2026-08-19, 22:29
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Rutger Arnhult har köpt miljoner med aktier i Corem.

Vad säger ni övriga om detta?
Han gillar hög belåning och gjorde bort sig med Footway nyss. Hoppas att han lärde sig av det misstaget för det måste ha svidit en del.
Citera
2026-08-20, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Han gillar hög belåning och gjorde bort sig med Footway nyss. Hoppas att han lärde sig av det misstaget för det måste ha svidit en del.

Det är inte lätt sådant!
Däremot har Roger Arnhult köpt mycket banker, och dom har gått riktigt bra.
Citera
2026-08-20, 21:47
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är inte lätt sådant!
Däremot har Roger Arnhult köpt mycket banker, och dom har gått riktigt bra.
Ja, han är ju inte fattig så något gör han rätt. Jag köper i omgångar och låter utdelningen trilla in och det blir nog inte fler köp av mer Corem pref i närtid för mig nu när det är andra dippköp som kan ge en del och sen ytterligare diversifiering. Med det sagt håller jag i mina preffar och det är ingen större position men samtidigt är det inte så lite pengar, har för mig att jag köpt D också. Det går väl att köpa A eller B som dividend play nu - men fastigheter och en räntehöjning om hörnet är kanske inte så kul.
Citera
2026-08-20, 21:54
Avslutad
Citat:
Ja, han är ju inte fattig så något gör han rätt. Jag köper i omgångar och låter utdelningen trilla in och det blir nog inte fler köp av mer Corem pref i närtid för mig nu när det är andra dippköp som kan ge en del och sen ytterligare diversifiering. Med det sagt håller jag i mina preffar och det är ingen större position men samtidigt är det inte så lite pengar, har för mig att jag köpt D också. Det går väl att köpa A eller B som dividend play nu - men fastigheter och en räntehöjning om hörnet är kanske inte så kul.

Jadu. Vad ska man säga.
Han gör allt för att få Corem uppåt, men det som du säger, räntehöjningarna gör så att det blir svårt.

Alla fastigheter har minskat detta år. Minst -30%.
Citera
2026-08-21, 06:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Iofs har han gjort sina pengar i en delvis annorlunda makroekonomisk miljö. Räntorna är på väg uppåt så lär inte fastighetsbolag rosa marknaden närmaste åren är min tro.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in