2021-08-26, 08:28
Medlem
Minh-Heng-Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47bjmR/sd-profil-greps-av-polis--misstanks-for-kvinnomisshandel
” Den misshandelsmisstänkte mannen har tidigare haft en topp-position hos Sverigedemokraterna på riksnivå och var profilerad inom partiet. Han har för närvarande inget uppdrag för SD.”

Jag gissar på Ekeroth.

Knappast Ekeroth. Då skulle media avslöjat hans namn direkt och få chansen att sänka Samnytt. Ekeroth har ju starkare än någon annan profilerat sig mot brottslighet och jag tror inte han är dum nog att ens gå i en arrangerad fälla på fyllan.
Citera
2021-08-26, 08:33
Medlem
Det handlar absolut inte om nån SD topp då hade det briserat i media och hela mediaklanerna skulle tuggat om det för att dölja BRÅ bomben..nej det är nån som lajkat Jimmie på Facebook sannolikt.
Citera
2021-08-26, 08:37
Medlem
Brottslighet för de som har en utlandsfödda föräldrar är stor. Järnrörs killar hade alla invandrat mamma.
Många i SD har rötter utomlands, det förklarar tydligt deras dömda politiker.
Citera
2021-08-26, 08:39
Medlem
Avlanss avatar
”En av kvinnorna hävdar att det är ett misstag?”

Låter som något alkoholrelaterat.

Bylund/Almqvist gifta och småbarnsföräldrar så de kan nog avfärdas.
Citera
2021-08-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minh-Heng-Pung
Knappast Ekeroth. Då skulle media avslöjat hans namn direkt och få chansen att sänka Samnytt. Ekeroth har ju starkare än någon annan profilerat sig mot brottslighet och jag tror inte han är dum nog att ens gå i en arrangerad fälla på fyllan.

Hur går man i en "arrangerad fälla på fyllan" genom att misshandla en kvinna? Har kvinnan ifråga då kanske sagt att hon inte vill städa upp efter karln eller inte velat ligga med han ish? Eller hur menar du? Varför har inte Samnytt rapporterat om detta, de brukar vara rätt snabba på bollen ju.
Citera
2021-08-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natrix-natrix
Haha, men skulle det då verkligen vara kvinnomisshandel?

Borde vara ett hatbrott isf.
Han hamnade mitt i en ”shitstorm” som kallas Pride Efterfest och där och då fick han nog…
Citera
2021-08-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av startklaar
Hur går man i en "arrangerad fälla på fyllan" genom att misshandla en kvinna? Har kvinnan ifråga då kanske sagt att hon inte vill städa upp efter karln eller inte velat ligga med han ish? Eller hur menar du? Varför har inte Samnytt rapporterat om detta, de brukar vara rätt snabba på bollen ju.
Om kvinnan slog till mannen först sen kanske mannen knuffade ner henne i soffan.
Nu har dom även tagit tillbaka så det var väl så det gick till.
Citera
2021-08-26, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Om kvinnan slog till mannen först sen kanske mannen knuffade ner henne i soffan.
Nu har dom även tagit tillbaka så det var väl så det gick till.

Nu var det inte dig jag citerade men okej, så ett strypgrepp är detsamma som att putta någon på soffan när hen "slår" dig? För det är ju det som hänt och varför han greps. Vad har du för källa på påståendet till att anmälan skulle vara tillbakadragen?

Citat:
Varken polisens handläggare eller åklagaren som leder utredningen vill gå närmare in på förundersökningen.

– Jag kan inte säga något annat än att förundersökningen pågår. På grund av förundersökningssekretess kan jag inte uttala mig om det har förekommit frihetsberövanden i ärendet, inte heller aktuell brottsrubricering eller antal målsägande, säger åklagaren Julia Nyander.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47bjmR/sd-profil-greps-av-polis--misstanks-for-kvinnomisshandel
Citera
2021-08-26, 10:08
Medlem
Londoniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han är bög så varför skulle han anklagas för att misshandla en kvinna?
WTF?

Det där får du förklara tack.
Citera
2021-08-26, 10:08
Medlem
tror det är ekeroth
Citera
2021-08-26, 10:10
Medlem
Anktalares avatar
Konstigt att inte oberoende media som Samnytt inte gått ut med namn än?!
Citera
2021-08-26, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Konstigt att inte oberoende media som Samnytt inte gått ut med namn än?!

Håller med. Samnytt brukar vara snabba med att skriva om sånt här men nu är dom helt tysta. Vad händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in