Citat:
Ursprungligen postat av
SalthavsStjaert
Händer det att forumets admin och moderatorer blir hotade av diverse extremister och skurkar, tex AFA, NMR, islamister och kriminella personer och/eller organisationer?
Hur förhåller ni er till sådana hot om de förekommer?
Förhoppningsvis vet ingen vem jag är IRL. 99% av användarna hade inte brytt sig, men 1% hade det och dem vill jag undvika. (Se BFC:s inlägg ovan.) Jag ser därför till att undvika att outa mig och rekommenderar alla andra att göra detsamma.
Jag får ibland PM då någon kallar mig olika saker (typ "ät bajs din jävla nazist-jude-idiot" och liknade) oftast efter att de fått en varning eller en tråd de skapat har hamnat i papperskorgen. Men något direkt hot, nej tack och lov har jag inte fått det. Inte än... men det är väl bara en tidsfråga? Får jag det skulle jag rapportera användaren så de övriga moddarna och amins får kolla på det och besluta om lämplig åtgärd. Precis som alla andra mao. Ingen organisation eller liknande har heller kontaktat mig, men skulle det ske skulle jag ta upp frågan internt. (Jag har f.ö. moddat ganska kontroversiella och bråkiga forumsdelar såsom t.ex. I&I och PU så jag vore nog en lämplig måltavla förmodar jag?) Så enl min erfarenhet tillhör det tack och lov ovanligheterna med några direkta hot. PM med olika förolämpningar är dock ganska vanligt.