2022-09-03, 17:51
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://twitter.com/statistisko/status/1565751980911476738?s=21&t=xtRHHOXELKqKemm_iQ5Vag

Arabiskt talande väljare i Sverige. S och V hade fått majoritet ihop. 64%.

Rätt skrämmande..

Tycker det är mer skrämmande att de borgerliga har importerat hundratusentals (sist 800k) när de vet hur de sedan röstar.
Fundera en stund på det.
Citera
2022-09-03, 17:56
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Tycker det är mer skrämmande att de borgerliga har importerat hundratusentals (sist 800k) när de vet hur de sedan röstar.
Fundera en stund på det.
Det sket Reinfeldt högaktningsfullt i. Frågan är varför.
Citera
2022-09-03, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vad fint att du talar för hela SDs väljarkader, men jag röstar SD och vill inte se JÅ som statsminister, av det enkla skälet att de skulle få ta så mycket stryk att de blir ett 7%-parti i nästa val. Bästa sättet att behålla SD stora är att de inte behöver bära regeringsansvar men får igenom sin politik ändå. Släpps de in i regering ökar förväntningarna betydligt och backlashen kommer att bli därefter.

Med det sagt ser jag hellre Ebba som statsminister än UK, fast allra helst Elisabeth Svantesson och det är inte omöjligt att hon efterträder UK i nästa val även om blå laget lyckas vinna i år. För det är ju ett faktum att han går Bo Lundgren-dåligt och har gjort sitt. Förlorar blå laget så är Svantesson M-ledare redan i höst. Och hon är till skillnad från trötta UK så taggad att hon måste hållas tillbaka i sele.

Du kan såklart ha rätt. Men grundas inte dom spekulationerna litegrann på hur det såg ut för Dansk Folkeparti? Det finns ju en enorm skillnad på hur bespottade SD och dess sympatisörer varit jämfört med DF, jag skulle säga att det gjort att SD fått en mycket starkare kärna än vad DF någonsin haft.

Slaskmedia och 7-klöver partierna har skapat ett monster som dom aldrig kommer kunna dräpa.

Fast personligen struntar jag i vem som blir statsminister sålänge som SD får ett inflytande i proportion till deras mandat. Uffe måste vara oerhört lyhörd för SD:s vilja.
Senast redigerad av trazke 2022-09-03 kl. 18:02.
Citera
2022-09-03, 18:19
Medlem
ziracorns avatar
Magda går "All in" nu! Inga hämningar! Allt för att behålla makten och en förhållandevis kass lön på 700.000!

Snälla bröder & systrar: SLÄPP SOSSARNA NÅN JÄVLA GÅNG! Rösta nåt annat... Gud va tråkiga ni är...
Senast redigerad av ziracorn 2022-09-03 kl. 18:36.
Citera
2022-09-03, 18:26
Medlem
Det här snacket om att S och M skulle börja samarbeta är ju bara befängt. Då kan vi ju lägga ner hela politiken och börja med diktatur. Finns väl en anledning att partierna drar åt olika håll för att kunna tillgodose alla olika människor.
Citera
2022-09-03, 18:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista-mohikanen
Det här snacket om att S och M skulle börja samarbeta är ju bara befängt. Då kan vi ju lägga ner hela politiken och börja med diktatur. Finns väl en anledning att partierna drar åt olika håll för att kunna tillgodose alla olika människor.
Det ligger inte alls långt borta, och det vore dessutom ur demokratisk synvinkel lämpligt att synliggöra att SD är den enda oppositionen i riksdagen.

Om du tror att det skulle bli bättre med Ulf vid rodret så; nej.
Citera
2022-09-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vad fint att du talar för hela SDs väljarkader, men jag röstar SD och vill inte se JÅ som statsminister, av det enkla skälet att de skulle få ta så mycket stryk att de blir ett 7%-parti i nästa val. Bästa sättet att behålla SD stora är att de inte behöver bära regeringsansvar men får igenom sin politik ändå. Släpps de in i regering ökar förväntningarna betydligt och backlashen kommer att bli därefter.

Med det sagt ser jag hellre Ebba som statsminister än UK, fast allra helst Elisabeth Svantesson och det är inte omöjligt att hon efterträder UK i nästa val även om blå laget lyckas vinna i år. För det är ju ett faktum att han går Bo Lundgren-dåligt och har gjort sitt. Förlorar blå laget så är Svantesson M-ledare redan i höst. Och hon är till skillnad från trötta UK så taggad att hon måste hållas tillbaka i sele.
Ja hela sjuklövern skulle gadda ihop sig för att smutskasta ett SD i regeringsställning, så jag håller med om att Ebba vore den bästa statsministern. Men om Kristersson byts ut så går det givetvis lika bra med Santesson.

OT: Såg just på SD:s valfilm. Vilken höjdare!! Skulle tro att den får genomslag i valet
Citera
2022-09-03, 18:44
Medlem
ziracorns avatar
Sanslöst att drygt var fjärde människa jag möter hem från jobbet är en "SOSSE"! Hur FAN tänker NI!

Mongo-telepati-"en gång i Köping"-ICA-reklam med "han som är så tjäck"- mongot....
Citera
2022-09-03, 18:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Ja hela sjuklövern skulle gadda ihop sig för att smutskasta ett SD i regeringsställning, så jag håller med om att Ebba vore den bästa statsministern. Men om Kristersson byts ut så går det givetvis lika bra med Santesson.

OT: Såg just på SD:s valfilm. Vilken höjdare!! Skulle tro att den får genomslag i valet
Ja, mycket bra!

Ni som ser på tv; rullar denna nu? Borde tilltala många svenskar.
Citera
2022-09-03, 18:55
Medlem
ziracorns avatar
Det blir 18,8 för SD, officiellt. Valundersökningen från SVT på valdagen ger 19,2.
Senast redigerad av ziracorn 2022-09-03 kl. 18:58.
Citera
2022-09-03, 20:40
Medlem
ziracorns avatar
SD övervärderat som vanligt. Kommer inte bli några 20 +...

18,8 blir det - och det är väl gott nog! En ökning med över 1 %!, sen förra valet.

Sossarna stadiga på 29,9 %.

De små partierna kommer in med marginal (runt 5,0 båda 2).
MP gör 4,3. (enligt Per Bolund en fantastisk comeback)
L gör 4,8 (enligt Persson en "bedrift"...)
Nooshi gör 8 %.

Sen blir det intressant. M/KD?
M gör väl en "spurt" på gamla meriter!?
Om inte Ebba visar pattarna?

Jag väljer medvetet att inte kommentera var sig Annie eller hennes partis chanser i riksdagsvalet. Varför? Hon är en ond fitta. Kolla ögonen! Ej mänsklig, därmed basta!
Senast redigerad av ziracorn 2022-09-03 kl. 20:57.
Citera
2022-09-03, 21:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
SD övervärderat som vanligt. Kommer inte bli några 20 +...

Och varför skulle opinionsmätningaran överskatta SD? Styrs opinionsinstituten av SD? Är folk mer benägna att säga att de ska rösta på SD än att verkligen rösta på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in