2021-10-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Lite imponerande att lyckats ha undgått radarn i sju år. Någon lokalbo som vet hur stort geografiskt område det handlar om? Stadskärnan eller bortom?
Har det alltså hittats kläder dränkta i avföring i 7 års tid?
Citera
2021-10-08, 16:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwinn
Har det alltså hittats kläder dränkta i avföring i 7 års tid?

Får nog rätta mig själv. Läste den tidigare och tyckte mig läsa det, men det står:

Citat:
Upphängda trosor, kalsonger och långkalsonger med avföring har hittats på olika ställen i Lidköping under flera år.
Citera
2021-10-08, 16:21
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Det skulle ju faktiskt kunna röra sig om en copy scat.

Bäst hittills!

OnT: Antingen en enda väldigt konsekvent - och bajsnödig - konstnär med de långa perspektiven i sinnet, eller - Gud förbjude - en trend.

Några uppgifter om var på Bristolskalan fekalierna hamnar?

Känns som en viktig ledtråd.

Finns andra aspekter också.

En fast avföring är den bästa huvudkudden, sägs det ju, men låga siffror på Bristolskalan är väl också en förutsättning för konstverket ifråga.

Eller har kläderna bara smetats in med lös avföring? Inte samma verkshöjd då, kan jag tycka.
Citera
2021-10-08, 17:10
Medlem
PersonalSeasonings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Jag tror det är Bajsmannen som har har det långtråkigt. Det har ju varit dåligt med festivaler att terrorisera den senaste tiden

Det är ju rätt sida av landet så du kanske är något på spåren
Citera
2021-10-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Skedde detta och i Lidköping, d.v.s. kan vi med relativt god säkerhet säga att det var samma gärningsperson? I så fall, kan du inte beskriva scenen bättre? Förstår att detta var traumatiskt för dig, men som del i traumabearbetningen är det bra att avdramatisera incidenten. Var det nya jeans eller begagnade? Kunde du bedöma om herr eller dam? Hur stor var exkrementmängden? Gick det att bedöma om det ut som att fekalierna hade placerats avsiktligen i byxorna?

Jag vill säga att det måste vara samma gärningsman, man eftersom det helt klart var en herrbyxa och sen i Lidköping. Min upplevelse var att byxorna var på vid avträdet så att säga. Mängden, en helt normal diarré, alternativt har personen arbetat in skiten i tyget, krävs väl ändå det för att gå igenom ett jeanstyg tänker jag? Kan inte relatera. Min teori då var att någon helt enkelt skitit ned sig, slängt jeansen i skogen för att någon senare sjuk jävel hittat byxorna och spänt upp dom på två grenar av någon oklar anledning. Kunde aldrig tro att nedbajsaren faktiskt var en och samma person som sedan spänt upp byxorna. Nu verkar det ännu sjukare än jag först trodde. Traumat känns nu lättare att hantera, tack!
Citera
2021-10-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwinn
Ja precis

Enligt GW på något avsnitt Veckans brott när någon gått in med huvudnyckel och bajsat i folks toaletter utan att spola så sa han att man inte hittar DNA i avföring om personen i fråga inte blöder eller liknande, in- eller utvärtes. Men det kan säkert finnas många andra DNA-spår på platsen.
Citera
2021-10-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Enligt GW på något avsnitt Veckans brott när någon gått in med huvudnyckel och bajsat i folks toaletter utan att spola så sa han att man inte hittar DNA i avföring om personen i fråga inte blöder eller liknande, in- eller utvärtes. Men det kan säkert finnas många andra DNA-spår på platsen.

Jo, så har jag förstått det också, men samtidigt DNA spårar man vargar genom att analysera avföring?

Jag har inte satt mig in i det
Citera
2021-10-08, 20:25
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodswing
Jag vill säga att det måste vara samma gärningsman, man eftersom det helt klart var en herrbyxa och sen i Lidköping. Min upplevelse var att byxorna var på vid avträdet så att säga. Mängden, en helt normal diarré, alternativt har personen arbetat in skiten i tyget, krävs väl ändå det för att gå igenom ett jeanstyg tänker jag? Kan inte relatera. Min teori då var att någon helt enkelt skitit ned sig, slängt jeansen i skogen för att någon senare sjuk jävel hittat byxorna och spänt upp dom på två grenar av någon oklar anledning. Kunde aldrig tro att nedbajsaren faktiskt var en och samma person som sedan spänt upp byxorna. Nu verkar det ännu sjukare än jag först trodde. Traumat känns nu lättare att hantera, tack!

Vad var det för jeans? Slitna eller enkom inköpta för att bli nedbajsade? En spekulation i tråden är ju att kläderna är stulna från tvättrum eller motsvarande. Dvs begagnade.

Hur var byxorna exponerade? Uppsatta på ett rep/snöre?

Hur reagerade din omgivning när du berättade om bajschocken?

Många frågor men se det som ett led i KBT-terapin

/ Din Kadek
Citera
2021-10-08, 20:34
Medlem
Agitatzes avatar
Läckert! Tycker Lidköpingsborna ska utnyttja detta mediala momentum och spinna vidare på konceptet. En årlig bajsfestival kanske, likt tomatfestivalen i Spanien, fast med fekalietema istället.
Citera
2021-10-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Vad var det för jeans? Slitna eller enkom inköpta för att bli nedbajsade? En spekulation i tråden är ju att kläderna är stulna från tvättrum eller motsvarande. Dvs begagnade.

Hur var byxorna exponerade? Uppsatta på ett rep/snöre?

Hur reagerade din omgivning när du berättade om bajschocken?

Många frågor men se det som ett led i KBT-terapin

/ Din Kadek

Jag vill ändå minnas att det i övrigt var ett par helt felfria jeans. Eftersom detta var bara en liten bit ifrån en sån där parkeringsficka med stadsinformation kändes det som att det hamnat där efter en ”olycka” för senare montering och exponering.
De var precis som på bilderna i ursprungsartikeln uppspända på två grenar, ett i varje ben, i verklig höjd så att säga.

Vet att jag babblade runt om det rätt friskt om det men tror det måste upplevas för full effekt. Jag som tillhör Blair witch-generationen blir ju lite stressad av pinnformationer i skogen och ett par nedskitna jeans på det gav det hela en extra dimension minst sagt.
Citera
2021-10-08, 21:01
Medlem
Var det nått program i tvättmaskinen som inte fungerade?! 🐰
Citera
2021-10-08, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moodswing
Jag vill ändå minnas att det i övrigt var ett par helt felfria jeans. Eftersom detta var bara en liten bit ifrån en sån där parkeringsficka med stadsinformation kändes det som att det hamnat där efter en ”olycka” för senare montering och exponering.
De var precis som på bilderna i ursprungsartikeln uppspända på två grenar, ett i varje ben, i verklig höjd så att säga.

Vet att jag babblade runt om det rätt friskt om det men tror det måste upplevas för full effekt. Jag som tillhör Blair witch-generationen blir ju lite stressad av pinnformationer i skogen och ett par nedskitna jeans på det gav det hela en extra dimension minst sagt.

Du trodde nån har blivit så skrämd för något i skogen att han sket ner sig samtidigt som han hoppade ur byxorna av rädsla? Du verkar ha lätt att skrämma upp dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in