Citat:
Jag såg någonstans att Jimmie har fått ytterligare en procent i en förtroendemätning. Gått upp från 28% till 29% och ligger därför som nr 3. Tyvärr såg jag inte vilket pisstitut som gjort mätningen. Lurige Uffe har sjunkit men ligger fortfarande som tvåa.
Att Jimmie stiger utan att ha visat sig tyder på att SD ligger bra i opinionen.
Jag tror att SD tjänar på en hårdare attityd, en självständig hållning och att man framför sina KRAV, behåller sin (S)ärställning. Snart rullar debatterna igång och då får S det svårare.
Att Jimmie stiger utan att ha visat sig tyder på att SD ligger bra i opinionen.
Jag tror att SD tjänar på en hårdare attityd, en självständig hållning och att man framför sina KRAV, behåller sin (S)ärställning. Snart rullar debatterna igång och då får S det svårare.
Det är nog denna du åsyftar. Några inlägg bakåt i tråden.
(FB) Den stora opinionsundersökningstråden - Redux
Citat:
Aftonbladet/Demoskop
Så skulle väljarna rösta i dag
Vänsterpartiet: 9,3 procent (+ 1,1 %)
Socialdemokraterna: 29,2 (+ 0,1)
Miljöpartiet: 2,8 (- 0,5)
Centerpartiet: 8,3 (- 0,2)
Liberalerna: 3,2 (+ 1,2)
Kristdemokraterna: 5,4 (- 0,6)
Moderaterna: 21,8 (- 0,8)
Sverigedemokraterna: 17,8 (- 0,9)
Övriga: 2,2 (+ 0,5)
Undersökningen omfattar 2 440 intervjuer under perioden 28 december 2021 till 5 januari 2022 och är genomförd som en webbundersökning.
Novus och Demoskop får olika resultat på M och SD vad det verka.
Miljömupparna får lägsta stödet sedan 2017!
Edit fel av mig LÄGSTA på 17 år ska det vara. Alltså sedan 2005!!!
Så skulle väljarna rösta i dag
Vänsterpartiet: 9,3 procent (+ 1,1 %)
Socialdemokraterna: 29,2 (+ 0,1)
Miljöpartiet: 2,8 (- 0,5)
Centerpartiet: 8,3 (- 0,2)
Liberalerna: 3,2 (+ 1,2)
Kristdemokraterna: 5,4 (- 0,6)
Moderaterna: 21,8 (- 0,8)
Sverigedemokraterna: 17,8 (- 0,9)
Övriga: 2,2 (+ 0,5)
Undersökningen omfattar 2 440 intervjuer under perioden 28 december 2021 till 5 januari 2022 och är genomförd som en webbundersökning.
Novus och Demoskop får olika resultat på M och SD vad det verka.
Miljömupparna får lägsta stödet sedan 2017!
Edit fel av mig LÄGSTA på 17 år ska det vara. Alltså sedan 2005!!!Hm... Tycker det ser allt mörkare ut för det s.k. blågula blocket. Hoppas det vänder snart.
Det positiva är att L fortfarande ligger kvar under 4%-spärren och MP än längre under. Hoppas verkligen de ligger kvar där. Samtidigt beror sannolikt deras tillbakagång på att många av deras väljare bytt till S, vilket kan medföra att de kanske återgår senare? Även om jag ogillar S och oroas över deras ökning är de ändå att föredra framför MP.