2021-09-14, 19:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelet släpps idag efter mycket fina recensioner runt om. Ligger på fina 88. Utvecklas av Arkane studios som vi känner igen mest kanske från Dishonored spelen, men även Prey och Wolfenstein har man under bältet.

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/deathloop

Finns på PS5 och PC. Kommer även till Series X/S senare. Men alltså ett next gen exclusive spel som vi inte sett så mycket av då det mesta hittills är crossgen.

Lite förvånad över hur väl mottaget det blev. Tyckte det såg ganska generiskt ut men många hyllar det ändå för att kännas annorlunda mot andra First person spel. Kanske blir ett köp sen när man drar igång PS5 när utbudet Next gen (eller current gen kanske man ska kalla det) spel är så litet ändå.
Citera
2021-09-14, 20:46
Medlem
Jag är också väldigt överraskad över hur väl spelet tagits emot. Det har ju körts en ganska offensiv kampanj för att promota spelet och jag har sett flera trailers utan att själv ha blivit så värst intresserad. Gameplay ser kul ut men jag gillar inte designen och tycker det ser rätt medelmåttigt ut rent grafiskt. Grafik är som bekant inte allt men bidrar ändå till helhetsupplevelsen.

Trevligt med ett förmodat bra släpp nu när allt man ser fram emot skjuts upp jämt och ständigt.
Citera
2021-09-14, 22:07
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Spelet släpps idag efter mycket fina recensioner runt om. Ligger på fina 88. Utvecklas av Arkane studios som vi känner igen mest kanske från Dishonored spelen, men även Prey och Wolfenstein har man under bältet.

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/deathloop

Finns på PS5 och PC. Kommer även till Series X/S senare. Men alltså ett next gen exclusive spel som vi inte sett så mycket av då det mesta hittills är crossgen.

Lite förvånad över hur väl mottaget det blev. Tyckte det såg ganska generiskt ut men många hyllar det ändå för att kännas annorlunda mot andra First person spel. Kanske blir ett köp sen när man drar igång PS5 när utbudet Next gen (eller current gen kanske man ska kalla det) spel är så litet ändå.

Blir till att spela när det kommer på Gamepass nästa år vid denna tiden. Tråkigt för de Playstation ägare som nu köper det och eventuellt aldrig kommer att få spela en ev uppföljare om de inte köper en PC eller Xbox samma med Ghostwire Tokyo.
Citera
2021-09-14, 22:41
Medlem
Sir Dwains avatar
På steam är det dock inte alls väl emottaget, det har mixed, bara 61% positiva recensioner. De som är negativa verkar huvudsakligen klaga på att spelet är dåligt optimerat, så förhoppningsvis är ju det något de kan fixa till.
Citera
2021-09-16, 20:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
På steam är det dock inte alls väl emottaget, det har mixed, bara 61% positiva recensioner. De som är negativa verkar huvudsakligen klaga på att spelet är dåligt optimerat, så förhoppningsvis är ju det något de kan fixa till.
Ett bethesda spel helt enkelt. Vore inte ett sådant utan en del tekniska missar här och där. Verkar vara en del på PS5 också men mest PC.

"Stuttering issues caused by frame rate and Mouse input"

Verkar vara problemet. Var annars en del som spekularade i något kring ANTI pirace programmet Denuvo eller vad det heter som man använder. Men man har redan sagt att man jobbar på en lösning.

Fast det här är så vanligt att folk får skylla sig själva om man kör bethesda spel på release. Ett par patchar ska man nog vänta in för att få den bästa spelupplevelsen och inte förstöra något för sig själv.
Citera
2021-09-16, 21:06
Medlem
Äckligt avundsjuk på de med nextgenkonsoler som får möjlighet att spela detta. Är galen fan av hela Dishonored serien, och så sugen på Deathloop. Förstår de blandade recensionerna, många som ogillade spelstilen och estetiken i Dishonored också. Lyckligtvis börjar nextgen-kontot närma sig mål, så då ska man bara bestämma sig om det blir Sony eller Microsoft som ska ha mina surt förvärvade slantar.
Citera
2021-09-20, 19:36
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ett bethesda spel helt enkelt. Vore inte ett sådant utan en del tekniska missar här och där. Verkar vara en del på PS5 också men mest PC.

