2023-08-07, 21:33
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Hur står den sig jämfört med dom gamla med hhcp?

Har några såna kvar men vill snåla på dom lite..

Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
Märkte du någon skillnad kontra den m HHC? Puffy va lätt den bästa jag testade, testade 3-4 olika. Dom andra va inte ens i närheten

Tycker dom påminner om varandra väldigt mycket, både i styrka och tolleransökning. Det sägs att det ska vara svagare men jag blir helt bäng på 2 bloss precis som jag blev på gamla HHC
Citera
2023-08-07, 22:57
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Tycker dom påminner om varandra väldigt mycket, både i styrka och tolleransökning. Det sägs att det ska vara svagare men jag blir helt bäng på 2 bloss precis som jag blev på gamla HHC

Okej, då testar jag nog en ändå. En sån och en thcp från terpenetemple låter lagom för den här månaden.

Puffy med hhc och hhcp finns på darknet nu för 1500 annars haha
Citera
2023-08-08, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Okej, då testar jag nog en ändå. En sån och en thcp från terpenetemple låter lagom för den här månaden.

Puffy med hhc och hhcp finns på darknet nu för 1500 annars haha

Låter som ett klokt val! Jag såg att sumpankiosken är på gång att ta in thc-p också.. Bör dyka upp på rätt många shoppar alldeles strax.

Ska bli intressant att få pröva på! Cheers!
Citera
2023-08-08, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samverkan
Angående keten.

Utifrån det vi läst oss till så kan ketengas bildas först vid en temperatur på 700-800 grader. Inga vapes kommer upp i dessa temperaturer då de ligger runt 180-220 i temperatur.
Det beror på vilken MOD du har. Du kommer upp mot 1000grader i en RDA Sub-Ohm.
(Förstår att du menar engångsvejp/Ego Penna)

https://youtu.be/jkrGX5TDJPk?t=691
Citera
2023-08-08, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackpeddobear
Men nu till min fråga kan man öppna upp/förstöra vapen och hälla oljan i tobak och röka den?
Någon som testat om det fungerar bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Gör det med sista slatten. De är lätta att öppna men oljan kan vara lite seg att få ur. En bongskrapa fungerar utmärkt. Blanda med tobak och rök! Bäng blir man.

Eller med CBD buds eller Knaster. Tobak är ju skit farligt
Citera
2023-08-08, 20:53
Medlem
Karlekskrigares avatar
Köpte den lagliga HHC-O(super lemon haze) i butik i helgen.. i måndags efter jobbat var det dags att prova. Jag är van blejsare sedan många år. Tog först en ok puff men kände ingenting, drog ett till rejält halsbloss och väntade.. Sedan drog det igång och blev alldeles för starkt. Ganska psykadeliskt rus som satt i hela kvällen. Bitvis nästan obehagligt. Huvudvärk. Var tvungen att inta sängläge. Dagen efter var jag fortfarande inte helt klar i huvudet, ovanligt seg och kunde inte tänka helt klart. Man tänker ju att man som van cannabisrökare ska klara av 2 halsbloss utan större problem.. 2 jointar hade varit nemas problemas i jämförelse. Vad är detta för kemiskt skit? Inte sugen på att puffa mer på denna vape. The real deal är så mkt bättre på alla sätt. Överdosering av detta kan nog lätt ge psykos för vissa individer. Ser i tråden att hhc verkar slå väldigt olika, en del som gillar och en del som fått liknande effekt som mig.. helt klart tummen ner från mig.
Citera
2023-08-08, 21:16
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Köpte den lagliga HHC-O(super lemon haze) i butik i helgen.. i måndags efter jobbat var det dags att prova. Jag är van blejsare sedan många år. Tog först en ok puff men kände ingenting, drog ett till rejält halsbloss och väntade.. Sedan drog det igång och blev alldeles för starkt. Ganska psykadeliskt rus som satt i hela kvällen. Bitvis nästan obehagligt. Huvudvärk. Var tvungen att inta sängläge. Dagen efter var jag fortfarande inte helt klar i huvudet, ovanligt seg och kunde inte tänka helt klart. Man tänker ju att man som van cannabisrökare ska klara av 2 halsbloss utan större problem.. 2 jointar hade varit nemas problemas i jämförelse. Vad är detta för kemiskt skit? Inte sugen på att puffa mer på denna vape. The real deal är så mkt bättre på alla sätt. Överdosering av detta kan nog lätt ge psykos för vissa individer. Ser i tråden att hhc verkar slå väldigt olika, en del som gillar och en del som fått liknande effekt som mig.. helt klart tummen ner från mig.

Jag tror det har en del med vissa märken och kombinationer av cannabinoider att göra. En del märken verkar vara rent skräp, så jag har hållit mig helt borta från dom.

Men liksom samtidigt - har du vapat thc nån gång? Samma där, ett-två bloss är ju för mycket. Det är lika med 10-20 jointar. Av den anledningen föredrar jag jointar. Mycket enklare att dosera och så gillar jag att ha något att puffa på. Att bli helt väck av en puff är lite trist.
Citera
2023-08-09, 00:13
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Annat tips - få i dig lite cbd så blir det behagligare. Min hhc/hhcp/hhco/cbg/cbn vape var jobbigt stark tills jag köpte en bra cbd-vape.
Citera
2023-08-09, 02:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Eller med CBD buds eller Knaster. Tobak är ju skit farligt
Nja jag kör med torkade hampablommor, funkar utmärkt och är billigare än dina alternativ.
Citera
2023-08-09, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Nja jag kör med torkade hampablommor, funkar utmärkt och är billigare än dina alternativ.
JA CBD buds är ju inte gratis direkt, men knaster är överkomligt.
Däremot fattar jag det som CBD kan "hjälpa" HHC'n på nåt sätt. (Förklara gärna den som kan det där)
Citera
2023-08-09, 13:30
Medlem
Citat:
Allt är tyvärr inte guld och gröna skogar.Känner inte riktigt igen mig med din upplevelse,kan dock kännas lite segt efter.Jag har upplevt viss obehags känsla när man håller på,även tappad aptit,känns även lite "kall".Får bättre ljudupplevelser med "the real deal".Har snart dragit i mig 2 st,tror inte det blir fler.Kul att följa tråden,allting utvecklas ju...
Citera
2023-08-09, 14:05
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
JA CBD buds är ju inte gratis direkt, men knaster är överkomligt.
Däremot fattar jag det som CBD kan "hjälpa" HHC'n på nåt sätt. (Förklara gärna den som kan det där)

Ja, alltså när man röker vanligt gräs eller hasch är det ju en massa olika cannabinoider och terpener som samverkar och ger det där sköna ruset. Vapar man rent thc/hhc/whatever upplevs det ofta som att det är något som saknas. CBD särskilt är antipsykotiskt så ruset blir lugnare och skönare.

De bra märkena/vapesen har tagit hänsyn till detta och innehåller redan annat som ger den där entourageeffekten.

Överlag överskattar folk thc/hhc/...s betydelse. Just terpener har man typ i år kommit på spelar mycket större roll än man tidigare trott. Gräs/hasch/vapes med typ 70% thc/hhc/whatever kan vara starkare än de med ~95%. Dom där procenten är egentligen bara ett säljkneo folk stirrar sig alldeles för blinda på.

Ypsilos vapes exempelvis. Den med 85% hhc var MYCKET starkare än den med 95%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in