2021-08-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-03-01
Jag ställde frågan för att impa på henne. nu i efterhand så håller jag väl med om att det låter ganska korkat men i stunden så var det helt rätt sak att säga, iallafall en av dom. Som en raggningsreplik.

Nej det var ingen raggningsreplik, det var en förolämpning, bara för att det funkade för nån karaktär i tv att säga så så betyder det inte att det funkar i verkliga världen. Du låter ju nästan autistisk i ditt sätt att resonera.
Citera
2021-08-26, 17:50
Medlem
anomaligns avatar
Det känns som att en gräns överträddes mellan kul oseriöst snicksnack (typ: skulle du ligga med Hitler för en miljon?) och obehagligt moraliserande, som mest liknar någon form av the game-inspirerad negging-fälla.
Jag tror (och hoppas) att du har bränt dina chanser med den tjejen.
Citera
2021-08-26, 18:31
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är ju att om man både har självförtroende och självkänsla, så bekommer såna kommentarer och skämt en inte.

Ja, det är definitivt en svår sak att komma undan med, men precis som med allt viktig i livet så måste man comitta. Det går inte att komma på att man inte vill hoppa fallskärm när man redan är i fritt fall, eller att man inte alls vill ha en tatuering när konturerna redan är gjorda.

Nu menar jag inte att tatueringar och fallskärmshopp är viktiga saker i livet utan bara tog det som exempel.

If you can't commit, don't do the bit.

Hmm nja, du gör bra argument men jag håller nog inte riktigt med. Jag tror att såna kommentarer bekommer kanske inte de flesta i mer ”normala”/ low pressure-sammanhang. Men en första dejt, särskilt om man faktiskt är ganska intresserad av, eller rentav riktigt förtjust i personen redan, innebär nog en rätt hög press för de flesta ”normalstörda”.

Anyway förutom det hävdar ju TS att han ”blev drogad” med sin drink… Sjukt rolig tråd när man tänker efter.🤣 Men om han nu verkligen blev ”drogad” så kanske det spelar in på ens förmåga att committa.

Hursomhelst måste jag fortsätta läsa denna för vi måste ju ge råd till TS, om han bestämt att han ska fortsätta höra av sig till tjejen. För att efterfråga hälften av pengarna för drinknotan och andra train wreck actions! 🍿

TS: snälla uppdatera sen!
Senast redigerad av IcyHeart 2021-08-26 kl. 18:35.
Citera
2021-08-26, 18:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Hmm nja, du gör bra argument men jag håller nog inte riktigt med. Jag tror att såna kommentarer bekommer kanske inte de flesta i mer ”normala”/ low pressure-sammanhang. Men en första dejt, särskilt om man faktiskt är ganska intresserad av, eller rentav riktigt förtjust i personen redan, innebär nog en rätt hög press för de flesta ”normalstörda”.
Nu är jag ju man så jag sysslar inte med att shit-testa folk, men som du förmodligen redan har noterat så är jag något av en karaktär och det är definitivt min typ av humor. Och eftersom det right up my alley så har jag givetvis ett flertal "outs" för när såna skämt faller platt. Jag är dessutom van vid att min tunga är snabbare än vad hjärnan är och har enkelt vant mig vid att comitta trots att jag vet att det jag säger är dumt. Improvise, adapt and overcome.

Citat:
Anyway förutom det hävdar ju TS att han ”blev drogad” med sin drink… Sjukt rolig tråd när man tänker efter.🤣 Men om han nu verkligen blev ”drogad” så kanske det spelar in på ens förmåga att committa.
Sist jag kollade så är ju alkohol men drog, men vad vet jag mitt arma luder? Jag tror dock mer att TS är en snäll kille, kanske till och med en Snäll Kille™ och då är det svårt att comitta till douche-beteende.

Citat:
Hursomhelst måste jag fortsätta läsa denna för vi måste ju ge råd till TS, om han bestämt att han ska fortsätta höra av sig till tjejen. För att efterfråga hälften av pengarna för drinknotan och andra train wreck actions! 🍿
Man kan ju hoppas att han tänker på att tänka innan han pratar, även om han är drogad.

Sa BFC strax efter att han själv erkände att han inte alltid hinner just tänka innan han pratar.
Citera
2021-08-26, 19:29
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Nu är jag ju man så jag sysslar inte med att shit-testa folk, men som du förmodligen redan har noterat så är jag något av en karaktär och det är definitivt min typ av humor. Och eftersom det right up my alley så har jag givetvis ett flertal "outs" för när såna skämt faller platt. Jag är dessutom van vid att min tunga är snabbare än vad hjärnan är och har enkelt vant mig vid att comitta trots att jag vet att det jag säger är dumt. Improvise, adapt and overcome.

