2021-10-02, 03:10
Medlem
Min sambos syster har en ny pojkvän som jag får dålig magkänsla av. Han verkar vara dominant och tycker om att bestämma mycket i förhållandet.
Hennes familj verkar misstänksamma men mest pga av hans ursprung känns det som, han har syriskt ursprung. Jag får höra från hennes vänner som jag aldrig nämnt något för att de tycker om förhållandet.

Jag är misstänksam pga att allt i deras förhållande går så fort. De flyttade ihop efter att känt varandra 2 månader och nu efter en månad sambo ska de hämta hem en smuggelvalp som ingen verkar ha en plan för. De har liksom börjat prata om barn osv redan.

Men också att han är med i brottsregistret, jag vet inte för vad. Jag vet att flera med samma efternamn i samma stad är med i brottsregistret. Hon är väl en söt tjej 20+ och rätt ordningsam i vanliga fall. Känns som hon fastnat i förälskelsen och inte ser brister i förhållandet. Han verkar väldigt impulsiv i sina beslut och hon hänger med typ. Han är en typisk sådan person som inte slutför saker och ting heller. Det känns som hon dras till att han är "spontan och härlig". Men inte ser att han exempelvis ifrågasätter vem hon pratar med i telefon och sådana saker.

Min fråga är hur troligt ni tror det är att det förhållandet kommer hålla i längden, har ni någon erfarenhet av det här? Jag menar hur vanligt är det att förhållande håller som familjen och vänner inte gillar och vad är i regel utgången? Jag fattar ju att det är hennes misstag och hon får lida av det. Jag kan väl inte göra någonting egentligen.
Citera
2021-10-02, 03:51
Medlem
Låter inte alls bra, inte så mycket du kan göra dock.
Citera
2021-10-02, 04:11
Medlem
Ta reda på vad han är dömd för, kostar väl bara 99 kr.

Sen kan du inte göra något alls, hon måste göra sina egna misstag. Se till att vara där när hon behöver ta sig därifrån.

Ger förhållandet max 6-8 månader eftersom det går så snabbt och han redan nu kontrollerar henne.
Citera
2021-10-02, 05:05
Medlem
Wallahabibiis avatar
Låter som en klassisk kriminell badboy med utländskt ursprung som den naiva och icke-världsvana vita kvinnan blir kär i. Finns inget du kan göra, det är inte din plats heller. Hennes föräldrar misslyckades och nu får hennes omgivning sota för det. Dominant och kontrollerade, i framtiden kommer hon vara helt i hans grepp och kommer få stryk när hon inte respekterar hans auktoritet. Hon får skylla sig själv, så går det när man tänker med fittan före hjärnan.
Senast redigerad av Wallahabibii 2021-10-02 kl. 05:07.
Citera
2021-10-02, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glimmerdagg
Min sambos syster har en ny pojkvän som jag får dålig magkänsla av. Han verkar vara dominant och tycker om att bestämma mycket i förhållandet.
Hennes familj verkar misstänksamma men mest pga av hans ursprung känns det som, han har syriskt ursprung. Jag får höra från hennes vänner som jag aldrig nämnt något för att de tycker om förhållandet.

Jag är misstänksam pga att allt i deras förhållande går så fort. De flyttade ihop efter att känt varandra 2 månader och nu efter en månad sambo ska de hämta hem en smuggelvalp som ingen verkar ha en plan för. De har liksom börjat prata om barn osv redan.

Men också att han är med i brottsregistret, jag vet inte för vad. Jag vet att flera med samma efternamn i samma stad är med i brottsregistret. Hon är väl en söt tjej 20+ och rätt ordningsam i vanliga fall. Känns som hon fastnat i förälskelsen och inte ser brister i förhållandet. Han verkar väldigt impulsiv i sina beslut och hon hänger med typ. Han är en typisk sådan person som inte slutför saker och ting heller. Det känns som hon dras till att han är "spontan och härlig". Men inte ser att han exempelvis ifrågasätter vem hon pratar med i telefon och sådana saker.

Min fråga är hur troligt ni tror det är att det förhållandet kommer hålla i längden, har ni någon erfarenhet av det här? Jag menar hur vanligt är det att förhållande håller som familjen och vänner inte gillar och vad är i regel utgången? Jag fattar ju att det är hennes misstag och hon får lida av det. Jag kan väl inte göra någonting egentligen.

En svenne-banan-brud som är tillsammans med en insekt är inget nytt,.
Citera
2021-10-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glimmerdagg

Dagens förhållanden har inte lika mycket värde till sig som förr i tiden. Förhållanden är inte optimala längre eftersom allt är mycket lättare att få. Så förhållanden kommer brista som vilket annat förhållande i denna era.

Finns även män som blir tillsammans med kvinnor som är destruktiva och drar ner killen i skiten. Denna kille har väl ett ägande behov som kanske bör sänkas lite. Däremot så vet man ju inte hur killen i fråga reagerar när denne får sitt hjärta krossat. F.ö har jag aldrig riktigt förstått mig på män som slår kvinnor och sedan stannar kvar med denna i ett destruktivt förhållande.

Verkar vara ganska vanligt att män från Mellanöstern får skit hela tiden, men det finns ju också anledningar varför det har blivit så. Tror det bottnar mycket i detta behovet att äga... Öga för öga, tand för tand... Lätt kränkta och familjebundna. Blir ju inte en direkt bra kombo här i Sverige i alla fall. Eftersom det inte finns någon lag som knäcker sådan här svågerpolitik så kommer sådana här "normer" få mer rot i Sverige.
Har ingen sympati/empati gentemot killen eller tjejen, bägge två verkar vara ganska korkade.
Citera
2021-10-02, 09:55
Medlem
CC75s avatar
Svårt att svara på med förutsättningarna låter inte särskilt bra. Det du beskriver är tyvärr inte särskilt ovanligt idag. Personligen struntar jag i din sambos syster. Hennes val, hennes konsekvenser. Jag bryr mig mer om "smuggelvalpen" och om eventuella framtida barn. Tyvärr går inte detta att stoppa och troligen kommer många få lida för detta framöver och vi skattebetalare kommer att få betala.

"Spontan och härlig". Bra egenskaper som många dras till. Tills den dagen då "ansvar" krävs och måste tas. Så många dumma och naiva kvinnor det finns i Sverige...

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in