2021-10-07, 12:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Men hur förhöll du och din familj till dessa hot då?
Vi garvade givetvis bara åt det. Men det är att tassa på gränsen till hur mycket jag kan böja mig. Kent ska vara glad att jag inte är 25 längre för då hade han ångrat dagen han föddes.

Jag brukar erbjuda folk som kommer med såna här saker, att vi kan väl träffas över en kopp kaffe och prata om saken som vuxna istället. Det är ingen som har tackat ja.
Citera
2021-10-07, 15:18
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Händer det att forumets admin och moderatorer blir hotade av diverse extremister och skurkar, tex AFA, NMR, islamister och kriminella personer och/eller organisationer?

Hur förhåller ni er till sådana hot om de förekommer?

Förhoppningsvis vet ingen vem jag är IRL. 99% av användarna hade inte brytt sig, men 1% hade det och dem vill jag undvika. (Se BFC:s inlägg ovan.) Jag ser därför till att undvika att outa mig och rekommenderar alla andra att göra detsamma.

Jag får ibland PM då någon kallar mig olika saker (typ "ät bajs din jävla nazist-jude-idiot" och liknade) oftast efter att de fått en varning eller en tråd de skapat har hamnat i papperskorgen. Men något direkt hot, nej tack och lov har jag inte fått det. Inte än... men det är väl bara en tidsfråga? Får jag det skulle jag rapportera användaren så de övriga moddarna och amins får kolla på det och besluta om lämplig åtgärd. Precis som alla andra mao. Ingen organisation eller liknande har heller kontaktat mig, men skulle det ske skulle jag ta upp frågan internt. (Jag har f.ö. moddat ganska kontroversiella och bråkiga forumsdelar såsom t.ex. I&I och PU så jag vore nog en lämplig måltavla förmodar jag?) Så enl min erfarenhet tillhör det tack och lov ovanligheterna med några direkta hot. PM med olika förolämpningar är dock ganska vanligt.
Citera
2021-10-07, 18:52
Moderator
Allaballawallas avatar
Det händer ibland men det verkar gå i vågor.
Nu var det ett tag sedan senast men jag har fått hot från både höger- och vänstersympatisörer, någon "vanlig" och någon som påstått sig vara någon att ta på allvar eller akta sig för (Eller hur h*n nu uttryckte sig.) sedan jag blev moderator. Fick även något hot innan det.

Kan inte påstå att det påverkat mig direkt då text från anonyma lirare på ett diskussionsforum inte ingett samma effekt som hot afk har gjort.

Jag resonerar som om de flesta antagligen bara är nätkrigare vilka inte skulle klara av att möta motstånd där deras "skills" från GTA och liknande inte fungerar.
Citera
2021-10-07, 20:46
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vi garvade givetvis bara åt det. Men det är att tassa på gränsen till hur mycket jag kan böja mig. Kent ska vara glad att jag inte är 25 längre för då hade han ångrat dagen han föddes.

Jag brukar erbjuda folk som kommer med såna här saker, att vi kan väl träffas över en kopp kaffe och prata om saken som vuxna istället. Det är ingen som har tackat ja.
Kent har själv erkänt att han använder forumet till att posta rasism, kvinnohat osv på Flashback i syfte att skada forumets anseende. Alla hans konton är stängda nu så vitt jag vet och jag har inte sett någon mer som ser ut att vara han på länge så han kan ha gett upp nu dock.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-10-07 kl. 20:48.
Citera
2021-10-07, 22:08
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Men är hot vanligt förekommande eller bara vid enstaka tillfällen?

Om PM innehållande (döds)hot räknas så har jag fått mängder genom åren.

admin5
Citera
2021-10-08, 08:36
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Om PM innehållande (döds)hot räknas så har jag fått mängder genom åren.

admin5
Och då är det bara att strunta i dom - inget händer ändå? Tomma hot alltså.
Citera
2021-10-09, 12:03
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
För det mesta ja, men det kan finnas nått psycho på kanske 1 av 100 som går vidare från tomma hot till trakasserier IRL, som t.ex breven till BFC's mamma, även om det fortfarande stannar vid just hot, men i IRL.
Citera
2021-10-11, 19:51
Avslutad
Citat:
Tomma tunnor skramlar mest brukar det heta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in