2021-10-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Har du missat att hela vårt klimat är i förfall pga. global uppvärmning? Att dieseln inte är dyrare än vad den är nu är en skandal. Det är av ödmjukhet vi fortfarande tillåts använda diesel och bensin, inget annat.

Skitsnack
Citera
2021-10-04, 10:08
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så alla dina inlägg i tråden bygger på att du också är skitsur på MP. Och ni har två bilar och struntar totalt i miljön. Då förstår jag bättre. Skriv det nästa gång.

Jag har fler än två bilar samt ett gäng motorcyklar, och det är inte vi längre. Jag är skild, exet har en hybrid. Vi sålde hennes Audi för länge sen
Citera
2021-10-04, 10:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är ristat i sten att priset på fossila bränslen kommer bli dyrare och dyrare. Inte ens Jimmy kan ändra på den frågan. Och du har all rätt att fortsätta köra din bil tills den rasar ihop. Tänkte samma sak med min bil som bara står i garaget men kommit fram till att den inte kommer rasa ihop om jag inte använder den och den kostar bara försäkringar och tar plats.

Jag har inget emot vanliga bilar, älskar bilar och många hästkrafter. Finns inget bättre än att höra en riktig bil med mycket tryck. Faktum kvarstår att det är dyrare med färdmedel för min fossil Audi and vad det är för min elbil.
Det stämmer helt enkelt inte, diesel kostar 7 kr i USA t.ex. Det är tvärtom så att allt eftersom fler kör el så behövs mindre och mindre bensin/diesel och priserna kommer då att sjunka på olja tack vare minskad efterfrågan. Priserna var extremt låga förra året t.ex.

Anledningen till att priset på diesel ökat i Sverige är höjda skatter framdrivna av MP. Det går alltså att undvika detta problem om man röstar bort dem. Ingen annan vill ha skatterna, och S går med på dem av feghet och för att få sitta vid makten. En makt som de inte kan använda.
Citera
2021-10-04, 10:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag har fler än två bilar samt ett gäng motorcyklar, och det är inte vi längre. Jag är skild, exet har en hybrid. Vi sålde hennes Audi för länge sen
Du är verkligen som klippt och skuren för att ge en ensamstående mamma på landet råd om transporter.
Citera
2021-10-04, 10:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Det stämmer helt enkelt inte, diesel kostar 7 kr i USA t.ex. Det är tvärtom så att allt eftersom fler kör el så behövs mindre och mindre bensin/diesel och priserna kommer då att sjunka på olja tack vare minskad efterfrågan. Priserna var extremt låga förra året t.ex.

Anledningen till att priset på diesel ökat i Sverige är höjda skatter framdrivna av MP. Det går alltså att undvika detta problem om man röstar bort dem. Ingen annan vill ha skatterna, och S går med på dem av feghet och för att få sitta vid makten. En makt som de inte kan använda.

Men hur förklarar du då att andra länder (även länder som inte har vänsterregeringar) har lika dyra och ibland dyrare priser på fossilt bränsle? Ni lever i en hat-bubbla och jag killgissar att ni kommer få fel på även denna spaning

Citat:
Det är tvärtom så att allt eftersom fler kör el så behövs mindre och mindre bensin/diesel och priserna kommer då att sjunka

Jag hade inte lyssnat på er i denna fråga, men sen och andra sidan skiter jag fullständigt i om folk jag inte känner gör dåliga affärer. Jag varnar mina vänner och familj.

Köp inte en dieselbil nu, det är dumt
Köp inte en villa till överpris nu, det är dumt

Sen om dom går och köper en dieselbil eller en villa nu så komme jag behöva säga. Kommer du ihåg vad jag sa?
Citera
2021-10-04, 10:16
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Du är verkligen som klippt och skuren för att ge en ensamstående mamma på landet råd om transporter.

Du är nog bättre på det som vill att folk ska köpa Dieselbilar 2021 Jisses
Citera
2021-10-04, 10:19
Medlem
Fuck miljötalibanerna!!!

Är så fruktansvärt jävla trött på detta lilla mongo parti som får styra gång på gång på gång och har kapat landet trots att de knappt klarade 4%.
Citera
2021-10-04, 10:22
Medlem
Citat:
Vad ligger priset på i underbara Norge?

Varför har inte folk elbilar 2021? Jag har kört elbil ett tag nu och det är bra mycket billigare än min audi som bara står och kostar stillastående.

15:79 för 30sec sedan utanför Oslo.

Men priserna hoppar som en karusell under dagen.

Speciellt söndagar är det extra billigt.
Den kan dippa en krona eller ibland två på någon timme.
Citera
2021-10-04, 10:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du är nog bättre på det som vill att folk ska köpa Dieselbilar 2021 Jisses
Det stämmer inte, till skillnad från dig så talar jag inte om för andra vad de ska göra. Men jag vet att höga skatter är ett problem för många och att den globala miljön inte blir särskilt mycket bättre av att Sverige har världens högsta, så skatterna måste ner och MP som är ansvarigt måste bort.
Senast redigerad av Paris24 2021-10-04 kl. 10:34.
Citera
2021-10-04, 10:36
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Köp inte en dieselbil nu, det är dumt
Köp inte en villa till överpris nu, det är dumt
Ditt råd: gör exakt som Miljöpartiet vill. Mitt råd: minska Miljöpartiets makt genom att visa hur deras politiska insatser försämrar Sverige.
Citera
2021-10-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Blev du kränkt nu din miljöpartist?
Låter som du tror på dessa domedagsprofeter som har förutspått jordens undergåmg i X antal år.
Det är politik och pengar bakom allt inget annat,allt för att de ska kunna fylla sina redan feta fickor med våra pengar medans den vanliga människan får det allt svårare i vardagen pga högre kostnader.

Det är tvärtom, att de miljöskeptiska är det pga pengar. För att de tycker att det blir dyrt att tanka. Högern är influerad av Trump och usas Republikaner, som har pengar i oljeindustrin.

Varför skulle all världens klimatforskare luras? Vilken industri skulle betala dem för att fejka forskningsresulrat? Forskning är offentligt publicerat, forskarna och andra kontrollerar varandra, och de kan inte vara med i en stor hemlig konspiration.

Jag har träffat personer som var klimatskeptiker för 10-15 år sedan men som har ändrat sig nu. Ni som håller kvar, är det för att ni är ointresserade av vetenskap och statistik, eller vägrar hänga med i mainstream news?

Testa att bildgoogla på climate change statistics så kommer det upp många tydliga tidsdiagram. Då ser ni att det har varit så här varmt på jorden för väldigt länge sen, men klimatet har aldrig någonsin ändrats så snabbt som de senaste 50 åren.
Senast redigerad av guru1966 2021-10-04 kl. 11:24.
Citera
2021-10-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det beror på att 1,9 miljoner jobbar i den privata sektorn.

Resten jobbar för staten eller blir betalda utav staten. Korthuset faller nu och det bästa vi egentligen kan göra, är att ta det lite lugnt ett tag. Det kommer köriga tider framöver, bäst är det att var utvilad då.
Vad skulle hända sen, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in