Citat:
Ursprungligen postat av
JudarnasMardrom
Stämmer det att HHC ger betydligt mindre ångest än thc? Får mer eller mindre low grade panik av THC nuförtiden. Såg att HHC inte ger denna effekten. Höjer GABA ist för att sänka det som thc
Ja jag tyckte att det var så. Hhc kommer vara saknat, riktigt bra cannabinoid. Hhc ihop med THCa och en blend av medicinska minors slog typ allt weed jag testat.
Vill du ha mindre ångest så måste du lägga till små/mellan mängder minors, cbn och cbd brukar vara ångestdämpande. Cbg kan vara både stimulerande och ångestdämpande beroende på hur mycket man använder, vilken roa, och sedan också lite individuella upplevelser bland personerna skiljer sig åt. Lugnande terpener (cannabis/hampa terpener smakar bättre men vissa botaniska duger om man inte har bättre alternativ, dock så lär botaniska smaka en aning sämre men inget farligt enligt min erfarenhet om man inte har för mycket % i) gör också skillnad. Vissa är väldigt lugnande och kroppsliga, andra ökar eufori, antidepressanta effekter t.ex.
Även om man fortfarande kan skaffa hhc enkelt precis som alla andra illegala substanser så var klassningen ett stort misstag som bara tvingade laglydigt folk till mindre säkra/mindre beprövade, tyngre och farligare cannabinoider. Det är spiceleken all over again, vilket ledde till flera dödsfall då man klassade mildare spicesorter och tvingade folk till farligare alternativ för att kringgå lagstiftningen. Kanske det är medveten taktik, man försöker döda folk som tar droger? Skulle inte förvåna mig med tanke på hur destruktiv narkotikapolitik vi har för tillfället.
Klassningen utav naturligt kratomlöv har säkert också skapat misär och dödsfall.
Tyvärr så är majoriteten av våra politiker helt världfrånvända när det gäller narkotikafrågan, så tyvärr måste man rösta på något mindre parti som är mer pålästa och realistiska i frågan.
Tills något parti kommer med några realistiska lösningar på detta stora problemet så bör man bojkotta alla korrupta politiker som bara säger det den okunniga massan vill höra då man blivit indoktrinerad samma skit och propaganda sedan barnsben, som kommer från en propagandist, Nils Bejerot, som kanske tjänade pengar på att sprida den desinformationen, som är rätt typiskt för antidrog förespråkare som ofta mutas av politiska intressen, läkemedelsindustrin samt illegala försäljare som inte vill att det ska bli lagligt.
Folk som inte är korrupta, är intelligenta, pålästa, vet att vi har varit helt fel ute, att skademinimering är det bästa alternativet, därav är den repressiva narkotikapolitiken extremt bristfällig och skapar lidande för svenska medborgare.