Citat:
Det som styr själva utsöndringen och frisättningen i kroppen är iaf aminosyran L-lysine som är en sk essentiell aminosyra vilket innebär att kroppen inte kan producera dessa själv utan intaget måste komma utifrån via livsmedel alt kosttillskott. Det går ju att tillsätta extra L lysine via kosttillskott men jag tvivlar på att detta skulle ge någon boost och förstärka ens amfetaminupplevelse.
Elvanse är ju liksom utvecklat för att det inte ska gå att missbruka och på så sätt bli mera påverkad, dessutom så saknas det ju en viktig pusselbit för att man ska känna sig "fjuttad" nämligen Levoamfetaminet.
Till sist så är just trötthet och kraftiga svettningar mycket vanliga symptom vid överdos av amfetamin, blir alltså en sk adversed effect istället för tvärtom.
Elvanse är ju liksom utvecklat för att det inte ska gå att missbruka och på så sätt bli mera påverkad, dessutom så saknas det ju en viktig pusselbit för att man ska känna sig "fjuttad" nämligen Levoamfetaminet.
Till sist så är just trötthet och kraftiga svettningar mycket vanliga symptom vid överdos av amfetamin, blir alltså en sk adversed effect istället för tvärtom.
Stämmer delvis... och delvis inte. Det låter på många som att depotfunktionen innebär att kroppen inte kan spjälka av lysinet i den hastighet som krävs, för att man ska kunna bli hög. Jag trodde att det var så rätt länge också, utifrån att det är så det marknadsförs av vårdfölk. Men... jag har provat, och det går att bli hög.
Här går det att läsa mer:
https://x.com/i/grok/share/dd79e7d67ba4488caf708290f2339bdc
Dvs ruset slår långsammare och det kan upplevas lite otydligare i början - samt att det hänger i längre. Dvs det blir inte samma typ av käftsmäll som om du tar dexamfetamin / andra typer av snabbt amfetamin. Men jag upplever ruset i sig som lika (med undantag för ovan nämnda skillnader) i övrigt.
Vad rör svettningar så är det väl snarare en del av ruset; Dvs pulsen och adrenalinet bara pumpar satan, man bli svettig och äcklig, samtidigt som man sitter kåt som ett djur och tycker att minsta lilla stimuli känns som en orgasm... så... knarka på Elvanse går alldeles utmärkt.