Sist jag kollade så är ju alkohol men drog, men vad vet jag mitt arma luder? Jag tror dock mer att TS är en snäll kille, kanske till och med en Snäll Kille™ och då är det svårt att comitta till douche-beteende.

Man kan ju hoppas att han tänker på att tänka innan han pratar, även om han är drogad.

Sa BFC strax efter att han själv erkände att han inte alltid hinner just tänka innan han pratar.

Jag tror att du är väldigt mkt mer slipad och smart än TS. (sorry TS). Men ja som du säger, ska man köra det här ”go big or go home”, så måste man vara kvick. Lite som det där tornet i Kharazan i WoW, där man var tvungen att veta vad faen man skulle göra med sina fötter så det inte skulle bli eld på golvet… typ. Ok lite smal referens men men.

En strategi behöver man, att ha en ursäkt eller ett riktigt bra skämt i bakfickan är bra. Om (för grovt) skämt, måste man ha outs som du säger.

Tror inte att TS blev drogad (av oväntade droger). Tror att han körde lite ”the Game”/negging-grejer. Men var ovan vid det och det gick åt skogen. (Om han ej är ett troll alltså).

Sen har han en dålig kvinnosyn på fyllan med, det brukar inte hjälpa i dylika dejtingsammanhang.. han kallade ju t.ex. mig jävla fitta igår här på fyllan när jag försökte hjälpa honom…

Men jag är en relentless helper. Vill fortsätta hjälpa honom om han kommer in igen i tråden.

TS hojta om du är här och vill jobba vidare med coach IcyHeart!
Citera
2021-08-26, 20:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag tror att du är väldigt mkt mer slipad och smart än TS. (sorry TS). Men ja som du säger, ska man köra det här ”go big or go home”, så måste man vara kvick. Lite som det där tornet i Kharazan i WoW, där man var tvungen att veta vad faen man skulle göra med sina fötter så det inte skulle bli eld på golvet… typ. Ok lite smal referens men men.
Framför allt så har jag lite svårt att skämmas. Och har gjort "charmigt oförskämd" till min grej och det har ju så klart tagit dit.

Citat:
En strategi behöver man, att ha en ursäkt eller ett riktigt bra skämt i bakfickan är bra. Om (för grovt) skämt, måste man ha outs som du säger.
Men om man inte har några outs, då får man köra ända in i kaklet för ingen gillar en fegis som inte ens försöker ta sig i mål.

Citat:
Tror inte att TS blev drogad (av oväntade droger). Tror att han körde lite ”the Game”/negging-grejer. Men var ovan vid det och det gick åt skogen. (Om han ej är ett troll alltså).
"Snygga ben, synd att du envisas med såna där skinny jeans" är en neggning, men yeah, nån form av PUA-grej verkade det ju vara. Och dom fungerar också bara om du har rätt inställning. Skammen måste bort om man ska göra såna grejer.

Citat:
Sen har han en dålig kvinnosyn på fyllan med, det brukar inte hjälpa i dylika dejtingsammanhang.. han kallade ju t.ex. mig jävla fitta igår här på fyllan när jag försökte hjälpa honom…
Själv har jag dålig kvinnosyn redan när jag är nykter. Det är förvisso hela mänskligheten som jag har dålig syn på, men kvinnor är ju människor dom med sägs det. <- Det där sägs alltså med ett snett leende och en höjning av ena ögonbrynet.

Citat:
Men jag är en relentless helper. Vill fortsätta hjälpa honom om han kommer in igen i tråden.
Själv har jag tråkigt, men relationsforumet är roligare än all Reality TV som finns.
Citera
2021-08-26, 21:02
Medlem
Ghastens avatar
Ta ett lån på 100.000 åk hem till henne och säg nu ligger vi.

Nej du är nog körd eller så är hon som dom flesta spelar sitt jävla spel tror dom är den enda.
Citera
2021-08-26, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-03-01
Jag frågade henne om hon skulle ligga med mig ikväll om jag gav henne hundra tusen. Hon svarade att det skulle hon. Då frågade jag om hon skulle ligga med mig för hundra kronor. Då sa hon att hon självklart inte skulle gå med på något sådant och undrade vad fan jag tror att hon är. Jag svarade att vi redan har tagit reda på det och att vi nu bara förhandlar.
Haha, kungligt.

