2022-04-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Här har pratats klubb och tröjfärger.

Ja Everberg o Bristedt blir hårt åtgångna.. Du märker att jag kan mycket hockey, men jag är inte tränare..

Men säg mig...Vad skall Albert. Johansson med Munnen i midjehöjd på Edström?

Alla har munnen i midjehöjd på Edström!
Killen är 2,03 lång!
Citera
2022-04-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vilken säsong hade Djurgården dessa tröjor?

86/87......tror jag
Citera
2022-04-25, 18:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
86/87......tror jag
Googlade och det verkar stämma.
Citera
2022-04-25, 18:54
Medlem
snurresprettiss avatar
Känns väldigt märkligt att det icke är någon match idag.
Citera
2022-04-25, 19:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vilken säsong hade Djurgården dessa tröjor?

Skrev det i tidigare inlägg:

(FB) Shl 21-22
Citera
2022-04-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Känns väldigt märkligt att det icke är någon match idag.

Skulle ju varit Frölunda-Luleå om inte Luleå avgjort.

Du får kolla på HV-Löven
Citera
2022-04-25, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ingen av oss andra 4-5 har pratat Klubbmärke
Vi har Pratat KLUBBfärg och färg på Hemmatröja

Du är i din egen värld

Som jag sagt nu. Riktig amatöranalys att tro att en hemmatröja är likamed hela föreningens grundfärg. Riktig efterbliven analys och slutsats.

Du kan inget om VF. Tyst nu
Citera
2022-04-25, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Du kan ju uppenbarligen ingenting om Frölunda och är därmed direkt olämpad till att föra denna typen av diskussion. Men om jag ska vara snäll och försöka förklara en tredje gång för dig så kan huvudfärg visst vara mer än en färg. Frölundas historia är grön och man går tillbaka till det nu. Det är bara med indianen som man haft rött på sina hemmatröjor men det gör inte det till den enskilda huvudfärgen för föreningen i stort. Hela olika saker.
DIF exempelvis har ju rött, blått och gult i sin logga. Med din logik så måste man då alltså ta ut en färg från det och göra till huvudfärg. Vilket färg skulle du då välja? Helt befängt resonemang. Skärp dig

Djurgårdens huvudfärg är blått. När Djurgården ägde travhästar på 70-talet så var deras tävlingsfärger givetvis blå. AIK:s huvudfärg är svart. Leksands huvudfärg är vitt. Frölundas är rött. Kontakta Frölundas kansli och fråga.

Citat:
Som du säger så betyder tröjorna mycket för UTOMSTÅENDE om man inte har vidare fakta om föreningen i fråga. Du saknar bevisligen både fakta och kunskap när det kommer till Frölunda HC då du som en amatör tittar på tröjorna och utgår från att ”ja då måste föreningens färg vara röd”. Vilken amatöranalys. Du gör precis samma som sak vissa då kanske gjorde när FBK spelade i lila tröjor, lika fel då!

Inse nu att du har fel och ge dig.

Nej jag har infernaliskt bra insikt. Jag bryr mig inte alls om detta, men berättar för dig hur det är. Att du sedan har någon egen märklig förkärlek för att skydda Frölundas koppling till grönt förändrar inte faktum. Ingen bryr sig om klubbmärkets färger om det inte återspeglar det laget använder när de spelar.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-04-25 kl. 19:06.
Citera
2022-04-25, 19:11
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Skrev det i tidigare inlägg:

(FB) Shl 21-22
Lyckades missa det inlägget. Tack.
Citera
2022-04-25, 20:12
Avslutad
Citat:
Djurgårdens huvudfärg är blått. När Djurgården ägde travhästar på 70-talet så var deras tävlingsfärger givetvis blå. AIK:s huvudfärg är svart. Leksands huvudfärg är vitt. Frölundas är rött. Kontakta Frölundas kansli och fråga.

Nej jag har infernaliskt bra insikt. Jag bryr mig inte alls om detta, men berättar för dig hur det är. Att du sedan har någon egen märklig förkärlek för att skydda Frölundas koppling till grönt förändrar inte faktum. Ingen bryr sig om klubbmärkets färger om det inte återspeglar det laget använder när de spelar.

Så ditt enda kriterium när man bestämmer en huvudfärg för en förening är vilken färg hemmatröjan är? Intressant! Du frångår uppenbarligen loggan helt och bryr dig bara om hemmatröjorna efterbliven vinkel.
Citera
2022-04-25, 21:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Så ditt enda kriterium när man bestämmer en huvudfärg för en förening är vilken färg hemmatröjan är? Intressant! Du frångår uppenbarligen loggan helt och bryr dig bara om hemmatröjorna efterbliven vinkel.

Klubbmärket (loggan) har ju en underordnad betydelse för hur man tävlingsmässigt framställer sig. Klubbmärken representerar föreningen som lever över tid och innehåller annat än färger. Det viktigaste i klubbmärket är dess stilistiska utformning. Tröjorna representerar laget under respektive säsong.

Om man tittar på Frölundas klubbmärke innan det nya bestämdes så borde du väl själv fatta att det säger väldigt lite om färg och nästan bara representerar en stilistisk form (indianen).
Citera
2022-04-25, 22:48
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Han e ding

Här är hela hans Negativa inläggsrad i detta forum
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1060988&threadid=335 4120
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in