2021-10-22, 11:08
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gt88
Vem i helvete vill bidra med pengar till en krans som ska vara på lorenz begravning? Är du en fattig anhörig till honom o inte har råd till en själv elr? Då får du väl be socialtjänsten om hjälp?
Är inte fattig. Är inte anhörig. Läs tråden för bövelen! Enda anhöriga som är i livet är morsan på ålderdomshemmet.

Vi är dock många som har engagerats av trummisen Mark "Lorentz" Lorentzons öde här i tråden. Jag, Hovslättsmannen och andra, bland annat.
Citera
2021-10-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Född i Budapest, inte zigenare.

Lasse var chef för alla åkattraktioner på Liseberg under en massa år.

De är de väl judar då? Än värre än zigenare...
Citera
2021-10-22, 16:52
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Jag tror att familjen Lorentzon var katoliker i grund och botten. Vet inte var du har fått uppgiften om judar ifrån.
Citera
2021-10-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Är inte fattig. Är inte anhörig. Läs tråden för bövelen! Enda anhöriga som är i livet är morsan på ålderdomshemmet.

Vi är dock många som har engagerats av trummisen Mark "Lorentz" Lorentzons öde här i tråden. Jag, Hovslättsmannen och andra, bland annat.

Jag kan förstå hur du tänker och att du berörs av Mark Lorentzons öde, det är verkligen tragiskt för alla att psykvården i Sverige inte fungerar.
Tragiskt för den sjuke, den sjukes anhöriga och alla övriga som drabbas.

Samtidigt tror jag att det är väldigt svårt att förutspå att vem som fullständigt kommer att spåra ur med katastrofala följder för så många och vilka som "bara" går runt och själv lider och ställer till det för sig själv och de närmast omkring.

Hade varit bättre för alla om dessa stackare hade kunnat fångas upp tidigare, både de själva, deras anhöriga och samhället hade haft mycket att vinna på att ta hand om dem i ett mycket tidigare tillfälle. Innan katastrofen är ett faktum.
Citera
2021-10-22, 20:14
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:

Du har varit väldigt aktiv i tråden.
Hur kan du ha missat att hans pappa lever?
Även om de inte hade någon kontakt så är det ändå far-son.

Man undrar vad som hände med deras relation.
Varför de inte hade en.
Citera
2021-10-23, 12:09
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Hur kan du ha missat att hans pappa lever?
Men snälla lilla du. Det är välkänt att professor Bengt Lorentzon INTE är/var pappa till Mark "Lorenz" Lorentzon.
Citera
2021-10-24, 07:08
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Men snälla lilla du. Det är välkänt att professor Bengt Lorentzon INTE är/var pappa till Mark "Lorenz" Lorentzon.

Men snäll LILLA PYTTE DU.
Har jag skrivit någonting om att Bengt Lorentzon skulle vara pappa?
Hans pappa lever och jag förstår att han inte vill fram i rampljuset.
Citera
2021-10-24, 10:03
Medlem
Citat:

Nej nej, inte alls judar.
Citera
2021-10-31, 03:11
Medlem
Boende i uppgång 14 och 16 samt uppgång 24 och 26 får börja flytta in igen på måndag 1 november, enligt hyresvärden Ernst Rosén AB.
För boende uppgångarna 18, 20 och 22, finns ännu ingen information ens om de kan få flytta tillbaka.

https://www.ernstrosen.se/handelsen-pa-ovre-husargatan/
Citera
2021-11-05, 19:15
Medlem
Citat:
Jag tror att familjen Lorentzon var katoliker i grund och botten. Vet inte var du har fått uppgiften om judar ifrån.

Det var inte polacken vi snackade om utan en, vad det alltså verkar, judisk polisman som bodde / bor i huset.
Citera
2021-11-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Nej nej, inte alls judar.

Vad är det för namn då? Zegai är väl knappast ungerskt, och den där Laszlo(?) "Lasse" Zegai ser (såg) absolut inte ut som en typisk ungrare. Han såg däremot ut som en zigenare / jude.
Citera
2021-11-08, 07:29
Medlem
Citat:
Vad är det för namn då? Zegai är väl knappast ungerskt, och den där Laszlo(?) "Lasse" Zegai ser (såg) absolut inte ut som en typisk ungrare. Han såg däremot ut som en zigenare / jude.

OK; men det var han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in