2021-10-07, 17:18
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Vill du bli en bitter gammal kärring utan nån som hälsar på?

Hellre en bitter, ensam gammal kärring än ett beslut som inte är fullt genomtänkt.
Citera
2021-10-07, 17:19
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Du kan ju låta frysa in dina ägg nu medan de ännu är i relativt gott skick och därmed få längre betänketid på dig och känna dig mindre stressad av klockan (vilket ju annars kan få dig att fatta fel beslut i all hast).

Numera kan ju till och med gamla tanter i 70-årsåldern bli gravida medelst behandling, så du och din partner har ju gott om tid på er att grubbla när du väl frusit in äggen.

Tack! Har inte ens tänkt på det. Men det är ju såklart ett alternativ.
Citera
2021-10-07, 18:23
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Det är stor skillnad på att bli förälder vid 25 eller 40. De flesta är tröttare vid 40, och det gör stora avtryck i hälsa och vardagsliv eftersom barn är krävande första åren.

Det är inte realistiskt att frysa in ägg och vänta med graviditet till efter 40, även om det fungerar så är det betydligt större risker att föda så sent i livet och 40+ spädbarnsmamma är slitigt jämfört med 25 åringen som knappt behöver sova för att prestera i livet.
Citera
2021-10-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncloak
Hellre en bitter, ensam gammal kärring än ett beslut som inte är fullt genomtänkt.

Problemet med dagens fruntimmer är att det ska tänkas och funderas dagarna i ända, gör bara som magkänslan säger så blir det nog bra. Du behöver ju inte ha 10 barn...
Citera
2021-10-07, 19:09
Medlem
Sqrbankens avatar
Själv vill jag ha barn men tänder inte på tanken att ha det.
Citera
2021-10-07, 19:14
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Det är stor skillnad på att bli förälder vid 25 eller 40. De flesta är tröttare vid 40, och det gör stora avtryck i hälsa och vardagsliv eftersom barn är krävande första åren.

Det är inte realistiskt att frysa in ägg och vänta med graviditet till efter 40, även om det fungerar så är det betydligt större risker att föda så sent i livet och 40+ spädbarnsmamma är slitigt jämfört med 25 åringen som knappt behöver sova för att prestera i livet.

Efter 40 behöver det ju inte vara. Men 35 känns ändå som en rimlig ålder, och också då landa i om det är något tillfälligt eller om jag verkligen vill.
Citera
2021-10-07, 19:14
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Själv vill jag ha barn men tänder inte på tanken att ha det.

Haha, förstår. Det är själva tillverkandet som jag tycker är spännande.
Citera
2021-10-07, 19:15
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Problemet med dagens fruntimmer är att det ska tänkas och funderas dagarna i ända, gör bara som magkänslan säger så blir det nog bra. Du behöver ju inte ha 10 barn...

En del stora beslut bör man tänka igenom tycker jag. Man skaffar inte barn bara sådär, om man inte är riktigt korkad.
Citera
2021-10-07, 22:11
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncloak
Kan tyvärr inte skicka PM, har för lite inlägg skrivna för det på Flashback.

Vad hade du sagt till dig själv innan du skaffade barn?

Intressant fråga.
-Rädd att vara en lika hemsk far som min egen
-Har jag tillräckligt med kärlek att ge?
-Aldrig byta blöja
-Inte ansvara över någon annan än mig själv
-Barn kan vara otroligt hemska mot varandra
-Världen i allmänhet. Fan ska dom här att göra?
Citera
2021-10-07, 22:59
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Intressant fråga.
-Rädd att vara en lika hemsk far som min egen
-Har jag tillräckligt med kärlek att ge?
-Aldrig byta blöja
-Inte ansvara över någon annan än mig själv
-Barn kan vara otroligt hemska mot varandra
-Världen i allmänhet. Fan ska dom här att göra?

Intressant!
Citera
2021-10-07, 22:59
Medlem
Två av min frus närmaste vänner sa att de aldrig skulle skaffa barn. Nu är båda mammor. Dock satt det hårt åt för den ena som nyligen fick sitt första vid 38 års ålder.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in