2021-09-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Buhu menskossan fortsätter grina och skriva wall of text pga sin kränkthet Orkar inte läsa ditt svammel. Kort och gott, finns exempel på att polisen straffat folk som försökt hjälpa och då känt sig tvungna att köra mot rött bl a. Jag tänker inte riskera ett jävla skit eller ta någon risk för ett samhälle där sådant potentiellt kan straffas. Så mycket bryr jag mig inte om fittor som du. Så grina på du din lilla bitch.
Var någonstans är då dessa exempel? Det pratas om det kors och tvärs men ingen har hittills klarat av att hänvisa till ett enda konkret fall. Men det är egentligen ointressant i ditt fall då du beskriver att du medvetet sänker hastigheten och blockerar utryckningsfordon, vilket är en helt annan fråga och något som faktiskt är straffbart, förmodligen i mer än en lagstiftning. Detta gör ditt paragrafrytteri än mer besynnerligt. Man börjar ju undra om du har någon form av diagnos, vilket faktiskt hade varit en ursäkt.
Citera
2021-09-08, 23:39
Medlem
theshades avatar
Citat:
Haha din lilla menskossa, det är dina kära politiker och nitiska poliser som riskerar andras "mamma". Vill de har ändring får de helt enkelt skriva om lagar och regler. Jag är inte den enda som tänker ta skit från någon idiotpolis för din morsas skull.

Du bryr dig nog inte ens om din egen morsa, som du säkert kallar för "menskossa" om hon inte värmt din O'boy tillräckligt bra när hon serverar dig kvällsmackan på pojkrummet.

Du har ju redan fått förklarat för dig att DITT beteende är potentiellt olagligt, medan det INTE är olagligt att släppa fram blåljuspersonal. Och du gnäller om rödljus och att du ska få böter som du inte alls kommer få om du gör som du ska. Jag får en känsla av att du inte gör speciellt mycket som du ska.

Du bryr dig nog inte om någon annan än dig själv. Helst ska andra lida för att du hatar dig själv. Är kaxig på nätet mot främlingar men vågar inte köra ut i en korsning för att rädda ett liv. Ett kräk i allmänhetens ögon. Citera mig inte igen tack, du gör mig illamående.
Senast redigerad av theshade 2021-09-08 kl. 23:44.
Citera
2021-09-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Blåljus missbrukas utav helvete - har använts för att frakta beväpnade terrorister utan
vapenlicenser - Arafat med hyde från Arlanda.

Det var inte alls ett missbruk. Händelsen du hänvisar till var när man eskorterade ett högriskobjekt från en plats till en annan. Om hotet bedöms tillräckligt stort, vilket man faktiskt får anse att det borde vara när en av världens mest jagade personer transporteras, så framförs fordonen i ett väldigt hög fart. Dels för att objektet är tryggare inomhus, dels för att det är svårare att slå till mot en konvoj som rör sig i hög hastighet. En metod som använts över hela världen inom personskydd.

Varför polisen påkallar fri väg har inte privatpersoner något att göra med, i det här fallet var det en helt korrekt bedömning.
Citera
2021-09-08, 23:52
Medlem
Citat:
Snark, har hört er kärringar grina redan 100 ggr om detta. Det förändrar ingenting. Vill du att medborgarna ska respektera blåljus så tjafsa med staten om att ändra reglerna istället för att sitta som en menskossa här och gråta. Så länge jag riskerar böter eller dylikt kommer jag inte göra ett jävla skit.

Blir ju ganska ironiskt, när det är just det beteendet du har som kommer ge den största risken för att får böter eller dylikt.

Du är inte så smart du va??
Citera
2021-09-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Var någonstans är då dessa exempel? Det pratas om det kors och tvärs men ingen har hittills klarat av att hänvisa till ett enda konkret fall. Men det är egentligen ointressant i ditt fall då du beskriver att du medvetet sänker hastigheten och blockerar utryckningsfordon, vilket är en helt annan fråga och något som faktiskt är straffbart, förmodligen i mer än en lagstiftning. Detta gör ditt paragrafrytteri än mer besynnerligt. Man börjar ju undra om du har någon form av diagnos, vilket faktiskt hade varit en ursäkt.

Men lilla menskossan, fortfarande kränkt? Tjatar om diverse diagnoser, medan du hänger upp dig som en tvättäkta aspis. Ren komik 😂

Lagen är inte tydlig. Folk har blivit straffade, det vet alla här. Varit stora debatter om detta. Du får gå suga politikerkuk om du vill ha ändring, här åstakommer du ingenting din lilla snöflinga 😂😂
Citera
2021-09-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Du bryr dig nog inte ens om din egen morsa, som du säkert kallar för "menskossa" om hon inte värmt din O'boy tillräckligt bra när hon serverar dig kvällsmackan på pojkrummet.

Du har ju redan fått förklarat för dig att DITT beteende är potentiellt olagligt, medan det INTE är olagligt att släppa fram blåljuspersonal. Och du gnäller om rödljus och att du ska få böter som du inte alls kommer få om du gör som du ska. Jag får en känsla av att du inte gör speciellt mycket som du ska.

Du bryr dig nog inte om någon annan än dig själv. Helst ska andra lida för att du hatar dig själv. Är kaxig på nätet mot främlingar men vågar inte köra ut i en korsning för att rädda ett liv. Ett kräk i allmänhetens ögon. Citera mig inte igen tack, du gör mig illamående.

Men oj vilket långt utlägg 😂 Ännu en kränkt liten fitta haha! Underbart.

Du har dock fel din dumma åsna. Man får inte köra mot rött oavsett. Jag har haft blåljus bakom mig i korsning som blinkat och tutat och jag har vägrat flytta på mig. Ingen kan säga ett skit om det. Det är inte mitt fel att lagarna är otydliga och att det är upp till enskild polisman att göra sin bedömning. Absolut INTE ok. Förstår du nu din smutsiga lilla råtta?
Citera
2021-09-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Blir ju ganska ironiskt, när det är just det beteendet du har som kommer ge den största risken för att får böter eller dylikt.

Du är inte så smart du va??

Aha, så du menar att man får böter oavsett. Precis min poäng. Otydliga regler. Bedömningsfråga. Ska inte behöva vara så. Bra att du fattat din dumma åsna.
Citera
2021-09-09, 00:49
Medlem
Citat:
Men lilla menskossan, fortfarande kränkt? Tjatar om diverse diagnoser, medan du hänger upp dig som en tvättäkta aspis. Ren komik 😂

Lagen är inte tydlig. Folk har blivit straffade, det vet alla här. Varit stora debatter om detta. Du får gå suga politikerkuk om du vill ha ändring, här åstakommer du ingenting din lilla snöflinga 😂😂
Lagen att man ska lämna fri väg åt utryckningsfordon är övertydlig, sedan att amöbor som du inte förstår det utan istället väljer att sakta ner och aktivt blockera har vi ju förstått vid det här laget. Får en polis syn på dig vid sådant tillfälle så kommer du åka dit så det visslar om det. Du har för övrigt missförstått begeppen kränkhet och snöflinga. Det är något man kan vara när någon uttalar okvädningsord eller om man får en fluga i soppan på en restaurang. Det är inte något som är särskilt relevant i situationer om liv och död.
Citera
2021-09-09, 00:58
Medlem
Citat:
Lagen att man ska lämna fri väg åt utryckningsfordon är övertydlig, sedan att amöbor som du inte förstår det utan istället väljer att sakta ner och aktivt blockera har vi ju förstått vid det här laget. Får en polis syn på dig vid sådant tillfälle så kommer du åka dit så det visslar om det. Du har för övrigt missförstått begeppen kränkhet och snöflinga. Det är något man kan vara när någon uttalar okvädningsord eller om man får en fluga i soppan på en restaurang. Det är inte något som är särskilt relevant i situationer om liv och död.