"Stuttering issues caused by frame rate and Mouse input"

Verkar vara problemet. Var annars en del som spekularade i något kring ANTI pirace programmet Denuvo eller vad det heter som man använder. Men man har redan sagt att man jobbar på en lösning.

Fast det här är så vanligt att folk får skylla sig själva om man kör bethesda spel på release. Ett par patchar ska man nog vänta in för att få den bästa spelupplevelsen och inte förstöra något för sig själv.

Tur det inte är Bethesda som gjort spelet då utan Arkane Lyon Men det samma gäller Arkane Lyon spelas bäst efter ett par patchar.
Citera
2021-09-21, 20:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tur det inte är Bethesda som gjort spelet då utan Arkane Lyon Men det samma gäller Arkane Lyon spelas bäst efter ett par patchar.
Fast dom är publisher. Vilket inte är obetydligt i sammanhanget då dom kan finnas med bakom kulisserna med press på release eller ekonomiska biten. Dessutom inte första gången. Har uppenbarligen varit problem tidigare.

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2017/10/28/wolfenstein-ii-players-are-upset-over-the-games-pc-performance-issues/

Citat:
Still, it's disappointing. This isn't the first time we've seen this with a Bethesda release this year either. Dishonored 2 was notoriously buggy on PC at launch, and Prey had a game-breaking bug that earned it a surprisingly negative review score from IGN (though it was patched and the IGN score was raised.) It's especially problematic for a company like Bethesda which has such a strong PC player base thanks to twin behemoths The Elder Scrolls and Fallout.

Nu spelade jag Dishonored 2 på konsol och hade inga problem. De andra spelen har jag inte spelat alls. Men kommer ihåg att jag spelade Brink för en massa år sedan. Också ett Bethesda published spel med annan utvecklare. Ofärdigt skick var det spelet i. Orden ofärdigt/buggigt och Bethesda hänger tyvärr alltför ofta ihop. Är väl på samma nivå som Ubisoft och EA och deras titlar.

Men visst till deras försvar kan man väl säga så om alla spel som släpps nuförtiden. Bättre coh invänta ett par patchar för bästa upplevelsen. Men folk lockas väl av att vara en del av gemenskapen att spela på release när hypen och diskussionerna är där.
Citera
2021-12-21, 21:50
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Behöver lite hjälp. Jag fick en uppgradering för Shift som hette Reach som gör att jag kan teleportera längre. Jag fick uppgraderingen efter att ha dödat den där tjejen som invaderar ens värld ibland. Spelet frös dock kort efteråt och jag fick börja om hela skiten och blev av med uppgraderingen. Jag dödade henne igen men fick då en annan uppgradering.

Frågan är nu hur jag får Reach igen? Är det helt slumpmässigt? Bara att fortsätta döda kärringen tills jag får den?
Citera
2021-12-22, 12:52
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Behöver lite hjälp. Jag fick en uppgradering för Shift som hette Reach som gör att jag kan teleportera längre. Jag fick uppgraderingen efter att ha dödat den där tjejen som invaderar ens värld ibland. Spelet frös dock kort efteråt och jag fick börja om hela skiten och blev av med uppgraderingen. Jag dödade henne igen men fick då en annan uppgradering.

Frågan är nu hur jag får Reach igen? Är det helt slumpmässigt? Bara att fortsätta döda kärringen tills jag får den?
Det är helt slumpmässigt. Minns inte om du kan få den på något annat vis i spelet, men jag vet att vad man får av att döda Julianna är helt slumpmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in