".

" Den som gapar efter mycket riskerar mista hela stycket"

Eller

"Den som gapar efter mycket vinner hela stycket"

Det här är faktiskt jävligt sant när det handlar om kärleksrelationer mellan kvinnor och män. Det kan liksom "backfire" vilket som....

Mitt tips till dig är att ha lite tålamod. Då slipper du riskera skrämma iväg honom om det är så att han tillhör dom här som behöver tid. I annat fall så kommer han göra sin "move" till slut. Att han tycker om dig råder det inga tvivel om i alla fall.

Det är så mycket skriverier idag och massa konstigheter att han förmodligen är så här försiktig av dessa skäl. Han kanske är rädd för att ni ska hamna i säng och få sin bild förstörd av dig. (Ånej.... Hon som är så fin skulle vara så här lättfotad). Han kanske tänker att han vill dejta dig ett tag och inte stressa det här då han verkligen tycker jättemycket om dig.

Vi vet ju alla vilka jävla luder ALLA brudar är som särar på benen åt allt och alla. Har man inte konstaterat det här på flashback otaliga gånger? *sarkasm* Sånt här kan spöka till det i verkligheten...

Ville ge en mer positiv bild av vad det kan handla om. Vissa användare verkar vilja måla fan på väggen baserat på ett anonymt inlägg gällande en anonym kille ingen har en susning om hur denna resonerar.
Citera
2021-10-11, 21:41
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av System76
Han kanske är rädd för att ni ska hamna i säng och få sin bild förstörd av dig. (Ånej.... Hon som är så fin skulle vara så här lättfotad). Han kanske tänker att han vill dejta dig ett tag och inte stressa det här då han verkligen tycker jättemycket om dig.

Vi vet ju alla vilka jävla luder ALLA brudar är som särar på benen åt allt och alla. Har man inte konstaterat det här på flashback otaliga gånger? *sarkasm* Sånt här kan spöka till det i verkligheten...
Särar han på benen för tidigt så är det han som är ludret och det kommer att förstöra TS bild av honom. Det är han som är killen och då är det jävligt viktigt för honom att bevisa att han inte är någon lättfotad slampa som ger bort kuk helt gratis till vem som helst.

Jag tror att den här killen är medveten om det och vill visa att han är en man med självrespekt. Ingen billig hora med tusen könssjukdomar.
Citera
2021-10-11, 21:46
Medlem
Mobscenes avatar
Han är inte intresserad.
Annars hade han aldrig sovit på soffan.
Citera
2021-10-11, 21:47
Medlem
EnokThuttifems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Sup ner honom. Ska du servera honom efterrätt eller något som du själv lägger upp på fatet utan att han ser vad du gör så kan du även stoppa i några benzo eller krossa dem och strössla över.

Ha det så trevligt!
HAHAHA!! Flashback i ett nötskal.

Nej Seriöst varför frågar du honom inte nästa gång ni ses. Säg att du gillar honom och fråga om han vill något mer än bara vara vänner?

Lycka till!!
Citera
2021-10-11, 21:55
Medlem
Høres ut som han liker deg

Føler du deg komfortabel med å ta initiativ? Gjør det i så fall.

Det er alltid en risiko for at han ikke har samme intensjoner som deg.

Min tolkning av situasjonen er at dere liker hverandre, men han er litt sjenert. Mange menn sliter med å ta initiativ, selv om det er forventet av oss og selv om vi er voksne.
Citera
2021-10-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Han är inte intresserad.
Annars hade han aldrig sovit på soffan.

Eller så er han en gentleman?
Citera
2021-10-11, 21:57
Medlem
Citat:
Jag är en tjej på 31 år som behöver lite relationsråd. Denna kille på 38 år som bor 3h resa från mig och jag har hittills träffat honom tre gånger i samband med besök hos mina föräldrar som bor i den staden.

Vi träffades via gemensamma bekanta och visade oss ha mycket gemensamt, lätt att prata med. Har setts tre gånger hittills, med ca 2 veckors mellanrum. Jag har verkligen fattat tycke för honom.

Har varit hemma hos honom och kollat på film, gått promenader, fikat etc. Han verkar lite tafatt av sig, kommer med små flörtiga och retsamma kommentarer här och där, tar mig kort i handen för att "ta bort skräp" och sådana små gester, lite subtila skämtsamma anspelningar på sex men inte mycket mer. Sovit över hos honom två gånger men han sov på soffan medan jag fick sova i hans säng. Han var gullig, kokade kaffe åt oss, dukade fram frukost och verkade inte vilja att jag skulle åka hem.

Sist vi sågs var nyss och då försökte jag komma honom närmre, typ luta mig mot hans ben när han visade saker på sin telefon, hålla min arm tryckt mot hans i soffan. Han lät mig göra det men initierade inget utöver det. Jag ville ge honom en kyss men det kom ingen riktig "moment".

Är lite förvirrad av hans passivitet vad gäller det fysiska. Ska man ge det lite tid eller kan man tänka sig att han bara är mig som en kul kompis?

Mellan träffarna skriver vi en del och han är lite mer flörtig i text. Föreslår bio konserter och events han vill gå på med mig. Både han och jag intitierar kontakt ungefär lika.Känner ändå att jag ger ganska tydliga signaler att jag gillar honom. Några tips hur man approachar det här?

Testat att flörta tillbaka och ge honom en kram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in