Idag, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är fan märkligt att så nånga fler är kommunister och miljövänner i fantasin men när verkligheten konmer ikapp är de betydligt färre. Önskar att de blir än färre till valet

Riggade undersökningar för att skapa opinion men ju närmre valet vi kommer desto mindre kan man ljuga och manipulera.
Citera
Idag, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
du räknade fel. Det är 49.3% rödgröna, 49% tidö.
Endast 0.3%
Varje röst räknar
En röst som landar inte till Tidö hjälper i praktiken rödgröna.

11,7 % var osäkra vilket säger ganska mycket.

Så valet bestäms av mobilisering samt vad dessa bestämmer sig för alternativt inte "vågar/vill" uppge i undersökningen.
Citera
Idag, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Riggade undersökningar för att skapa opinion men ju närmre valet vi kommer desto mindre kan man ljuga och manipulera.

Exakt. Nu alla OU försätter visa sanningen.
De vet att Tidö skulle landa mycket starkare än 4-7% gap de har visat de senaste 3 år,
Nu kommer straffet på Söndag till rödgröna sörjan och deras stödhjul OU.
Citera
Idag, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
11,7 % var osäkra vilket säger ganska mycket.

Så valet bestäms av mobilisering samt vad dessa bestämmer sig för alternativt inte "vågar/vill" uppge i undersökningen.
Och dessa osäkra kan vara inom blocket L eller M t ex angående "stödröster" eller S och V.
Citera
Idag, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Snarare din demoskop och novus som kommer som råttor närmaste dagarna med ökat glapp.

Ipsos kom med en panikjusterad ou, precis som jag sa. Ipsos menar nu att tidö tagit in 7.5% från tidigare ipsos-mätningen.
Citera
Idag, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Den regeringen kommer inte hålla länge. Vilken soppa...

Tror dock inte att S kommer upp i 29%. Max 27% där. Folk gillar inte sur-Magda längre. Så det kan bli en rysare på söndag kväll.

Nä börjar tänka att det nog är mest troligt med S+MP med gula röster från V och C.
Blev nog påverkad av allas fabulerande vad gäller regeringsbildandet.
Citera
Idag, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Glädjande att V och Mp minskar i flera mätningar. Just de partierna var ju dessutom klart överskattade i mätningarna förra valet. Särskilt V. Hade man fått önska nåt så är det att V åker ur.

SVT rapport hade ett reportage igår som visade att invandrare i förorten kraftsamlar och förtidsröstar på V och S. Flera som de intervjuade hade aldrig tidigare brytt sig om svenska val. Vissa kunde inte ens tala svenska i reportaget.

Detta reportage blev en väckarklocka för svenska folket. Troligtvis gick det upp för många svenskar att de håller på att förlora bestämmanderätten av sitt eget land

Det är min analys till ipsos nya mätning som visar dött lopp mellan blocken
Citera
Idag, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
En sådan regering kommer att göra totalt fiasko medans alla de partier som står utanför stärks. Tillträder den så spricker den innan mandatperioden är slut.

Aa jag ångrar mig; det blir S+MP, ja eller ren S. Eller vad tror ni?
Citera
Idag, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Aa jag ångrar mig; det blir S+MP, ja eller ren S. Eller vad tror ni?

Jag tror S, MP, KD, C om Tidö inte får majoritet.
Citera
Idag, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
SD -1 procentenhet

Bra jobbat, era tröga, jävla idioter till stödröstare.

Från samma länk:

Det är officiellt: högerväljare är ta mig fan t.o.m. mer korkade än miljömupparna och då är det jävligt illa.

Jupp, nu förstår man vänsterns okvädningsord om SD-väljare, de är ju verkligen obildade och outbildade imbeciller.
Citera
Idag, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Vid detta laget så kan SD få 90% och jag skulle inte bry mig men att medvetet rösta in det mest värdelösa partiet i riksdagen är ett sånt cuckat beteende att man saknar ord.

Precis.
”Snälla knulla min fru bara jag får ha henne kvar”.
Citera
Idag, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Det blir ju riktigt pinsamt för ipsos när denna undersökning ska jämföras med valresultatet. Högst troligt kommer de komma med en panikjusterad ou dagen innan valet, för att inte tappa all trovärdighet

Imponerande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in