2021-09-15, 17:58
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Såg på twitter att han varit aktiv inom andra partier och hoppat omkring. Är det något som framkommit i tråden? Orkar inte gå igenom alla sidor...

Jo, da! Hans mange år i Miljöpartiet, efterfulgt af 6 år som SD'er, er blevet diskuteret vidt og bredt i adskillige indlæg i tråden.
Citera
2021-09-15, 19:33
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Såg på twitter att han varit aktiv inom andra partier och hoppat omkring. Är det något som framkommit i tråden? Orkar inte gå igenom alla sidor...
Tråden har tyvärr nästan inte handlat om något annat, för varje smula information om brottet får du scrolla genom hundra inlägg om huruvida han är SD:are eller egentligen Miljöpartist, och inom vilket parti flest brott begås. Hela tråden borde stämplas som off topic....
Citera
2021-09-16, 07:28
Medlem
Telestos avatar
Hustrun registrerad som avliden nu. ( Det var inte så igår )

https://www.ratsit.se/19791122-Carola_Wicktoria_Thoren_Svenljunga/u69WJ2TQJ4jok8YMf4jbs870jMR-PLmFWlhYZAbNYWY

C*rol* Th*r*n registrerades som avliden 2021-09-03.
Citera
2021-09-16, 11:49
Medlem
Enligt Borås Tidning är han misstänkt för att ha mördat sin fru på sin hemadress. Han ska själv har ringt 112. Dödsfallet ska dock inledningsvis inte har varit misstänkt. I övrigt vet vi inte så mycket mer än att han hänvisar till dåligt minne i olika sammanhang. Borås Tidning hänvisar till egna källor.

https://www.bt.se/nyheter/uppgifter-till-bt-sd-politikern-misstanks-for-mord-pa-sin-fru-jag-anser-att-jag-ar-oskyldig-1de66cb9 /
Citera
2021-09-16, 14:10
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telesto
Hustrun registrerad som avliden nu. ( Det var inte så igår )

https://www.ratsit.se/19791122-Carola_Wicktoria_Thoren_Svenljunga/u69WJ2TQJ4jok8YMf4jbs870jMR-PLmFWlhYZAbNYWY

C*rol* Th*r*n registrerades som avliden 2021-09-03.

Då var det bekräftat att det är tanten som han dödat, precis som många i tråden varit inne på. Uppmärksam vän av ordning noterar också att det häromdagen registrerades en firma på GM, apropå uppgifter i tråden om att GM fått sluta på sitt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Enligt Borås Tidning är han misstänkt för att ha mördat sin fru på sin hemadress. Han ska själv har ringt 112. Dödsfallet ska dock inledningsvis inte har varit misstänkt. I övrigt vet vi inte så mycket mer än att han hänvisar till dåligt minne i olika sammanhang. Borås Tidning hänvisar till egna källor.

https://www.bt.se/nyheter/uppgifter-till-bt-sd-politikern-misstanks-for-mord-pa-sin-fru-jag-anser-att-jag-ar-oskyldig-1de66cb9 /

"Dåligt minne" är ju aldrig bra för den som vill framstå som oskyldig.
Citera
2021-09-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Då var det bekräftat att det är tanten som han dödat, precis som många i tråden varit inne på. Uppmärksam vän av ordning noterar också att det häromdagen registrerades en firma på GM, apropå uppgifter i tråden om att GM fått sluta på sitt jobb.

Det är väl knappast bekräftat att han är skyldig till mord. Att det ska vara så svårt att lägga känslorna vid sidan och inte sprida lögner.
Citera
2021-09-16, 15:27
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Det är väl knappast bekräftat att han är skyldig till mord. Att det ska vara så svårt att lägga känslorna vid sidan och inte sprida lögner.

Om han varit på platsen vid händelsen, det är han som larmat 112 osv. Han har inte uppgett att det funnits gäster/objudna gäster i bostaden vid händelsen. Det uppdagas några dagar senare att hon inte dött en naturlig död. Ja, då är nog oddsen ganska höga att det är han som är GM.
Dock säger jag inte att han ÄR GM, dock är det högst troligt av vad som kommit fram. Men du har rätt, bättre att kalla honom MGM.
Citera
2021-09-16, 15:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert

"Dåligt minne". Tyder väl mest på att han varit dyngknall på alkohol och/eller droger. Blackout typ men låter bättre med dåligt minne av kvällen ifråga.

Ja det intressanta blir ju då hur hon dog. Alltså inget direkt misstänkt i början. Snubblat slagit skallen i eller kanske som hänt tidigare när det blivit mordmisstanke att det först såg ut som en egen förvållad drogöverdos men att det ändrades sedan.

Vi får väl se om det kommer fram något mer.
Citera
2021-09-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
"Dåligt minne". Tyder väl mest på att han varit dyngknall på alkohol och/eller droger. Blackout typ men låter bättre med dåligt minne av kvällen ifråga.

Ja det intressanta blir ju då hur hon dog. Alltså inget direkt misstänkt i början. Snubblat slagit skallen i eller kanske som hänt tidigare när det blivit mordmisstanke att det först såg ut som en egen förvållad drogöverdos men att det ändrades sedan.

Vi får väl se om det kommer fram något mer.
Så här skriver Borås Tidning:

”SD-politikern säger att han till och från har problem med sitt minne.
– Jag kan ibland inte minnas vad som hände i går. Ibland kan jag liksom… dagen efter så är det: ”vad fan hände?”.”
Citera
2021-09-16, 17:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
[b]judenheten[/B Då var det bekräftat att det är tanten som han dödat, precis som många i tråden varit inne på. Uppmärksam vän av ordning noterar också att det häromdagen registrerades en firma på GM, apropå uppgifter i tråden om att GM fått sluta på sitt jobb.

Det vet du inte!

Citat:

Nej det låter alltid skumt. Men det kan ju vara att han inte vill säga vem om köpte droger eller gav henne droger, möjligen, kanske? Men på frågan, -"var det du som mördade din fru"? svarar man väl aldrig, -"jag kommer inte i håg".
Citera
2021-09-16, 17:10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
10 dagar minst tar det för myndigheter att registrera ett dödsfall. Allt beror givetvis på när ansvarig läkare skickar in dödsattesten.

Var på nyheterna i förrgår att registreringen av döda släpar efter.
Citera
2021-09-16, 17:13
Medlem
Själv ringt 112 ger ju honom lite trovärdighet åtminstone.

Men det där med dåligt minne... borta på både alkohol och droger då eller nått? Den delen låter riktigt konstig, och tar nog bort all trovärdighet han tjänade innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in