Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-12, 18:23
Medlem
Har hanterat utspädd flourvätesyra för att etsa pyrexglas med div. fastbränt organiskt material. Man var stadig på handen och i full skyddsutrustning, fanns även en salva man kunde ha på händerna innan om man ville vara extra försiktig. har för mig att det inte fräter direkt på hud eller i kött utan först i ben? reagerar med kalcium?
Citera
2006-06-13, 17:36
Medlem
Jag tycker att de står för en bra sak, men deras metoder är fullständigt
oacceptabla, de ska förhindra att djuren skadas eller blir pälsjackor av
möjligen, men vad fan tjänar de på att förstöra kläder? Djuret är redan
dött där.. Och detta med flourvätesyran var ju fan droppen....
Hur långt kan man gå egetnligen.
Citera
2006-06-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Jag är ingen aktivist, jag är en sympatisör. Och "vi" (ett vi som jag förövrigt inte är del av) gör ingenting mot meningsmotståndare, utan mot djurplågare i olika former.
Själv är jag fallfrukterian. Jag äter bara frukt och nötter som plockats från marken. Att döda eller skada växter för vår egen vinnings skull är oacceptabelt. De kanske inte känner smärta på samma sätt som vi gör, men det ger oss inte rätten att behandla dem hur vi vill. Jag sympatiserar därför med alla attacker mot odlande bönder och vegetariska restauranger, eftersom de förtrycker, förslavar och utnyttjar växterna. Demokrati har jag inte mycket till övers för - när man vet att man har rätt så ska man agera, och inte bry sig om vad lagen säger eller vad majoriteten tycker.
Citera
2006-06-13, 23:19
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Är det vanligt i dina kommunistkretsar att inneha denna substans?

Nej, absolut inte.
Citera
2006-06-14, 00:33
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Själv är jag fallfrukterian. Jag äter bara frukt och nötter som plockats från marken. Att döda eller skada växter för vår egen vinnings skull är oacceptabelt.
DU ÄTER VÄXTERNAS BARN! :shoot2: Barbar! Hur skulle du känna om nån åt DINA barn! Va?
Citera
2006-06-14, 00:37
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Jag är ingen aktivist, jag är en sympatisör. Och "vi" (ett vi som jag förövrigt inte är del av) gör ingenting mot meningsmotståndare, utan mot djurplågare i olika former.
Vore trevligt om du var debattör nån gång. Men argument det har du ju aldrig.

(Förväntar mig nu att du börjar omdefiniera "debattör" så att det betyder "nån som tycker som Gustavkuken").
Citera
2006-06-14, 09:24
Medlem
Det var inte flourvätesyra, det var tapetklister:

http://sydsvenskan.se/malmo/article165509.ece

Citera
2006-06-14, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
DU ÄTER VÄXTERNAS BARN! :shoot2: Barbar! Hur skulle du känna om nån åt DINA barn! Va?
Ja, jag insåg det en kvart innan du skrev ditt inlägg. Numera lever jag på destilerat vatten. Destvattenian...?
Citera
2006-06-14, 09:37
Medlem
Drullknulls avatar
Polisbeslag var tapetklister!!!

He, he, nu får högerspökena något att bita i för deras blinda tilltro till uppgifter som inte analyserats på djupet.

"I razzian slog polisen till mot de misstänkta djurrättsaktvisternas lägenhet.
Skyddsutrustade poliser bar ut en stor tät tunna ur lägenheten med vad de misstänkte innehöll starkt frätande fluorvätesyra.
Nu bekräftar en källa inom polisen att det bara rör sig om tapetklister".

Citera
2006-06-14, 09:40
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Ja, jag insåg det en kvart innan du skrev ditt inlägg. Numera lever jag på destilerat vatten. Destvattenian...?
Destillerat!? Vad gör du av alla mikrober som var i vattnet innan du destillerade det? Hmm?
Citera
2006-06-14, 09:42
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
He, he, nu får högerspökena något att bita i för deras blinda tilltro till uppgifter som inte analyserats på djupet.

"I razzian slog polisen till mot de misstänkta djurrättsaktvisternas lägenhet.
Skyddsutrustade poliser bar ut en stor tät tunna ur lägenheten med vad de misstänkte innehöll starkt frätande fluorvätesyra.
Nu bekräftar en källa inom polisen att det bara rör sig om tapetklister".

Eh? Varför har man tapetklister i stora ståltunnor? När jag i min ungdom terroriserade småstäder med tapetklister och konsert-affischer, inte fan hade vi ståltunnor med det. Vansinnigt opraktiskt.
Citera
2006-06-14, 10:48
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
Eh? Varför har man tapetklister i stora ståltunnor? När jag i min ungdom terroriserade småstäder med tapetklister och konsert-affischer, inte fan hade vi ståltunnor med det. Vansinnigt opraktiskt.

Polisen har nog bara lagt ner det i tunnan för att kunna transportera det säkert. Verkar onödigt med en så stor tunna för att förvara fem liter.

Men i vilket fall som helst så förändrar det inte särskilt mycket, deras metoder och demokratiförakt är i vilket fall som helst förkastligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in