Klämma är enklast och billigast. Du kan beställa tid på sklnhetssalong också och få gurkor på ögona utöver att de tar bort alla pormaskar. Tänk dock på att det kan gör ont när de använder sina verktyg. Har du känslig hud bör du undvika erbjudanden om att bli insmord med alltför starka kemikalier.
Jag använder clearasil eller vad det heter och det fungerar fint. Dock minskar finnar/pormaskar med åldern, så det blir ofta bättre och bättre pga det med.
Saknar ibland några stora finnar som man kan spränga, särskilt härligt när de sprängs på spegeln. En riktigt grov pormask är också go att klämma ut.
Om du inte vill tvätta med massa skit fungerar faktiskt återfuktande tvål rätt bra. Tvätta morgon och kväll, tar typ 30sek åt gången. Kostar väl en 50 spänn för en tub på åhlens.
Jag hade en del acne när jag var 18-22 och jag försökte med allt möjligt. Clearasilstift, Basiron, ansiktsvatten och hej och hå. Det enda som hjälpte var att bli äldre. Det försvinner med åren. Sedan kanske tipsen om bra kost och vatten inte skadar. Det är ju bra för allt möjligt så att äta vettigt och dricka mycket borde alla göra oavsett men annars är det bara att vänta som är rådet. Det löser sig av sig själv.