Nej du har fel igen din lilla lättkränkta menskossa. Anledningen till att dessa diskussioner uppstår är just för att lagen INTE är tydlig. Är du förståndshandikappad? 😂

Jag kommer så klart inte åka dit för ett skit. Vad ska de hävda menar du när jag säger att jag inte ville köra mot rött 😂

Men nä, små regimtroll som du vill att vanliga medborgare ska leva efter fucked if you do, fucked if you don’t. Din jävla sopa.
Citera
2021-09-09, 00:59
Medlem
Citat:
Men oj vilket långt utlägg 😂 Ännu en kränkt liten fitta haha! Underbart.

Du har dock fel din dumma åsna. Man får inte köra mot rött oavsett. Jag har haft blåljus bakom mig i korsning som blinkat och tutat och jag har vägrat flytta på mig. Ingen kan säga ett skit om det. Det är inte mitt fel att lagarna är otydliga och att det är upp till enskild polisman att göra sin bedömning. Absolut INTE ok. Förstår du nu din smutsiga lilla råtta?
Jo det går att säga mycket om detta. Stod du som ett jävla mähä och hindrade utryckningsfordon från att komma fram utan att köra åt sidan eller på annat sätt underlätta så begick du en lagöverträdelse. Det förstärks dessutom av att utryckningsfordonet tutade på dig då det högst sannolikt var uppenbart att du faktiskt kunde underlätta passagen på ett säkert sätt. Fortsätter du att agera ollonskaft på det här sättet så kommer du förr eller senare att bli straffad för det. I yttersta fall kan någon dö på grund av ditt arroganta, respektlösa och narcissistiska beteende.
Citera
2021-09-09, 01:02
Medlem
Citat:
Jo det går att säga mycket om detta. Stod du som ett jävla mähä och hindrade utryckningsfordon från att komma fram utan att köra åt sidan eller på annat sätt underlätta så begick du en lagöverträdelse. Det förstärks dessutom av att utryckningsfordonet tutade på dig då det högst sannolikt var uppenbart att du faktiskt kunde underlätta passagen på ett säkert sätt. Fortsätter du att agera ollonskaft på det här sättet så kommer du förr eller senare att bli straffad för det. I yttersta fall kan någon dö på grund av ditt arroganta, respektlösa och narcissistiska beteende.

Nej, jag begick ingen lagöverträdelse din löjliga aspis. Bevisa det då 😂 De kunde inte göra ett skit åt det annat än att vänta tills det slog över till grönt. Vill du att jag skulle bryta mot lagen eller? Hur ska du ha det? Du är verkligen trög.
Citera
2021-09-09, 01:07
Medlem
Citat:
Nej du har fel igen din lilla lättkränkta menskossa. Anledningen till att dessa diskussioner uppstår är just för att lagen INTE är tydlig. Är du förståndshandikappad? 😂

Jag kommer så klart inte åka dit för ett skit. Vad ska de hävda menar du när jag säger att jag inte ville köra mot rött 😂

Men nä, små regimtroll som du vill att vanliga medborgare ska leva efter fucked if you do, fucked if you don’t. Din jävla sopa.
Jag skiter i om du kör mot rött eller ej, det är inte det som är huvudfrågan. Du ska ge fan i att aktivt hindra utryckningsfordon genom att sakta ner och placera dig som en bromskloss på vägen som du tidigare beskrivit att du gör. Det är ju fullständigt hål i huvudet att du grinar över att du inte vill köra mot rött eller bryta spärrlinjer när du samtidigt gör andra regelöverträdelser som är minst lika illa.

Om värnandet om att sjuka eller skadade människor snabbt kan komma in till akuten, räddningstjänsten kan komma fram till ett hjärtstopp innan det är för sent och polis kan avstyra våldsamheter innan någon blir ihjälslagen gör mig till ett regimtroll så är jag gärna det. Hellre det än en kackerlacka som av allt att döma köpt sitt körkort i en bananrepublik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in