2026-08-06, 20:52
Medlem
+ 3.57% idag och +12.62% senaste veckan, kan de måhända vara en Rekyl som håller på att skapas? Dundrar ju fram som tåget
Citera
2026-08-09, 20:15
Medlem
Riktigt fin vecka minst sagt, Kul att få vara med när de vänder för en gång skull
Citera
2026-08-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninomister
Riktigt fin vecka minst sagt, Kul att få vara med när de vänder för en gång skull

Gick in för att jag ansåg att den var fruktansvärt fundamentalt stark men hade inte väntat mig att den redan skulle börja klättra. otroligt kul att få vara med från början i en vad jag tror kan bli en ordentlig uppvärdering från dagens nivå - alldeles för sällan det händer
Citera
2026-08-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverclaw
Ingen dålig order på över 30miljoner Kronor dom tog hem idag av Kuwaits Försvarsministerium! Att bolaget enbart är värderat till lite över 50Miljoner är helt ofattbart när dom bara senaste 2månaderna tagit hem ordrar drygt 60Miljoner kronor! Här finns de utan tvekan en stor uppvärdering som väntar

Och idag tog dom hem ytterligare en order på 30miljoner norska kr - den här aktien kommer barka ur fullständigt framöver
Citera
2026-08-13, 10:18
Medlem
Citat:
Och idag tog dom hem ytterligare en order på 30miljoner norska kr - den här aktien kommer barka ur fullständigt framöver

Vilka risker ser du? När man bevakar aktien, vilka risker ska man hålla koll på?
Citera
2026-08-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Vilka risker ser du? När man bevakar aktien, vilka risker ska man hålla koll på?

Menar du bolaget i sig eller risker i aktiekursen?
Citera
2026-08-13, 11:22
Medlem
Citat:
Menar du bolaget i sig eller risker i aktiekursen?

Både och. Jag upptäckte TG nyss och har inte full koll.
Citera
2026-08-13, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Både och. Jag upptäckte TG nyss och har inte full koll.

Ja dom har ju bevisat att dom har riktigt tuffa säljare, styrelsen har köpt på sig en hel del aktier och de finns fortfarande bra med pengar i kassan efter att dom sålde sensec för 120miljoner - nu gäller de att dom bevisar att dom kan tillgodogöra kundernas behov också. Så generellt är den fundamentalt stark tycker jag.

Kursen har dock gått upp väldigt mycket senaste tiden och de normala är att kursen behöver andas, så vad jag tror är att det kan vara en god ide att vänta med att köpa in sig
Citera
2026-08-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ja dom har ju bevisat att dom har riktigt tuffa säljare, styrelsen har köpt på sig en hel del aktier och de finns fortfarande bra med pengar i kassan efter att dom sålde Sensec för 120miljoner - nu gäller de att dom bevisar att dom kan tillgodogöra kundernas behov också. Så generellt är den fundamentalt stark tycker jag.

Kursen har dock gått upp väldigt mycket senaste tiden och de normala är att kursen behöver andas, så vad jag tror är att det kan vara en god ide att vänta med att köpa in sig

Tack för bra svar - det är ung så jag tänker också, att det inte är läge att lägga in 10% av det man äger. Det kan hända mycket på vägen! Om TG har tentakler i Kuwait/miltiären, är det så långt bort (och politiskt tungt) att jag blir lite defensiv. Jag noterar den trevliga raketuppgången och pytsar in småpengar så länge. Detta kan sticka iväg åt alla möjliga håll. Men: no guts no glory.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in