2021-09-05, 16:32
Medlem
Loreias avatar
Kör samma som förra året, en svart ullrock med riktigt stor luva som trots att den är från H&M ser ganska tidlös ut och har hållt bra. Så en billig rock helt enkelt. Köper oftast lite dyrare grejer när det kommer till skor och ytterkläder men ville just ha en riktigt stor luva vilket denna hade och som var svårt att hitta annars. Sambon kör på en ullrock från Burberry så lite skillnad men hans kommer ju hålla längre än min.
Citera
2021-09-05, 16:41
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Köpte peak performance förra året men den gick sönder direkt. Samma som peak performance jag köpt tidigare de går sönder tyv'ärr
Peak är skräp. Riktigt kass kvalitet.
Citera
2021-09-05, 16:46
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag har en stor och ganska ful jacka men som är av otroligt hög kvalitet som jag använt högt upp i landet vintertid, den åker fram om det blir jävligt kallt.
Men annars går jag med typ jeansjacka och någon tjock tröja under.
Citera
2021-09-05, 16:53
Medlem
Pissarsyras avatar
Köpte en fjollröven (nej, jag är inte vänster…alls) greenland inför förra vintern som jag planerar att ha många vintrar framöver.
Citera
2021-09-05, 16:53
Medlem
Funderar på att köra vidare med min marinblå skepparjacka (pea coat). Köpte på brothers rea för säkert 6år sedan. Tidlös neutral modell. Lagom varm för de flesta tillfällen. Inget att ha om man ska vara i naturen i -20 för länge möjligen men funkar bra i södra delarna av Sverige. Snyggt är det också.
Citera
2021-09-05, 16:58
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shogunktm
Funderar på att köra vidare med min marinblå skepparjacka (pea coat). Köpte på brothers rea för säkert 6år sedan. Tidlös neutral modell. Lagom varm för de flesta tillfällen. Inget att ha om man ska vara i naturen i -20 för länge möjligen men funkar bra i södra delarna av Sverige. Snyggt är det också.
Brukar inte folk ge gliringar när du har en sån jacka?
Citera
2021-09-05, 17:04
Medlem
Sån här har jag rockat i fem år. Woolrich. Rekommenderar starkt. Och OBS: negermodellen ingår inte i köpet.

https://www.woolrich.com/us/en/arctic-anorak-CFWOOU0272MRUT0001_MLB.html
Citera
2021-09-05, 17:29
Medlem
paggans avatar
Jag köpte en Canada Goose jacka på en marknad i Kina för 11 år sedan för 300kr. Säkert fylld med hundpäls och hönsfjädrar men den värmer och håller än.
Citera
2021-09-05, 17:48
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Sån här har jag rockat i fem år. Woolrich. Rekommenderar starkt. Och OBS: negermodellen ingår inte i köpet.

https://www.woolrich.com/us/en/arctic-anorak-CFWOOU0272MRUT0001_MLB.html

Var i Stockholm och testade några Woolrich. De saknar krage så det blåser rakt in = väldigt kallt. Man måste komplettera med en halsduk vilket gör jackan värdelös i min mening. Tyckte bröstfickorna satt för högt också. Synd!
Citera
2021-09-05, 18:15
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Är inte en sådan som köper nya säsongskläder varje är, så det blir min Fjällräven parka för fjärde året i rad.
Citera
2021-09-05, 18:35
Medlem
Bankdosas avatar
Köpte en rätt billig jacka från Swedenmount förra året. Den får duga detta året med. Tyckte inte att den verkade speciellt kall när det var tvåsiffrigt minus tidigare i år.
Citera
2021-09-05, 18:36
Medlem
Fred Perry. Vilken kvalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här