....dig som funderar på just den här frågan och undrar om det verkligen kan stämma.
"För ungefär 20 år sedan konstaterade rymdfysiker att universum är oändligt stort. Det betyder i praktiken att universum expanderar och har ett oändligt antal galaxer och därmed också ett oändligt antal planeter."
"Tvärtom, det finns liv på andra planeter. Inte på en eller två planeter, utan på ett oändligt antal planeter i det oändligt stora universum."
"Men även en miljondel av oändligt många planeter blir enligt matematikens regler oändligt många. Det finns alltså oändligt många planeter med liv i vårt universum, säger Norqvist."
"Än mindre är sannolikheten att de just nu, tusentals ljusår härifrån, sitter vid sin dator, surfplatta eller telefon och läser exakt den här texten på sajten svenska.yle.fi.
Det är en så otroligt liten sannolikhet att det inte går att tänka sig. Men också en ofantligt liten sannolikhet gånger oändligt är fortfarande oändligt.
- Du som läser det här, kom ihåg att det finns oändligt många exakt likadana kopior av dig som funderar på just den här frågan och undrar om det verkligen kan stämma."
"Utspritt på ett stort område runt om i universum finns det ett alltså ett oändligt antal kopior av just dig. Personer med exakt samma minnen, känslor och livsval."
https://svenska.yle.fi/artikel/2019/09/29/rymdfysiker-i-vart-universum-finns-det-ett-oandligt-antal-planeter-med-liv
Nu börjar jag förstå allt på ett helt annorlunda sätt. Jag förstår livet. Jag är helt frälst! Vad tror ni efter att ha läst artikel?