Som du själv redan insett är hon ett luder. Skippa henne. Hon blev avslöjad och surnade till för att du genomskådade henne direkt på första dejten.
Citera
2021-08-26, 21:27
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Framför allt så har jag lite svårt att skämmas. Och har gjort "charmigt oförskämd" till min grej och det har ju så klart tagit dit.

Men om man inte har några outs, då får man köra ända in i kaklet för ingen gillar en fegis som inte ens försöker ta sig i mål.

"Snygga ben, synd att du envisas med såna där skinny jeans" är en neggning, men yeah, nån form av PUA-grej verkade det ju vara. Och dom fungerar också bara om du har rätt inställning. Skammen måste bort om man ska göra såna grejer.

Själv har jag dålig kvinnosyn redan när jag är nykter. Det är förvisso hela mänskligheten som jag har dålig syn på, men kvinnor är ju människor dom med sägs det. <- Det där sägs alltså med ett snett leende och en höjning av ena ögonbrynet.

Själv har jag tråkigt, men relationsforumet är roligare än all Reality TV som finns.

Har till och med hört nåt podavsnitt med dig så förvånar inte att du har koll på läget.

Tror TS är väldigt lost, så därför ömmar mitt lite ”moderliga” (enligt dig då också ev. untermensch-) -hjärta, för honom lite extra….om hans TS är äkta så är det nämligen någon som verkligen behöver hjälp. Och jag hoppas lite att han inte ger upp.

I min upplevelse så verkar det som om många killar kanske äntligen börjar släppa lite på PUA/asshole-grejen och det är nog bra. Alla såna där fake-grejer fungerar rätt dåligt ändå i längden. Eller så kanske det bara fungerar dåligt på tjejer som har en del intelligens… kanske TS dejt var både snygg och lite smart.. damn.

Kanske, kanske att han kan prova efter en 10-14 dar och skriva nåt lite genuint och trevligt och se om hon svarar upp.

Reality-TV, hatar det annars. Men nu för en gångs skull hittat en bra. Och då jag är kvinna och har simultanförmåga så kollar jag den samtidigt som Relationsforumet.. obviously!
Citera
2021-08-26, 23:18
Medlem
Glöm henne pojk, det är kört. På vägen hem ringde hon förmodligen sin bästis som är en riktigt skvallertacka och berättade på vilket vidrigt sätt du försökte köpa sex av henne. Givetvis målade hon upp dig som världens creep också. Mitt råd är att flytta till en ny stad
Citera
2021-08-26, 23:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Har till och med hört nåt podavsnitt med dig så förvånar inte att du har koll på läget.
Jag är medelålders och en skarp observatör av mänskligt beteende, konstigt vore det nog om jag hade snappat upp något.

Citat:
Tror TS är väldigt lost, så därför ömmar mitt lite ”moderliga” (enligt dig då också ev. untermensch-) -hjärta, för honom lite extra….om hans TS är äkta så är det nämligen någon som verkligen behöver hjälp. Och jag hoppas lite att han inte ger upp.
Min spekulation är att han helt enkelt inte är så van vid det här att dejta. Någon undermänniska tror jag inte på något sätt att han är, bara orutinerad.

Citat:
I min upplevelse så verkar det som om många killar kanske äntligen börjar släppa lite på PUA/asshole-grejen och det är nog bra. Alla såna där fake-grejer fungerar rätt dåligt ändå i längden. Eller så kanske det bara fungerar dåligt på tjejer som har en del intelligens… kanske TS dejt var både snygg och lite smart.. damn.
Det fungerar egentligen bara på osäkra kvinnor eftersom hela grejen går ut på att få dom att tvivla på sig själva och sina beslut. Fungerar även bra på kvinnor som lägger hela sitt värde som människa i sexualiteten.

Citat:
Kanske, kanske att han kan prova efter en 10-14 dar och skriva nåt lite genuint och trevligt och se om hon svarar upp.
Ptja, kanske. Jag hade ju släppt det och gått vidare. Även om nätdejting är dött sedan vanligt folk hittade dit, så finns det trots allt bokstavligen talat miljoner andra kvinnor bara i det här landet.

Citat:
Reality-TV, hatar det annars. Men nu för en gångs skull hittat en bra. Och då jag är kvinna och har simultanförmåga så kollar jag den samtidigt som Relationsforumet.. obviously!
Jag gillar tävlingsprogram och grejen som Kitchen Nightmares. Men om någon vill få mig att se något om riktiga hemmafruar i någon stad eller liknande dramaskit, då osäkrar jag min pistol.
Citera
2021-08-26, 23:48
Medlem
EnGodForlorares avatar
Om hon inte vill ligga med dig för hundra spänn vad får dig att tro att hon skulle vilja ligga med dig gratis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in