Citat:
Ursprungligen postat av
42-43-44
Skillnaden mellan blocken har minskat till knappt hälften, från 10 % till 5,6 %. Ja där ser man på vilken lös grund sossarnas försprång vilar. Nu behövs det alltså bara att 2,8 procent går över för att sossarna ska förlora valet ännu en gång.
Vänstersidans ointagliga försprång känns nu inte så hopplöst att lösa då det går fort i hockey.
Uffe kör hårt med att hela vänstersidan är oeniga för att ens kunna styra landet och det tror jag får vissa att tänka till.
Maggan kommer under sista månaderna av valrörelsen ta fram sitt trumfkort som har varit uppe tidigare, sextimmars arbetsdag till alla.
Hur hon tänkt genomföra det och vem som ska betala för det kommer aldrig nämnas men jag tror väldigt få företag vill öka produktionspersonalen med en tredjedel och ändå ha ungefär samma produktion som idag plus då att lönekostnaderna ökar.
Vart landets industrier och välfärd ska hitta dessa personer att anställa ska också bli kul att höra då det idag inte finns personer med rätt erfarenhet, intresse eller utbildning att anställa.
Jag hoppas verkligen på en högerseger utan L för alternativet är farligt för sverige i detta läge.