2022-08-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det brukar väl alltid avgöras på valdagen hur valet går? Men jag antar att du menar att det är så pass jämnt läge och att OU är ganska osäkra.
Nej, jag menar att opinionsläget givetvis går före valresultatet...
Citera
2022-08-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Är det verkligen så illa enl.dig att det behövs en "revolution" för att acceptera SD i regeringsställning?
Det är inte jag som ska fundera på det, utan du, om SD ännu en gång nekas inflytande. Jag har inget principiellt problem med att SD blir utan inflytande, det hör till demokratins villkor att så kan bli fallet. Är det du eller jag som inte står ut med ett sådant Sverige?
Citera
2022-08-27, 12:56
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I OU tror jag att en liten effekt kan ses på måndag, med anledning av lekplatsskjutningen. Skjutningen var igår fredag och enligt mina teorier blir det ett hack uppåt på måndag.

Inte stort men skall vi väta tummen och pekfingret och säga 0.3%---0.4% uppåt för SD?

Jag skulle vilja se något mer SD-utspel. Tobias Andersson gjorde det bra men det behövs mer för att väcka uppmärksamhet.
Jimmie har gjort om sitt schema för att få plats med ett extra möte i Eskilstuna med anledning av skjutningen igår. Mycket bra, visar på handlingskraft till skillnad från Magdalena som ger sitt vanliga "oacceptabelt"-tal
Citera
2022-08-27, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag föredrar Maggan av de två. Eftersom att S är inkompetenta jämfört med M kan de inte förstöra Sverige lika effektivt som ormarna i M kan.

Det skulle inte säga någonting. Hade någon uppringare ställt mig den frågan du föreslår hade jag dock troligen lagt på luren.
Du tycker inte att de har bevisat motsatsen de två senaste mandatperioderna?
Citera
2022-08-27, 12:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du tycker inte att de har bevisat motsatsen de två senaste mandatperioderna?
Det kan bli ännu värre. Underskatta aldrig M!
Citera
2022-08-27, 12:58
Avstängd
Citat:
Kolla reaktionen då Trump tillträdde!
Ja tyvärr har du ju en poäng där..
Citera
2022-08-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Jimmie har gjort om sitt schema för att få plats med ett extra möte i Eskilstuna med anledning av skjutningen igår. Mycket bra, visar på handlingskraft till skillnad från Magdalena som ger sitt vanliga "oacceptabelt"-tal

Ett mycket bra inititativ av Jimmie. Just nu går han starkt och det drar upp SD.
Citera
2022-08-27, 12:59
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
För att det ska hålla måste L eller mp försvinna, så länge båda är med är det inget säkert alls.

Varken L eller MP lär falla ur. Småpartierna får alltid mer än uppskattat.

Högersidan vinner troligtvis, då får de försöka tråckla ihop ett regeringsunderlag utifrån det. M+KD i regering, L+SD stöder, det är mitt tips.
Citera
2022-08-27, 13:01
Avslutad
Citat:
Det kan bli ännu värre. Underskatta aldrig M!
För att S ska komma till makten måste de stödja sig på C, MP och V. Underskatta aldrig de partierna skulle jag säga. V har precis gått ut och sagt sig vilja öka invandringen, MP kommer aldrig gå med på att bygga kärnkraft. Varken V eller MP kommer vilja genomföra några kraftfulla åtgärder mot gängkriminalitet. Där har du Magdas lag.
Citera
2022-08-27, 13:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Det är inte jag som ska fundera på det, utan du, om SD ännu en gång nekas inflytande. Jag har inget principiellt problem med att SD blir utan inflytande, det hör till demokratins villkor att så kan bli fallet. Är det du eller jag som inte står ut med ett sådant Sverige?
Men du har ju helt missat mitt budskap och vad det egentligen handlar om!
Det handlar väl om förändring!!

Jag skiter fullständigt i om det är Tomtenissarnas eller rödlökspartiet som sitter vid makten!

Så länge de på ett demokratiskt, ansvarsfullt sätt tar ansvar för landet vilket innebär förändring..
Citera
2022-08-27, 13:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
För att S ska komma till makten måste de stödja sig på C, MP och V. Underskatta aldrig de partierna skulle jag säga. V har precis gått ut och sagt sig vilja öka invandringen, MP kommer aldrig gå med på att bygga kärnkraft. Varken V eller MP kommer vilja genomföra några kraftfulla åtgärder mot gängkriminalitet. Där har du Magdas lag.
Menar du att M omöjligt kan vara en ännu större katastrof än sörjan vi har nu, då har du kort minne.
Citera
2022-08-27, 13:09
Avslutad
Citat:
Menar du att M omöjligt kan vara en ännu större katastrof än sörjan vi har nu, då har du kort minne.
Situationen är annorlunda. Vi har inte galningen Reinfeldt i ledningen. SD är accepterade som samarbetspartners. Om du sitter och utvärderar dagens situation utifrån verkligheten som den var för 8-10 år sen hamnar du hopplöst fel. Jag kommer inte rösta M men om valet står mellan S eller M på statsministerposten är valet självklart givet deras samarbetspartners. Bara en total galning kan i dagens läge tänka sig ge MP och V minsta inflytande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in