Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Vad fint att du talar för hela SDs väljarkader, men jag röstar SD och vill inte se JÅ som statsminister, av det enkla skälet att de skulle få ta så mycket stryk att de blir ett 7%-parti i nästa val. Bästa sättet att behålla SD stora är att de inte behöver bära regeringsansvar men får igenom sin politik ändå. Släpps de in i regering ökar förväntningarna betydligt och backlashen kommer att bli därefter.
Med det sagt ser jag hellre Ebba som statsminister än UK, fast allra helst Elisabeth Svantesson och det är inte omöjligt att hon efterträder UK i nästa val även om blå laget lyckas vinna i år. För det är ju ett faktum att han går Bo Lundgren-dåligt och har gjort sitt. Förlorar blå laget så är Svantesson M-ledare redan i höst. Och hon är till skillnad från trötta UK så taggad att hon måste hållas tillbaka i sele.
Du kan såklart ha rätt. Men grundas inte dom spekulationerna litegrann på hur det såg ut för Dansk Folkeparti? Det finns ju en enorm skillnad på hur bespottade SD och dess sympatisörer varit jämfört med DF, jag skulle säga att det gjort att SD fått en mycket starkare kärna än vad DF någonsin haft.
Slaskmedia och 7-klöver partierna har skapat ett monster som dom aldrig kommer kunna dräpa.
Fast personligen struntar jag i vem som blir statsminister sålänge som SD får ett inflytande i proportion till deras mandat. Uffe måste vara oerhört lyhörd för SD:s vilja.