2021-09-25, 18:25
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Ursäkta men universitetsstudier är verkligen ingen garanti för att personen ifråga har något som helst annat än snömos i huvudet, och det alldeles oberoende av hur många år dessa studier bedrivits.

Nåväl nu tror jag ändå att han i vissa fall kan ha lyckats med punkt nr 1. Att han däremot också skulle lyckas med punkt nr. 2 är såklart helt osannolikt. Vilket han borde ha förstått om han haft minsta insikt i psykologi. Många såna här personer av von oben-typ har en såpass utvecklad hybris att de inte kan tänka sig att de någonsin kommer att åka dit. Det blir nästan alltid förr eller senare deras fall.

En utbildad person kan ha enormt bra minne, men i övrigt dum i huvudet.
Citera
2021-09-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCamping
Är inte enig med dig i detta tänk att elever går igenom en sån här stor process bara som en hämnd för att dom inte får högre betyg. Då hade vi sett detta i en mycket större utsträckning och ffa så har dom ju ingen personlig vinning på att han blir dömd - betygen är ju dom samma.
Nej, detta argument haltar..

Vi ser just detta i större omfattning. Eleverna har all personlig vinning i att anklaga en lärare; de får högre betyg då de vet om att läraren får näringsförbud om denne ens får en klagan på sig. Därför har läraren och rektorn fallenhet för att ändra betyget till det eleven vill.
Citera
2021-09-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert01
Han är inte dömd. Du bör läsa fupen!! Då förstår du hur mycket han gillades. Nej, det är extremt sällsynt att elever/tjejer anklagar manliga lärare för sexuella trakasserier. En vän som jobbat på gymnasiet i drygt 30 år har bara hört talas om sådana anklagelser en gång.

Jag inser att du är vän/bror/el AW själv som skriver.

Nej, det är inte speciellt sällsynt. Skolinspektionen får in över 1000 anmälningar per år i kategorin kränkande behandling lärare-elev.
Citera
2021-09-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Unga ambitiösa kvinnor kan vara livsfarliga. De går över lik för att uppnå önskad social status. Det Anders har utsatts för nu lär gå till historien som ett av de värsta övergreppen i Europas historia. Värre än vipeholmsexperimenten, värre än utsläppet av rhoca-gil vid hallandsåsen och värre än tyskarnas brott mot det judiska folket under andra världskriget. Så som det här utvecklas så tror jag vi kan vara på god väg mot vad som förmodligen kan vara millenniets största rättsskandal.

Du är sjuk
Citera
2021-09-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Givetvis känner tjejerna varandra. Sedan behövs det inte mycket för att ryktet skall sprida sig i skolan. Vi har många fall där vi har kränkning lärare-elev som sedan blir kränkning lärare-10 elever som sedan blir kränkning lärare-200elever. Elever som läraren inte ens har haft i sin undervisning, där föräldrar till elever istället har påstått att läraren har förgripit sig på barnen på rasterna när de konfronteras. Polisen sväljer alla sk. vittnesmål utan att ens tänka.

Förfarandet är inget nytt och har funnits i skolväsendet i årtionden. Däremot har det som sagt blivit mer effektivt att få bort manliga lärare på detta sätt genom införandet av 6kap Skollagen som skyddar eleverna som "rapporterar" kränkningen.

Nej. Det gör dem inte!
Citera
2021-09-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCamping
Det fanns väl inga incitament för eleverna att få bort denna lärare då han va omtyckt, rolig och kunnig enligt förhören med tjejerna hos polisen. Hade ju haft mer förståelse för denna teori om han varit en väldigt illa/hatad lärare. Jag tror som jag skrivit innan att vi inte har alla bevis ännu som polisen har och vet du med säkerhet att dessa tjejer känner varandra eller är det en killgissning ?

Exakt. Det är också skillnad på att ”sprida rykten” om en lärare och faktiskt driva det till ett åtal. Som förövrigt förutsätter bevismaterial. Och ja, det är en killgissning från någon som uppenbarligen inte känner till situationen.
Citera
2021-09-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vi ser just detta i större omfattning. Eleverna har all personlig vinning i att anklaga en lärare; de får högre betyg då de vet om att läraren får näringsförbud om denne ens får en klagan på sig. Därför har läraren och rektorn fallenhet för att ändra betyget till det eleven vill.

”Vi ser” hahaha jobbar du på brå eller har du psykos
Citera
2021-09-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanbanan123
Exakt. Det är också skillnad på att ”sprida rykten” om en lärare och faktiskt driva det till ett åtal. Som förövrigt förutsätter bevismaterial. Och ja, det är en killgissning från någon som uppenbarligen inte känner till situationen.

Nej, det är faktiskt ingen skillnad; varför? Jo, för alla rykten och "vittnesmål" om kränkande behandling i skolan tas upp som just riktiga händelser. Polisen sväljer allt och åtalar gärna. Om det inte går till åtal går det till LAN ganska omgående och läraren får näringsförbud. Nej, det förutsätter inga bevismaterial då vi i Sverige tillämpar fri bevisprövning. Vittnen är fulländad bevisning.
Citera
2021-09-25, 20:31
Medlem
tomyhockeys avatar
konstigt att av alla lärare på östrabogymnasiet matte lärare fysik kemi biologi idrott men det hände anders .

i början skrev någon att anders fru prasslade runt så det var hans hämnd sedan började han ändra på andra roliga historier . lägg ner din soppajävel.
Citera
2021-09-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristineli
Du är sjuk

Citat:
Hur fan visste du det? Jag blev förkyld igår. Eftersom jag jobbar hemifrån just nu så är det bara min familj och min granne Erik som känner till det. Är det du Erik?
Får erkänna att jag skrattade gott åt detta replikskifte.
Humor på allra bästa Flashback-nivå!

OnT: Jag tycker man som princip bör vara väldigt återhållsam när det gäller att spekulera kring en utpekad, men än så länge odömd person. Hans liv är redan iom den här trådens existens, sannolikt rätt skadat och det alldeles oavsett en ev friande dom så småningom.
Citera
2021-09-25, 22:04
Medlem
Citat:
Alla vuxna människor har väl någon gång befunnit sig i skolans värld. Om du på allvar menar att du aldrig stött på detta med falska rykten om lärare så måste du ha skolkat dig igenom hela din skolgång. Jag kan inte minnas en enda skola jag gått på under min uppväxt där det inte florerade uppenbart påhittade rykten om lärare.

Det finns säkerligen också en narcissistisk komponent i detta. Människor älskar att få uppmärksamhet. Speciellt bekräftelsesökande ungdomar. Om några av eleverna fått höra att en lärare blivit anklagad för något så vill de också vara en del av det. Om man är ett offer så "är man någon", man blir sedd och hörd. Jag är övertygad om att majoriteten av de anklagelser som riktas mot Anders är påhittade eller överdrivna historier. Ungdomarna fabulerar ihop dessa historier i syfte att få IRL-likes och IRL-följare. Det enda offret här är Anders och hans familj som hänsynslöst slaktas på woke-ismens blodiga altare.

Du tar då i från tårna. Millenniets rättsskandal, värre än judeutrotningen och så vidare. Allt för att ungdomarna är konformativa narcissister!?

Det är ju mycket troligare att detta är ett helt vanligt sexualbrott, där MGM slingrar sig. Det är klart att "olla" kan ha en dubbel bemärkelse för honom, beroende på vem han pratar med och vad han vill uppnå.
Citera
2021-09-25, 22:08
Medlem
Någon med insyn ifråga om någon vettig förälder har spöat upp läraren ifråga ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in