2022-05-06, 21:40
Medlem
bomhulls avatar
Har du pormaskar i hela ansiktet?
Annars kan jag rekommendera nose strips(kul att se vad som kommer ut)
Citera
2022-05-07, 02:21
Medlem
Mike.Andersens avatar
Finns det något mera befriande än att klämma ut en fet pormask så att det stänker till på badrumsspegeln?

Ta regelbundna bad/bastubad och skrubba huden ordentligt efteråt.
Citera
2022-05-07, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackeliten
Vad har ni för hudvårdsrutiner för att få bort pormaskar i ansiktet? Har blivit riktigt trött på dem.

Använder ni någon kräm/salva för att luckra upp pormaskarna? Vad använder ni för att återfukta huden?

Dra med tandtråd på dem.
Citera
2022-05-07, 13:43
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Klämma är enklast och billigast. Du kan beställa tid på sklnhetssalong också och få gurkor på ögona utöver att de tar bort alla pormaskar. Tänk dock på att det kan gör ont när de använder sina verktyg. Har du känslig hud bör du undvika erbjudanden om att bli insmord med alltför starka kemikalier.
Citera
2022-05-07, 17:27
Medlem
encocacolatacks avatar
Ansiktsmask, finns att köpa på H&M. Detta är vad kvinnor använder.
Citera
2026-05-21, 18:46
Medlem
Jag använder clearasil eller vad det heter och det fungerar fint. Dock minskar finnar/pormaskar med åldern, så det blir ofta bättre och bättre pga det med.

Saknar ibland några stora finnar som man kan spränga, särskilt härligt när de sprängs på spegeln. En riktigt grov pormask är också go att klämma ut.

Om du inte vill tvätta med massa skit fungerar faktiskt återfuktande tvål rätt bra. Tvätta morgon och kväll, tar typ 30sek åt gången. Kostar väl en 50 spänn för en tub på åhlens.
Citera
2026-06-23, 09:53
Medlem
Retinol
Citera
2026-06-23, 10:04
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Jag hade en del acne när jag var 18-22 och jag försökte med allt möjligt. Clearasilstift, Basiron, ansiktsvatten och hej och hå. Det enda som hjälpte var att bli äldre. Det försvinner med åren. Sedan kanske tipsen om bra kost och vatten inte skadar. Det är ju bra för allt möjligt så att äta vettigt och dricka mycket borde alla göra oavsett men annars är det bara att vänta som är rådet. Det löser sig av sig själv.
Citera
2026-06-23, 13:28
Medlem
Västkustskts avatar
En tennsug.

https://www.clasohlson.com/se/Tennsug/p/40-9690
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto