Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Jag förstår. Det är ofta svårt att hänga med i alla motsägelser och lögner när man granskar PK-haveriet.
Ovanligt ärligt av den där republikanen. Många svenska PK-människor bär nog på liknande känslor kring gängvåldet osv.
Anonymitet är en fin dörr till ärlighet!
Och ja, det hade krävts en kallhammrad j*vel för att inte oroa sig för gängen och oskyldiga som hamnar i skottgluggen. Oavsett vad man har för analys och förslag till åtgärder måste man göra sitt yttersta för att få skutan åt rätt håll.
Tyvärr verkar det minst sagt populärt att vara tunnelseende, snöa in sig i PK-ismen redan i analysen. Men alla sätt som funkar duger för mig.
Jag tror för övrigt inte att S eller något annat parti kommer att propagera för mer liberal drogpolitik. Och det kanske inte hade varit det optimala. Men något måste göras för att strypa gängens inkomster.
Jag måste erkänna att jag sett Andersson som lite av en "duktig flicka" tidigare, baserat på hur hon för sig och eventuellt sanna vittnesmål från de som träffat henne, som lite av en besserwisser. Men det här med marijuanaerfarenheter nyanserade min bild, om än bara pyttepyttepyttelite, det kan jag väl vara ärlig med för att återgå till det vi pratade om.
Sedan är jag inte född i förrgår. Jag tror att hennes uttalande, precis som andra i tråden skrivit, är en del av ett cyniskt spel för att sådana som mig ska mjukna inför denna hårding.
Det skulle inte förvåna mig om hon i själva verket aldrig ens rört en cigarett.