2022-04-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jo, det var en exeptionell säsong, 118 av 150 møjliga poäng i serien och obesegrade i cupspelet till Le Mat är svårslaget

Något liknande får vi inte se i år iallafall, kanske nästa, eller nästa...Nej du, tror Fbk förblir rätt ensamma om den dominansen.

Rögle borde satsat på det istället, då skulle de verkligen få en helt annan status i HockeySverige. Synd bara att de sabba det redan i första matchen
Senast redigerad av Franssonswe 2022-04-17 kl. 00:15.
Citera
2022-04-16, 23:40
Moderator
Gromguttens avatar
Kollade lite stats, efter 2-3 målet med 13.52 kvar skjuter inte hemmalaget ett enda skott innan reduceringen med mindre än sekunden kvar.

Trippeljagande bandyklubben har uppenbarligen stora problem. Det duger inte att vara så utmanøvrerade, får se om det blir bättring borta. Jag måste säga att jag har mina tvivel.
Citera
2022-04-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Kollade lite stats, efter 2-3 målet med 13.52 kvar skjuter inte hemmalaget ett enda skott innan reduceringen med mindre än sekunden kvar.

Trippeljagande bandyklubben har uppenbarligen stora problem. Det duger inte att vara så utmanøvrerade, får se om det blir bättring borta. Jag måste säga att jag har mina tvivel.

Vilka håller du på?
Citera
2022-04-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
hahahah Cooper den lilla ...ungen.

https://twitter.com/CoopDaddy907/status/1515380680074891264

Kaxig som fan utanför isen. Fick mig ett gott skratt dock.

Pinsamt!
Citera
2022-04-17, 11:38
Medlem
Nihennas avatar
En fråga som inte har så mycket med just denna säsongen att göra, utan tidigare säsonger;

Visst brukade dels ALLA slutspelsmatcher visas på "gratis-TV"? Och visst brukade matcherna börja senare?

Jag har minnen från när jag var tonåring och såg Frölunda vinna guld 2003 och 2005, och dels minns jag att jag kunde se ALLA slutspelsmatcher på typ...4an eller något, men något jag har fått för mig också är att jag satt sent in på natten och såg matcherna, till typ 01-02... Visst kan det ha blivit oändliga förlängningar, men var det så att matcherna också brukade börja senare än idag?
Citera
2022-04-17, 11:50
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
En fråga som inte har så mycket med just denna säsongen att göra, utan tidigare säsonger;

Visst brukade dels ALLA slutspelsmatcher visas på "gratis-TV"? Och visst brukade matcherna börja senare?

Jag har minnen från när jag var tonåring och såg Frölunda vinna guld 2003 och 2005, och dels minns jag att jag kunde se ALLA slutspelsmatcher på typ...4an eller något, men något jag har fått för mig också är att jag satt sent in på natten och såg matcherna, till typ 01-02... Visst kan det ha blivit oändliga förlängningar, men var det så att matcherna också brukade börja senare än idag?

För bara ett gäng år sen kunde man se betydligt mer på gratis-tv än nu, som kvalet till shl var alltid på TV12, även slutspelet på 4an och även på TV12. Iofs är ju inte TV12 en gratiskanal, men många har den ändå. Nu verkar de stramat åt rejält, inga gratismatcher åt folket, bara ytterst få gånger.

19.15 & 19.45 kunde de starta. Ibland 20.00!
Senast redigerad av Suecokid 2022-04-17 kl. 11:56.
Citera
2022-04-17, 12:01
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
För bara ett gäng år sen kunde man se betydligt mer på gratis-tv än nu, som kvalet till shl var alltid på TV12, även slutspelet på 4an och även på TV12. Iofs är ju inte TV12 en gratiskanal, men många har den ändå. Nu verkar de stramat åt rejält, inga gratismatcher åt folket, bara ytterst få gånger.

19.15 & 19.45 kunde de starta. Ibland 20.00!
20.00 låter vettigt. Jag förmodar att det fortfarande var 20 minuter paus mellan förlängningsperioder och jag vill minnas att det var några som gick till typ period 7 eller 8 mot Färjestad, så då stämmer det nog att jag var uppe till ett-två på natten >.<
Citera
2022-04-17, 12:19
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
20.00 låter vettigt. Jag förmodar att det fortfarande var 20 minuter paus mellan förlängningsperioder och jag vill minnas att det var några som gick till typ period 7 eller 8 mot Färjestad, så då stämmer det nog att jag var uppe till ett-två på natten >.<

Gå på natthockey vore nåt, börjar vid midnatt, ha en loge med lite skönt skruvat folk, röka en spliff eller två och några bärs till det!
Citera
2022-04-17, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
''*Laget* Kan titulera sig som seriesegrare'' Så jodå det räknas naturligvist in som en ''Trippel'' en trippel i hockey är följande: Serieseger, CHL seger och SM-guld. Och Rögle har chans att vinna allt som går och vinna inom hockey på EN OCH SAMMA SÄSONG Det är det understruket som är det mest imponerande vilket inget annat lag (Läs Frölunda) Har varit nära ens på att göra. Du haka upp dig på fel saker när det kommer till trippel inom svensk hockey.

Sen håll dig borta från personangrepp och massor av sånt löjligt, håll dig till sakfrågan istället. Bara ett bevis på att du inte har något att komma på när du ska ta till personangrepp. Din nivå är bättre Henrik så höj dig några stepp.

Vi hörs på Måndag när det är match igen och Rögle ska göra 1-1 i matcher.

Okej jag ger mig. Grattis till din lilla serieseger! Även om det bara är du i din lilla fantasibubbla som tänker på serieseger och ”trippel” och allt vad du har för ord så visst. Jag ska inte störa dina egna framgånger med påhittade ord. Din glädje är min glädje! Ha en trevlig dag
Citera
2022-04-17, 13:43
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Okej jag ger mig. Grattis till din lilla serieseger! Även om det bara är du i din lilla fantasibubbla som tänker på serieseger och ”trippel” och allt vad du har för ord så visst. Jag ska inte störa dina egna framgånger med påhittade ord. Din glädje är min glädje! Ha en trevlig dag

Ny dag o du tjatar om samma sak ……
Citera
2022-04-17, 14:16
Moderator
Gromguttens avatar
Vem vinner duellen vid Liseberget, indianen eller bjørnen?

Kanske har bjørnen ruskat av sig några pilar men slutsatsen efter dust #1 är fortfarande att bamsen från norr är skadeskuten. Indianen gillar sin Tipi och ljudet av den trygga, stora trumman men tryggheten kan snabbt førbytas i misstro och skepsis i stammens gamla klan, en klan som gärna går tidigt om indianernas pilar missar, eller om besten reser sig och biter tillbaka.

Bjørnarnas hemliga vapen, en utklädd importerad dopping, väntas få ett speciellt mottagande av annnars fredspiperøkande tipibesøkare, inte minst om denne visar sina speciella färdigheter.
Citera
2022-04-17, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ny dag o du tjatar om samma sak ……

Det är ju han som tjatar om sin påhittade trippel. Jag gav mig. Han får gärna umgås med sin trippel i ensamhet. Även om ingen jävel i Sverige, samt i Ängelholm, har den tanken i huvudet.
Tänker inte svara mer på hans trippel nu längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in