2021-10-07, 23:42
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Har man möjligtvis skymtat ett falafeldjur i krokarna? De gillar tydligen att ligga under bajsträd.

”.. När den har ätit tar den ofta en tupplur under ett så kallat bajsträd..”

http://m.psyklopedin.org/wiki/Falafeldjuret

Tror du dom migrerar så långt söderut från Jukkasjärvi?
Citera
2021-10-08, 00:54
Medlem
VanGoogles avatar
Prisad vare gud.

Vilks har redan inkarnerat och använder kreativt nya material
Citera
2021-10-08, 01:36
Moderator
Lapapps avatar
Ett mysterium värdigt Sherlock Holmes. Som redan dryftats, tillhör fekalierna den mänskliga kreatören eller kreatur? Samlar han/hon upp dem? Kan det rent utav röra dig om ett konsortium?
Citat:
Ursprungligen postat av Moodswing
Hajjade till ordentligt på artikeln då jag själv stött på en av dessa installationer. Då var det ett par blåjeans prydligt uppspända på två grenar i skogen intill en informationsficka vid McDonalds. Tydligen har det pågått i åratal och detta var iaf minst 7 år sedan, kanske mer.
Blev väldigt illa till mods då och bilden förföljer mig ännu!
Skedde detta och i Lidköping, d.v.s. kan vi med relativt god säkerhet säga att det var samma gärningsperson? I så fall, kan du inte beskriva scenen bättre? Förstår att detta var traumatiskt för dig, men som del i traumabearbetningen är det bra att avdramatisera incidenten. Var det nya jeans eller begagnade? Kunde du bedöma om herr eller dam? Hur stor var exkrementmängden? Gick det att bedöma om det ut som att fekalierna hade placerats avsiktligen i byxorna?
Citera
2021-10-08, 02:44
Medlem
Korv-Bajss avatar
Vad glad jag blir att bajset äntligen får ta plats i det offentliga rummet.

Nu vet man att nu kan man prata om bajs.
När jag var ung visste jag inte vad bajs var förrän det kom.
Det är ju konstigt att bajs upplevs som så otroligt provokativt att se,
för det är ju någonting som vi ser hela tiden.
Jag har lite svårt att förstå det faktiskt
Det är ju liksom en meditation man kan gå in i frivilligt, ifall man så önskar.
Liksom att ta menskonsten till en ny nivå.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ny-konst-i-tunnelbanan
Citera
2021-10-08, 04:10
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Ja det där hörde jag om av en bekant som bor i Lidköping om redan för... 6, 7 år sen minst att det dök upp kläder hängade lite varstans. Visste ej att de var fulla i skit dock.

En annan ort så är det någon som placerar ut en tänd marchall lite överallt om natten, också pågått under flera år, oklart även det vad det handlar om.
Citera
2021-10-08, 04:22
Medlem
Hahaha, jog kom att tänka på en kompis som när han hälsade på hos folk alltid smög in ett udda bestick i besticklådan/diskmaskinen någonstans.

Han köpte uddabestik på typ någon återvinningbutik, ju sjukare bestick han hittade desto gladare blev han, typ en salladsgaffel med korkandtag, eller en majskolvshållare som det stod gunnebo spik på eller nåt.

Tillslut var det någon som tog upp det när ett större sällskap samlades, typ "Var det någon som hade med sig något bestick med sig hit när vi åt här senast, jag har en udda Spork över sedan dess"
Och då rullades det upp att hela bekantskapskretsen hade flera udda bestick i lådorna som dom inte hade en aning om var dom kom ifrån.

Det var hans lilla sjuka sätt att få spänning i tillvaron, både sin egen och andras, det tog flera år innan det nystades upp.

Bajsmannens kläder kan vara något liknande långdrget prank, men man vill nog inte avslöjas ligga bakom det.
Citera
2021-10-08, 06:40
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Låter som det, en ny banksy?

Vad går konstverken på? Är det finansierat av skattemedel eller går gränsen vid fittkonst?

Frågorna är många

Då har vi namnet klart redan: Bajsy

Låter som någon typ av psykfall som härjar runt i någon form av tvångstankar att den måste bajsa på kläder och hänga upp de.

Gissar på svenskt psykfall men lägger en sydamerikan som dark horse (minns Ernesto Guerra med sina Ernesto Guerra tvångslappar som han satte upp över hela Stockholm).
Citera
2021-10-08, 06:59
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Vad är för brottsrubricering på detta? Är det brott överhuvudtaget?
Nedskräpning är ett brott.
Citera
2021-10-08, 07:26
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Tror du dom migrerar så långt söderut från Jukkasjärvi?
Inget förvånar mig längre
Citera
2021-10-08, 07:27
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Ett mysterium värdigt Sherlock Holmes. Som redan dryftats, tillhör fekalierna den mänskliga kreatören eller kreatur? Samlar han/hon upp dem? Kan det rent utav röra dig om ett konsortium?

Skedde detta och i Lidköping, d.v.s. kan vi med relativt god säkerhet säga att det var samma gärningsperson? I så fall, kan du inte beskriva scenen bättre? Förstår att detta var traumatiskt för dig, men som del i traumabearbetningen är det bra att avdramatisera incidenten. Var det nya jeans eller begagnade? Kunde du bedöma om herr eller dam? Hur stor var exkrementmängden? Gick det att bedöma om det ut som att fekalierna hade placerats avsiktligen i byxorna?
Det skulle ju faktiskt kunna röra sig om en copy scat.
Citera
2021-10-08, 07:53
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Har man möjligtvis skymtat ett falafeldjur i krokarna? De gillar tydligen att ligga under bajsträd.

”.. När den har ätit tar den ofta en tupplur under ett så kallat bajsträd..”

http://m.psyklopedin.org/wiki/Falafeldjuret

Hade glömt bort psykopledin. Tack
Citera
2021-10-08, 10:38
Medlem
Läste för nån vecka sedan att det fanns trosor och exkrementer på en lekplats i Örthagsparken, annars är det ett för mig okänt fenomen. Får väl ta mig ut på scat-jakt i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in