Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Du kan ju uppenbarligen ingenting om Frölunda och är därmed direkt olämpad till att föra denna typen av diskussion. Men om jag ska vara snäll och försöka förklara en tredje gång för dig så kan huvudfärg visst vara mer än en färg. Frölundas historia är grön och man går tillbaka till det nu. Det är bara med indianen som man haft rött på sina hemmatröjor men det gör inte det till den enskilda huvudfärgen för föreningen i stort. Hela olika saker.
DIF exempelvis har ju rött, blått och gult i sin logga. Med din logik så måste man då alltså ta ut en färg från det och göra till huvudfärg. Vilket färg skulle du då välja? Helt befängt resonemang. Skärp dig
Djurgårdens huvudfärg är blått. När Djurgården ägde travhästar på 70-talet så var deras tävlingsfärger givetvis blå. AIK:s huvudfärg är svart. Leksands huvudfärg är vitt. Frölundas är rött. Kontakta Frölundas kansli och fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Som du säger så betyder tröjorna mycket för UTOMSTÅENDE om man inte har vidare fakta om föreningen i fråga. Du saknar bevisligen både fakta och kunskap när det kommer till Frölunda HC då du som en amatör tittar på tröjorna och utgår från att ”ja då måste föreningens färg vara röd”. Vilken amatöranalys. Du gör precis samma som sak vissa då kanske gjorde när FBK spelade i lila tröjor, lika fel då!
Inse nu att du har fel och ge dig.
Nej jag har infernaliskt bra insikt. Jag bryr mig inte alls om detta, men berättar för dig hur det är. Att du sedan har någon egen märklig förkärlek för att skydda Frölundas koppling till grönt förändrar inte faktum. Ingen bryr sig om klubbmärkets färger om det inte återspeglar det laget använder när de spelar.